Skocz do zawartości




- - - - -

M102/M103 - Wymiana popychaczy


139 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   @ctiv


  • Postów: 56
  • Na forum od: 03 wrz 2008
  • Miejscowość: Głogów

Napisano 02 listopada 2008 - 10:30

witam. poruszalem juz na forum problem mojej gwiazdy i w koncu postanowilem wymienic popychacze. i teraz pytanie. czy ktos to robil sam i czy jest to cos skomplikowanego do zrobienia czy trzeba cos regulowac pózniej czy cos. i jakie popychacze kupic 102962 10 135190 to nr mojego motoru

pozdrawiam i dzieki za info



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 listopada 2008 - 18:13

@ctiv napisał:

czy jest to cos skomplikowanego

Poradzisz sobie na pewno jeżeli masz trochę sprytu do mechaniki :mrgreen: Pamiętaj by nowe popychacze posmyrać olejem silnikowym przed montażem, a po zmontowaniu wszystkiego przekręcić kilka razy wałem korbowym by się ułożyły.

#3 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 03 listopada 2008 - 13:33

i nie kupuj byle badziewia tylko najlepiej INA

#4 Offline   mucik


  • Postów: 68
  • Na forum od: 28 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 28 stycznia 2009 - 12:17

Podłącze się pod temat


Wiem na pewno że mam popychacze do wymiany po klekocze jak traktor (metaliczny stukot) niezależnie od temperatury silnika ale tylko w niskim zakresie obrotów do ok 1500-2000 (domniemam gdyż nie mam obrotomierza). Czy możliwe jest że w skutek zużytych szklanek silnik na zimno przy niskiej temperaturze na zewnątrz (zima) zapala tylko na 3 gary i dopiero po przygazowaniu łapie czwarty? Dodam, że świece i sterowanie nimi mam sprawne.

Czy przy wymianie popychaczy obowiązkowa jest też wymiana uszczelniaczy? Jak sprawdzić czy uszczelniacze są w porządku?
Po odpaleniu na zimno silnikiem trochę trzęsie tak jakby co któryś cykl jeden z cylindrów nie palił. Spaliny przez kilka minut są białe, Po rozgrzaniu silnika spaliny są już normalne. Oleju silnik nie bierze. Dolewam ok 0,5l co 5tys. km a spowodowane jest to małym wyciekiem z okolic pompy wtryskowej (też muszę się tym zająć)

Czy po wymianie popychaczy konieczna jest regulacja wyprzedzenia zapłonu?

[ Dodano: Sro Sty 28, 2009 12:17 ]
znalazłem na allegro coś takiego. KLIK.

Cena wydaje się być atrakcyjna ale czy są to na pewno oryginały?

#5 Offline   malyjunak


  • Postów: 424
  • Na forum od: 26 paź 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Napisano 28 stycznia 2009 - 12:55

Takie części najlepiej kupić w pewnym sklepie bo niewiadomo co tam w tym opakowaniu jest :hmm:

Jak rano kuleje na jeden gar to będzie spalona świeca. Proponuje skorzystać z opcji :E

#6 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 28 stycznia 2009 - 13:40

Z tymi hydropopychaczami to ostrożnie żebyś nie wymieniał tak jak ja części sprawnych na sprawne.Poczytaj trochę sam pisałem o tym problemie-po wymianie hydropopychaczy nic się nie zmieniło w sensie klekotania a portfel lżejszy o 500zł ;-)

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 28 stycznia 2009 - 14:20

mucik napisał:

Cena wydaje się być atrakcyjna ale czy są to na pewno oryginały?

Znam osobiście tego człowieka (sprzedawcę z aukcji), mogę sprawdzić, podjechać, pomacać itp.
Jakby coś wal na gg.

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 stycznia 2009 - 18:28

mucik napisał:

Dodam, że świece i sterowanie nimi mam sprawne.

Pewny jesteś?

#9 Offline   mucik


  • Postów: 68
  • Na forum od: 28 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 28 stycznia 2009 - 18:55

Co do świec jestem pewien. Założyłem tydzień temu nówki NGK. Przed zamontowaniem sprawdzane były jeszcze ohmomomierzem a po zamontowaniu na krótko próba obciążenia i są git. Co do popychaczy to jeszcze jadę jutro do dieselmaistra sprawdzić końcówki wtrysków, sprężanie i wyprzedzenie zapłonu. Po tej operacji będę miał już chyba wszelkie przyczyny klekotania jasne, wtedy podejmę decyzje o zakupie hydropopychaczy.

Po rozruchu w momencie kiedy pali już na 3 gary podczas przygazowania żeby zaczął palić czwarty jest charakterystyczny rzęchot dochodzący właśnie z komory zaworów. Przyrzęzi i zaczyna pracować czwarty. Na chłopski rozum wydaje mi się że to właśnie któryś z zaworów się przywiesza na zimnym oleju

A co do aukcji z popychaczami. Wygląda na to że jest to sklep KLIK. Może ktoś z użytkowników forum miał okazje u kolegi się zaopatrywać?

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 28 stycznia 2009 - 19:14

mucik napisał:

Może ktoś z użytkowników forum miał okazje u kolegi się zaopatrywać?

Czytaj uważniej. Już Ci wyżej napisałem.








Podobne tematy Zwiń