Gerri, gratuluje, nabiłeś sobie posta!
A czy ktoś z jakąś wiedza, będzie uprzejmy coś podpowiedzieć?
0
22 replies to this topic
#11
Posted 28 March 2016 - 10:06
#12
Posted 28 March 2016 - 10:15
Nie nabił sobie posta, tylko udzielił Ci konkretnej rady, ratując Cię przed wydaniem ~100 zł na sterownik szyb. W w124 nie ma modułu komfortu.
Bezpiecznik B do sprawdzenia, dalej, czy pod podnóżkiem kierowcy wszystkie wtyczki do złącza "akcesoriów" są podpięte, dalej, czy na pinie 6 podstawki przełącznika masz 12V względem pinu 2.
Bezpiecznik B do sprawdzenia, dalej, czy pod podnóżkiem kierowcy wszystkie wtyczki do złącza "akcesoriów" są podpięte, dalej, czy na pinie 6 podstawki przełącznika masz 12V względem pinu 2.
#13
Posted 28 March 2016 - 12:55
Użytkownik m104 dnia 28 March 2016 - 10:15 napisał
W w124 nie ma modułu komfortu.
Ale podejdźmy do tego na spokojnie: Kolega rzeczywiście nie pytał, jak naprawić sterowanie lusterka, tylko jak dobrać moduł komfortu. Skoro chce się uczyć na własnych błędach - dlaczego mu tego nie umożliwić?
Użytkownik Makler dnia 28 March 2016 - 10:06 napisał
A czy ktoś z jakąś wiedza, będzie uprzejmy coś podpowiedzieć?
Na obudowie modułu są tajemnicze znaczki: 2FH, 4FH, SHD które mogą występować w połączeniu ze sobą.
Wytłumaczenie tajemnicy jest proste: 2FH to dwie szyby elektryczne (w przednich drzwiach), 4FH to szyby elektryczne w czterech drzwiach, SHD to SchiebeHebeDach (szyberdach elektryczny). Wystarczy porównać wyposażenie pojazdu z tym co jest na obudowie modułu i jest to w zasadzie kryterium wystarczające do właściwego jego doboru. Moduł może mieć wyposażenie bogatsze niż auto, ale odwrotnie już nie może być.
Tu masz idealny przykład. Na jednym zdjęciu:
http://allegro.pl/me...6078688024.html
#14
Posted 28 March 2016 - 13:55
Gerri,
Nie podważam Twojej wiedzy, tylko post, który zamieściłeś - przecież nie pytam podchwytliwie, chcąc sprawdzić czy ktoś zna prawidłową odpowiedź, tylko dlatego, że sam wiedzy nie mam.
O konieczności wymianu modułu komfortu (po wcześniejszym sprawdzeniu "pozostałych mechanizmów") poinformował mnie mój mechanik, wyspecjalizowany w obsłudze W124 (notabene polecany również tutaj na forum) - dlatego zaufałem, że facet zna się na rzeczy i przyjąłem jego diagnozę za podstawę dalszych działań (czyli dobór i zakup nowgo modułu).
Ty jednym, krótkim zdaniem obaliłeś tą jego teorię, ale w żaden sposób tego nie rozwinąłeś/wyjaśniłeś, dlatego nie potraktowałem tego jako odpowiedź zamykającą temat. Niemniej dziękuje za drugi post, który bardziej rozjaśnia mi funkcję tego modułu.
m104 - dziękuje - Twoja odpowiedź daje jakieś inne punkty zaczepienia. bzpieczniki są OK. Idę więc dalej:
"pod podnóżkiem kierowcy wszystkie wtyczki do złącza "akcesoriów" są podpięte" - masz na myśli to czarne korytko, pod dywanikiem (tym grubym, z gabką) czy gdzie tego szukać?
czy na pinie 6 podstawki przełącznika masz 12V względem pinu - możesz jaśniej? :-)
Nie podważam Twojej wiedzy, tylko post, który zamieściłeś - przecież nie pytam podchwytliwie, chcąc sprawdzić czy ktoś zna prawidłową odpowiedź, tylko dlatego, że sam wiedzy nie mam.
O konieczności wymianu modułu komfortu (po wcześniejszym sprawdzeniu "pozostałych mechanizmów") poinformował mnie mój mechanik, wyspecjalizowany w obsłudze W124 (notabene polecany również tutaj na forum) - dlatego zaufałem, że facet zna się na rzeczy i przyjąłem jego diagnozę za podstawę dalszych działań (czyli dobór i zakup nowgo modułu).
Ty jednym, krótkim zdaniem obaliłeś tą jego teorię, ale w żaden sposób tego nie rozwinąłeś/wyjaśniłeś, dlatego nie potraktowałem tego jako odpowiedź zamykającą temat. Niemniej dziękuje za drugi post, który bardziej rozjaśnia mi funkcję tego modułu.
m104 - dziękuje - Twoja odpowiedź daje jakieś inne punkty zaczepienia. bzpieczniki są OK. Idę więc dalej:
"pod podnóżkiem kierowcy wszystkie wtyczki do złącza "akcesoriów" są podpięte" - masz na myśli to czarne korytko, pod dywanikiem (tym grubym, z gabką) czy gdzie tego szukać?
czy na pinie 6 podstawki przełącznika masz 12V względem pinu - możesz jaśniej? :-)
#15
Posted 28 March 2016 - 14:01
Gerri, trochę inaczej to ujmę - generalnie moduł komfortu to pojęcie "przywleczone" z samochodów grupy VAG, gdzie w.w. ustrojstwo spełniało znacznie więcej funkcji, poza sterowaniem szybami. Kilkukrotnie już spotykałem się z sytuacją, że kojarząc nazwy, ktoś chciał się tam wpinać komputerem zmieniać kodowanie albo przypisywał mu funkcje, których on nie obsługuje. Dlatego zawsze piszę, że bardziej prawidłowa nazwa tego modułu to sterownik szyb/szyberdachu, niż moduł komfortu. Analogiczna sytuacja do "silniczków krokowych" w KE-Jetronicu.
Makler,
Pod plastikową "podstopnicą" masz dużą puszkę ze złączami, do wpinania dodatkowych opcji wyposażenia.
Co do drugiego - demontujesz przełącznik lusterka, w podstawce masz opisane "dziurki". Włączasz zapłon, wpinasz miernik ustawiony na pomiar DC w dziurki 2 i 6 i patrzysz, czy miernik pokaże +/- 12V
Makler,
Pod plastikową "podstopnicą" masz dużą puszkę ze złączami, do wpinania dodatkowych opcji wyposażenia.
Co do drugiego - demontujesz przełącznik lusterka, w podstawce masz opisane "dziurki". Włączasz zapłon, wpinasz miernik ustawiony na pomiar DC w dziurki 2 i 6 i patrzysz, czy miernik pokaże +/- 12V
#16
Posted 28 March 2016 - 15:38
Użytkownik m104 dnia 28 March 2016 - 14:01 napisał
Dlatego zawsze piszę, że bardziej prawidłowa nazwa tego modułu to sterownik szyb/szyberdachu, niż moduł komfortu
#17
Posted 28 March 2016 - 21:30
Użytkownik Makler dnia 28 March 2016 - 13:55 napisał
O konieczności wymianu modułu komfortu (po wcześniejszym sprawdzeniu "pozostałych mechanizmów") poinformował mnie mój mechanik, wyspecjalizowany w obsłudze W124 (notabene polecany również tutaj na forum) - dlatego zaufałem, że facet zna się na rzeczy i przyjąłem jego diagnozę za podstawę dalszych działań (czyli dobór i zakup nowgo modułu)
W końcu zbudował tą specjalizację za cudzą kasę.
Śmiechu warte.
#18
Posted 29 March 2016 - 07:37
Użytkownik Makler dnia 28 March 2016 - 13:55 napisał
O konieczności wymianu modułu komfortu (po wcześniejszym sprawdzeniu "pozostałych mechanizmów") poinformował mnie mój mechanik, wyspecjalizowany w obsłudze W124 (notabene polecany również tutaj na forum) - dlatego zaufałem, że facet zna się na rzeczy i przyjąłem jego diagnozę za podstawę dalszych działań (czyli dobór i zakup nowgo modułu).
To może niech się ujawni, bo może miał coś zupełnie innego na myśli niż to, co określił, i stąd nieporozumienie.
#19
Posted 26 July 2019 - 13:53
Witam wszystkich.
Podepnę się pod temat lusterka.
Mainowicie w W201 nie miałem regulacji pionowej. Wiec postanowiłem sprawdzić co jest i zdemontowalem szkło. Jak zobaczyłem ile jest tam brudu postanowiłem wyczyścić wszystko zmywaczem do hamulców.
Ku mojemu zdziwieniu okazało się że po użyciu zmywacza silniczek zaczął chodzić bardzo powoli i z dużym oporem. Wczesniej chodził bez zarzutu.
Zastanawiam się czy to że się dostała niewielka ilość zmywacza mogła wpłynąc na taka sytuację.
Prośba o jakieś sugesti. Jak zreanimować taki silniczek (bardzo powoli się obracaja te pierścienie w których są mocowania szkła)
Dodam, że silniczek nadal chodzi tylko bardzo powoli z dużym oporem.
Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie.
Podepnę się pod temat lusterka.
Mainowicie w W201 nie miałem regulacji pionowej. Wiec postanowiłem sprawdzić co jest i zdemontowalem szkło. Jak zobaczyłem ile jest tam brudu postanowiłem wyczyścić wszystko zmywaczem do hamulców.
Ku mojemu zdziwieniu okazało się że po użyciu zmywacza silniczek zaczął chodzić bardzo powoli i z dużym oporem. Wczesniej chodził bez zarzutu.
Zastanawiam się czy to że się dostała niewielka ilość zmywacza mogła wpłynąc na taka sytuację.
Prośba o jakieś sugesti. Jak zreanimować taki silniczek (bardzo powoli się obracaja te pierścienie w których są mocowania szkła)
Dodam, że silniczek nadal chodzi tylko bardzo powoli z dużym oporem.
Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie.
#20
Posted 26 July 2019 - 16:21
Posmaruj te gniazda gdzie pracuje obrót bo wysuszyłeś na amen....czyli teraz spryskaj to np. WD 40 i będzie ok
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
[w124] "Komputer" elektrycznego otwierania szyb |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | derwu |
|
||
[w124] Elektryczne szyby przód - przestały działać |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | adrian124 |
|
||
[w124] Hak holowniczy - podłączenie elektryczne |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pasiasty |
|
||
[W124] Luźne lusterko wewnętrzne (cofania) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | fafciuk |
|