Jump to content




- - - - -

[w124] Jakie są objawy psującego się sprzęgła?


48 replies to this topic

#21 Offline   rmajda


  • posts 51
  • Joined 30 Dec 2007
  • Miejscowość: Tymbark i Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 03 March 2008 - 20:20

Właśnie u mnie też 1 i 2 ciężko. Ale jak się rozgrzeje to pięknie. Więc chyba olej. Czyli jaki najlepiej dać do skrzyni?



#22 Offline   jjanicki


  • posts 491
  • Joined 06 Feb 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 04 March 2008 - 00:14

Zdaje się, że wyszukiwarka i przejrzenie tematów pomoże, bo na pewno o tym już pisałem.
Do manuala idzie ATF Suffix A - norma MB 236.2

#23 Offline   brand59


  • posts 5
  • Joined 01 Mar 2008
  • Miejscowość: Ostrów

Posted 06 March 2008 - 12:10

Witam ,ufffffffffffffffff nareszcie sie uporałem : :jump: jasne że facet przy wymianie oleju zalał mi skrzynie biegów w moim cacku olejem co nalał do mostu,nie bede sie brzydko wyrazał na jego temat : :mrgreen: kupilem ATF Mobil i po problemie,mówiac obrazowo Masełko,ciesze sie i dziekuje za pomoc Pozdrawiam .Brand

#24 Offline   rein


  • posts 91
  • Joined 06 Dec 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Posted 05 August 2014 - 17:33

Hmm... Jeśli mam być szczery to specyfikacja oleju do skrzyni i do mostu jest taka sama (sprawdzałem w najróżniejszych katalogach). Tak na marginesie: wymieniam jutro sprzęgło spróbujcie dostać sprzęgło do m103 3.0B od ręki :P

Edited by rein, 05 August 2014 - 17:39.


#25 Offline   pucyfer


  • posts 88
  • Joined 30 Dec 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 October 2015 - 13:39

Podepnę się coby nowego tematu nie zakładać. Otóż od wczoraj zauważyłem problem przy wbijaniu biegów. Wsteczny chrobocze podczas wrzucania, jedynka wchodzi mega ciężko, czwórka chrobocze i wypada przy wbijaniu na wysokich obrotach, natomiast jak się odczeka i wbije po dwóch sekundach to nie ma problemu. Reszta biegów czyli 2, 3 i 5 wchodzi bezproblemowo. Sprzęgło do wymiany czy co innego? Jak myślicie?

#26 Offline   inutile


  • posts 1,460
  • Joined 18 Apr 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 October 2015 - 14:47

Kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni?
Chorobotanie w skrzyni może być oznaką zużytych synchronizatorów. Wtedy przy szybkim lewarowaniu coś potrafi chrupnąć.
Warto przy okazji przesmarować sam mechanizm zmiany biegów znajdujący się pod spodem lewarka i przy okazji wymienić co zużyte. Samo przesmarowanie też coś tam da, ale na krótko. To u mnie było przyczyną ciężkiego wchodzenia jedynki.

Zużycie sprzęgła sprawdza się prostym sposobem - 30-35 km/h, wbijamy 4 i gaz w podłogę. Jeśli obroty lecą w górę, a auto mozolnie przyśpiesza to oznaka kończącego się sprzęgła. Nie da się tego nie zauważyć. Coś a'la nieumiejętne ruszanie, czyli dużo hałasu a auto się turla. Przy dobrym sprzęgle auto powinno normalnie powoli przyśpieszać bez nagłego wzrostu obrotów.

#27 Offline   pucyfer


  • posts 88
  • Joined 30 Dec 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 October 2015 - 16:56

Ups, chyba dawno wymieniany nie był bo kupiłem go z kilka miechów temu, a facet też nic nie wspominał o wymianie oleju w skrzyni. Ogólnie miałem wymieniany wybierak, bo wsteczny w ogóle nie chciał wskoczyć i było ok. Dwa dni temu z trasy wróciłem i było okej do tego czasu. Teraz często ciężko wbija się ta jedynka (czasem wchodzi jak w masło, ale to coraz rzadziej), najbardziej dręczy mnie to zgrzytanie przy wbijaniu wstecznego i czwórki.

Edited by pucyfer, 07 October 2015 - 16:57.


#28 Offline   pucyfer


  • posts 88
  • Joined 30 Dec 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 October 2015 - 17:49

Nie mogę edytować, także piszę pod moim postem. Test na 4 przy 30-40 km/h przeszedł pomyślnie, bo obroty powoli wzrastają wraz z prędkością auta. Byłem u mechaniora i powiedział, że z objawów co mu powiedziałem to wymiana sprzęgła i już chciał zamawiać komplet LUK-a za 700 złotych. To go olałem i jutro jadę do warsztatu co się specjalizuje w Mercach, może on coś bardziej doradzi (a przynajmniej rozłoży co trzeba i sprawdzi co naprawdę się stało). Ogólnie jest coraz gorzej, teraz jedynka wbija tylko jak mu przegazuje na 1000-1500 obrotów.

Edited by pucyfer, 08 October 2015 - 17:49.


#29 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 October 2015 - 17:52

Podnieś jedno tylne koło do góry (jeśli masz ASD to oba), wrzuć wsteczny, wciśnij sprzęgło i uruchom silnik. Koło ma stać w miejscu. Jeśli tak będzie, to sprzęgło rozłącza prawidłowo. O ślizganiu się napisał Kolega wyżej.

#30 Offline   carl00s


  • posts 2,004
  • Joined 22 Feb 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 October 2015 - 19:59

Ja bym zaczął od kontroli układu wysprzęglania - hydrauliki. Z doświadczenia - opis idealnie pasuje do zapowietrzonego układu hydraulicznego - a dokładniej do zużytych, uszkodzonych i nieszczelnych uszczelniaczy wysprzęglika. To częstsza usterka jeśli chodzi o nagłe problemy ze sprzęgłem niż zużycie tarczy, no może nie licząc pęknięcia sprężyny docisku, ale to ekstremum i naprawdę rzadko się zdarza.

Co ja bym zrobił - popatrzył czy nie ma wycieków płynu hamulcowego w okolicach wysprzęglika i pompy sprzęgła, odpowietrzył i sprawdził czy jest choć chwilowa poprawa (ale to nie zawsze wychodzi, no tylko nie generuje kosztów) i ewentualnie zdjął wysprzęglik do kontroli.

I tutaj uwaga - test zalecony przez M104 może nie wyjść właśnie z powodu hydrauliki a nie samego w sobie sprzęgła. Także zanim zaczniesz zrzucać skrzynie - sprawdź hydraulikę.

Edited by carl00s, 08 October 2015 - 20:00.









Podobne tematy Zwiń