Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Remont manualnej skrzyni biegów



41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2009 - 22:25

Witam!

Auto: :hmm: 300D W124

Problem jak w temacie, nigdzie nie znalazłem jakie są koszty możliwie kompletnego zregenerowania skrzyni biegów. Wiadomo, że wraz z przebiegiem skrzynia powolutku sie zużywa. Moja ma już prawdopodobnie około sześciu zer, także jej też przyda się remont, chociażby z uwagi na to że ciężko wskakuje pierwszy bieg i zaczyna wyć. Wycie słychać szczególnie przy próbie wduszania biegu bez sprzęgła (przesuwaniu lewarka zmiany biegów w kierunku biegu). Z tego co wiem i czytałem synchronizator nowy to koszt ASO 140zł, robocizna 300-400zł, ale co z resztą? Łożyska (z tego co znalazłem na "wschodniej" stronce jest ich 14), ile one kosztują, czy tylko ASO czy też SKF i inne? Co z uszczelniaczami? Niestety nie mam żadnej znajomej duszy w promieniu 50km której podawałbym pokolei 20-30 numerów części a ona z radością podawałaby ile i na kiedy, może jest wśród Was ktoś o takich możliwościach :P

Czy może lepiej kupić jeszcze jedną skrzynię jako dawcę i zrobić z dwóch jedną?
Szukam możliwie najrozsądniejszej opcji z Waszego doświadczenia, bo ja takowego niestety nie mam.

Pozdrawiam...



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 02 stycznia 2009 - 23:12

Synchronizatory odpowiadają za płynne lekkie włączanie biegu.
Jak skrzynka wyje to trzeba ją rozebrac i sprawdzić w jakim stanie są zęby trybów. Doświadczony fachowiec będzie umiał je ocenić. Jeśli są zużyte to remont jest nieopłacalny - sama goła choinka kosztuje ok 2500zł.

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 stycznia 2009 - 09:40

cyrkk napisał:

Wycie słychać szczególnie przy próbie wduszania biegu bez sprzęgła

:mrgreen: A jak ma nie wyć skoro synchronizator rozpoczyna prace a moment obrotowy nie został rozłączony poprzez sprzęgło? Wyjąć, rozebrać i wymienić co trzeba a zapewne dużo tego nie będzie, bo te skrzynki wytrzymują dużo więcej. Synchronizator jak pisałeś 140PPLN dostępny jedynie w ASO (mowa o nowym) łożyska dobierzesz w razie potrzeby z dobrych zamienników. Myślę że jeżeli nic specjalnego nie jest upierniczone to zmieścisz się w +/- 1000 PLN z robocizną i wymianą oleju.

#4 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2009 - 15:13

Rob napisał:

A jak ma nie wyć

Właśnie w tym problem że wcześniej jak przesuwałem dźwignie to nic nie słyszałem, a zaczęło wyć, jak już wcześniej pisałem w innym poście, po tym jak wymieniłem olej na ATF220 (starego było w skrzyni może z kieliszek), a potem wylałem go jeszcze raz bo musiałem uszczelnić "dupke" bo własnie przez to olej wyciekał. Co tam takiego mogło się stać? Na luzie i puszczonym sprzęgle też czuje jak wyje, wdusze sprzęgło i jest ok (skrzynia rozpięta). Dlatego chyba będę musiał wywalić synchronizatory+łożyska. Na to trzeba się będzie nastawić...

#5 Offline   figat2


  • Postów: 19
  • Na forum od: 28 cze 2008
  • Miejscowość: Lubartów

Napisano 03 stycznia 2009 - 15:42

czy synchronizator będzie odpowiadał za wyskakujący bieg bo wyskakuje mi pierwszy bieg

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 stycznia 2009 - 15:48

figat2 napisał:

czy synchronizator będzie odpowiadał za wyskakujący bieg bo wyskakuje mi pierwszy bieg

Będzie najprawdopodobniej synchronizator lub/i przesuwka.

Cytat

padło łożysko igiełkowe właśnie tego biegu
Możesz zaznaczyć na jakimś schemacie o którym łożysku mówisz?

#7 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2009 - 15:48

figat2 napisał:

wyskakujący bieg
skoro wyskakuje to najprawdopodobniej padło łożysko igiełkowe właśnie tego biegu, rozsypało się i koniec, miałem taki przypadek w drugim :mrgreen: , jak trzymałem dźwignie to jechał, jak tylko puściłem to wypadał, okazało się że dosłownie znikło łożysko igiełkowe. Także rozbiórka skrzyni nieunikniona, na szczęście takie łożysko w ASO to koszt około 14zł o ile nie jest uszkodzony w tym miejscu wałek.

#8 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 03 stycznia 2009 - 15:54

cyrkk napisał:

o tym jak wymieniłem olej na ATF220

wlałes zły olej ! Kup ATF 200

figat2 napisał:

czy synchronizator będzie odpowiadał za wyskakujący bieg

tak

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 stycznia 2009 - 15:57

przemek napisał:

wlałes zły olej ! Kup ATF 200

Przecież ATF 220 to Dexron IID. Więc w czym problem?

#10 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 03 stycznia 2009 - 16:51

nie spełnia odp normy którą spełnia ATF200. ATF 220 nie posiada dodatku suffix A do smarowania synchronizatorów








Podobne tematy Zwiń