Ok a ja się pytam o ustawienie pompy wtryskowej (zapłon).
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
1
112 replies to this topic
#81
Posted 08 May 2017 - 22:09
#82
Posted 08 May 2017 - 22:13
OSTRY2500, on 08 May 2017 - 22:09, said:
Ok a ja się pytam o ustawienie pompy wtryskowej (zapłon).
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Nie sprawdzałem, ale chce to zrobić.
Nie mam gdzie do sprawdzonego podjechać, bo "cała" Warszawa poleca tych partaczy co mi wytryski sprawdzali, a później jeszcze na innym aucie się wygrzmocili.
Czy powinienem wymieć profilaktycznie końcówki wytrysków i pojechać dopiero na sprawdzenie zapłonu i ustawienie odpowiednich wartości...?
Od czego zacząć...?
#83
Posted 08 May 2017 - 22:29
Ty masz pompę na wieszku to nie będzie problemu sprawdzisz na parkingu.Odkrecasz wiatrak chłodnicy i obudowę i na pompie chyba 17 klucz, śrubę która maskuje taki ząbek który pokazuje prawidłowe ustawienie pompy.Poczytaj sobie w necie kąt wtrysku mercedes wyjaśnione krok po kroku i nawet rysunki są, a jak co to pisz to podpowiem.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#84
Posted 08 May 2017 - 22:35
OSTRY2500, on 08 May 2017 - 22:29, said:
Ty masz pompę na wieszku
Na czym?
OSTRY2500, on 08 May 2017 - 22:29, said:
to nie będzie problemu sprawdzisz na parkingu
Ta jasne
I już nigdy z niego nie odjadę
OSTRY2500, on 08 May 2017 - 22:29, said:
a jak co to pisz to podpowiem
A tu jako ciekawostka tak "grzmiał" mój bociek po wymianie podkładek i sprężynek miedzianych w pompie...
https://www.youtube....h?v=stn3yCX75W8
#85
Posted 08 May 2017 - 22:46
Na pierwszym filmie to regularne cykanie jakby szklanka któraś, do tego od 55 sekundy na 100% wtryski (prawdopodobnie zaczęło je wtedy słychać bo automat świec przestał grzać, i to by się zgadzało - po odpaleniu klekot, później wyciszenie i względnie cicha praca bo świece stopniowo nagrzewąły komorę, po wyłączeniu grzania dalej klekot, bo w tym roku były już automaty z dogrzewaniem). Z wtryskami jest tak że stare na próbniku mogą wyglądać na dobre, lecz w samochodzie je słychać. A fachowcy...ja na przykład niestety w przypadku moich wtrysków doświadczyłem na przykład takich metod regulacji ciśnienia:
-szlifowanie na kamieniu sprężyny
-ściskanie sprężyny w imadle
-gość włożył we wtrysk podkładke pod jakiegoś papiaka tak że miał otwarcie pewnie przy około 300 barach, po czym na próbniku powoli dobijał do 115, szybko uwieszał się na nim że niby przy tym ciśnieniu puszcza i twierdził że tak ma być. Po wkręceniu w silnik dziwił się że klekocze
-szlifowanie na kamieniu sprężyny
-ściskanie sprężyny w imadle
-gość włożył we wtrysk podkładke pod jakiegoś papiaka tak że miał otwarcie pewnie przy około 300 barach, po czym na próbniku powoli dobijał do 115, szybko uwieszał się na nim że niby przy tym ciśnieniu puszcza i twierdził że tak ma być. Po wkręceniu w silnik dziwił się że klekocze
#87
Posted 08 May 2017 - 22:58
A to też w odpowiedni sposób ma sikać, i nawet piszczeć, brak piszczenia jest na przykład objawem zawieszającej się iglicy, wszystko pięknie opisał kolega Markslew w FAQ, są trzy próby rozpylania (szybkie, średnie i wolne pompowanie) oraz ocena szczelności, tak na przykład u mnie to wyglądało przy nowej końcówce i po wsadzeniu do auta również pięknie pracuje
https://www.youtube....h?v=t08LHEnO9Ik
e: dodam że stare końcówki na próbniku były niemal identyczne, tylko nie zawsze piszczały przy szybkim rozpylaniu, a w samochodzie klekotały gorzej niż u Ciebie
https://www.youtube....h?v=t08LHEnO9Ik
e: dodam że stare końcówki na próbniku były niemal identyczne, tylko nie zawsze piszczały przy szybkim rozpylaniu, a w samochodzie klekotały gorzej niż u Ciebie
Edited by T34, 08 May 2017 - 23:00.
#88
Posted 08 May 2017 - 23:13
Czyli robimy wymianę końcówek...?
Po wymianie dopiero ustawienie wszystkiego od nowa?
Po wymianie dopiero ustawienie wszystkiego od nowa?
#89
Posted 09 May 2017 - 07:34
Przy sprawdzaniu kąta wtrysku nierozbierasz silnika nie utkniesz na parkingu wymieniales sprazynki na sekcjach to i z tym sobie poradzisz.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#90
Posted 12 May 2017 - 18:40
Teraz obejrzałem na komputerze 2 filmy wcześniej na smartfonie niedostrzeglem bujania silnika to na 100% końcówki.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] nagar w silniku? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
[W201] wymiary stabilizatorów przód tył przy silniku 2.6 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|