Dużo jest na forum na temat łańcucha rozrządu jego wyciągnięcia itd.
Nie znalazłem jednak problemu występującego u mnie lub czegoś nie rozumiem do końca(zapewne )
Mianowicie po zdjęciu pokrywy zaworów w moim 2.0 dieslu i próbie obrotu wałka rozrządu jest luz na łańcuchu ok 1-1,5 cm(kręcąc śrubą na kole wału taki jest luz zanim się poruszy wałek rozrządu)
Co to oznacza - walnięty napinacz??
Konsekwencje??
Jeśli gdzieś temat się pojawił lub było o takim przypadku mowa to przepraszam i proszę o usunięcie lub przekierowanie do danego wątku
0
201, 2.0 Diesel Po raz kolejny łańcuch rozrządu
Started by rkalitka, Jan 01 2011 22:46
10 replies to this topic
#1
Posted 01 January 2011 - 22:46
#2
Posted 01 January 2011 - 22:58
Ee, nie kręć wałkiem rozrządu bo to się źle skończy.
Zrób tak - 3 obroty wałem korbowym zgodnie z obrotem silnika (w prawo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i wtedy zobacz, jak jest naciągnięty łańcuch.
Zrób tak - 3 obroty wałem korbowym zgodnie z obrotem silnika (w prawo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i wtedy zobacz, jak jest naciągnięty łańcuch.
#3
Posted 02 January 2011 - 02:05
a napinacz nie napina sie czasem pod wpływem cisnienia oleju?
#4
Posted 02 January 2011 - 10:07
W dieslu chyba tak, w benzynie jest sprężynowo-olejowy
Ten luz się bierze z możliwości cofnięcia się napinacza. Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie jest mechanizm zabezpieczający przed cofnięciem. Ale w dieslu chyba nie ma, bo przypominam sobie procedurę napełniania napinacza olejem i nic tam o tym nie było. Zanurzyć napinacz w oleju i ścisnąć parę razy....
Ten luz się bierze z możliwości cofnięcia się napinacza. Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie jest mechanizm zabezpieczający przed cofnięciem. Ale w dieslu chyba nie ma, bo przypominam sobie procedurę napełniania napinacza olejem i nic tam o tym nie było. Zanurzyć napinacz w oleju i ścisnąć parę razy....
#5
Posted 02 January 2011 - 11:23
To znaczy, że przy zimnym silniku łańcuch jest luźny z powodu cofnięcia napinacza jeśli dobrze rozumiem??
#6
Posted 03 January 2014 - 17:59
Witam,
Nie zakładam nowego tematu, bo moje myśli krążą ostatnio wokół łańcucha.
Sytuacja wygląda następująco. Ranek, po nocnym garażowaniu. Odpalam od strzała. Obroty podwyższone przez ssanie, jednak mojego ucha dochodzi dźwięk takiego tarcia? szurania? podchodzący pod popiskiwanie?. Nie jest to głośne, ale słyszalne. Wskazówka oleju po 2-3 sek wędruje na 3 bar i jeszcze przez 4-5 sek, z sekundy na sekunde dźwię cichnie aż przestaje być słyszalny. Zauważyłem właśnie że cichnie po chwili jak wskazówka oleju wejdzie na 3. Sytuacja ta ma miejsce tylko rano. W ciągu dnia podczas normalnego użytkowania, np po postoju pod sklepem i odpaleniu, dźwięku tego nie ma.
Zastanawiam się czy być może łańcuszek jest troszke wyciągnięty i rano szura dopóki ciśnienie nie wejdzie na 3, napinacz dosatnie oleju i wtedy go napnie, powodując uciszenie tego dźwięku? Czy jest to normalny objaw? Wiadomo jak to rano, wszystko zimne, czasami coś sie czknie, przytnie, cyknie i po chwili jest wszystko ok. Jednak wolałbym być pewny... Nie chciałbym czegoś pominąć. Proszę Was o Waszą opinię.
A i jakby jakiś fachman odpowiedział też na pytanie zadane przez użytkownika przede mną ( które zostało bez odpowiedzi ). Być może jest ono związane z moją sprawą.
Pozdrawiam
Nie zakładam nowego tematu, bo moje myśli krążą ostatnio wokół łańcucha.
Sytuacja wygląda następująco. Ranek, po nocnym garażowaniu. Odpalam od strzała. Obroty podwyższone przez ssanie, jednak mojego ucha dochodzi dźwięk takiego tarcia? szurania? podchodzący pod popiskiwanie?. Nie jest to głośne, ale słyszalne. Wskazówka oleju po 2-3 sek wędruje na 3 bar i jeszcze przez 4-5 sek, z sekundy na sekunde dźwię cichnie aż przestaje być słyszalny. Zauważyłem właśnie że cichnie po chwili jak wskazówka oleju wejdzie na 3. Sytuacja ta ma miejsce tylko rano. W ciągu dnia podczas normalnego użytkowania, np po postoju pod sklepem i odpaleniu, dźwięku tego nie ma.
Zastanawiam się czy być może łańcuszek jest troszke wyciągnięty i rano szura dopóki ciśnienie nie wejdzie na 3, napinacz dosatnie oleju i wtedy go napnie, powodując uciszenie tego dźwięku? Czy jest to normalny objaw? Wiadomo jak to rano, wszystko zimne, czasami coś sie czknie, przytnie, cyknie i po chwili jest wszystko ok. Jednak wolałbym być pewny... Nie chciałbym czegoś pominąć. Proszę Was o Waszą opinię.
A i jakby jakiś fachman odpowiedział też na pytanie zadane przez użytkownika przede mną ( które zostało bez odpowiedzi ). Być może jest ono związane z moją sprawą.
Pozdrawiam
Użytkownik rkalitka dnia 02 January 2011 - 11:23 napisał
To znaczy, że przy zimnym silniku łańcuch jest luźny z powodu cofnięcia napinacza jeśli dobrze rozumiem??
#7 Gość_arek92_
Posted 03 January 2014 - 19:41
Przydałoby się sprawdzić wyciągnięcie łańcucha, nie powinno ono przekraczać 7 stopni.
trzeba zdjąć pokrywę zaworów ustawić wałek rozrządu na znaki i odczytać wartość wyciągnięcia z podziałki na kole pasowym wału
trzeba zdjąć pokrywę zaworów ustawić wałek rozrządu na znaki i odczytać wartość wyciągnięcia z podziałki na kole pasowym wału
#8
Posted 03 January 2014 - 20:20
Użytkownik rkalitka dnia 02 January 2011 - 11:23 napisał
To znaczy, że przy zimnym silniku łańcuch jest luźny z powodu cofnięcia napinacza jeśli dobrze rozumiem??
Użytkownik Mike69 dnia 03 January 2014 - 17:59 napisał
podchodzący pod popiskiwanie?
Kłopoty z łańcuchem, czy napinaczem w przypadku Naszych aut są równoznaczne z dość słusznym przebiegiem (500tys.km +)
Luz na łańcuchu będzie zawsze słyszalny/odczuwalny na wolnych obrotach. Mniej na zimnym (materiał ma tendencję do kurczenia się), a bardziej na rozgrzanym (rozciąganie materiału).
Edited by Bruce_Nolan, 03 January 2014 - 20:21.
#9
Posted 03 January 2014 - 20:31
Odpal rano silnik bez paska - jak będzie to samo, wykluczysz osprzęt i potwierdzisz, że dźwięk dochodzi z silnika.
#10
Posted 04 January 2014 - 12:44
Napinacz ma zaworki zapobiegające cofaniu się oleju. Jak zaczynają puszczać, to może być tak jak piszesz.
Przy dobrym napinaczu łańcucha, to i miesiąc może stać (mój rekord), wskazówka może iść do góry po 10 sekundach, a i tak nic nie będzie szurać.
Zrób najpierw jak M104 pisze. Prosty test (trzeba dwa klucze i jakiś np. śrubokręt), da się bez demontażu osłony wiatraka itp.
Przy dobrym napinaczu łańcucha, to i miesiąc może stać (mój rekord), wskazówka może iść do góry po 10 sekundach, a i tak nic nie będzie szurać.
Zrób najpierw jak M104 pisze. Prosty test (trzeba dwa klucze i jakiś np. śrubokręt), da się bez demontażu osłony wiatraka itp.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Carl00s 1.8 1990 "Czorna Suka" |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | carl00s |
|
||
[W201] Podsufitka szyberdachu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pavlus |
|
||
[W201] Czy te felgi będą pasować do 190-ki? |
Modyfikacje,Tuning | malyjunak |
|
||
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|