Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Stukanie, klekot w silniku OM602



112 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 04 maja 2017 - 22:41

Tak sobie poczytałem o tych bocianach, więc i ja chyba jutro nagram swojego.
Takiego to chyba nie słyszeliście jeszcze :grinhihi:



#72 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 07 maja 2017 - 22:47

Sytuacja taka...
Poczytałem ten temat sobie kilka razy i zastanowiłem się nad swoim bocianem 😂
Kiedyś strasznie mi bujało silnikiem na postoju jak było bardzo gorąco...
Na jesieni wymienione zostały w pompie wytryskowej podkładki miedziane jak i sprężynki (o dziwo te zamówione w aso bylo dłuższe o około 3mm niż te które zostały wyjęte).
Przy okazji zostały "niby" sprawdzone wytryski i "niby ponoć sikają tak jak powinny" (tak powiedzieli pompiarze na ul.Boryny w Warszawie, podobno dobry zakład ale ja ostatnio z innymi autem się u nich zraziłem)
Po zabiegu z podkładkami i sprężynkami silnik zaczął pracować równiej, przestało nim bujać.
Przy montażu wytrysków założyłem nowe podkladki też po nie.
Jak on wtedy po odpaleni klekotał, o matko i córko 😂
Nagrałem wam dwa filmiki...
Pierwszy jak pisał T34, zimny bez grzania świec...
Drugi już podczas pracy "na ciepło"
Enjoy ☺️

https://youtu.be/zMQ9O-sYqXg

https://youtu.be/m5P6_4YT4OY

Więc co kto obstawia?
Wytryski?
Szklanki?
A może jeszcze coś innego...?



#73 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2017 - 07:24

Na zimnym słychać trochę szum tej klawiatury czyli szklanki i wtrysk taki młotek nieregularny obstawiam 2 wtryski i teraz na zimnym odkrecasz przewody pokolei i jak trafisz na ten młotek to będziesz wiedział który.Film Nr2 ciśnienie wtrysku bym powiedział za duże. Jak regulowali stare końcówki to dawali fabryczne ciśnienie czy troszkę mniejsze.Zrob 3 film daj gazu na full jak schodzi z obrotów daj powoli gaz czy dymi jak się gazuje.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#74 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2017 - 07:35

Po wyjęciu/włożeniu wtrysków przeważnie klekocze przez kilkadziesiąt/kilkaset km. Jak nie kopci to polataj trochę, miklosu dolej do ropki (lub oleju silnikowego)

#75 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2017 - 07:42

Michelin napisał że sprawdzał wtryski na jesieni to chyba zrobił z 500km.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#76 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 08 maja 2017 - 07:45

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 08 maja 2017 - 07:35 napisał

Po wyjęciu/włożeniu wtrysków przeważnie klekocze przez kilkadziesiąt/kilkaset km. Jak nie kopci to polataj trochę, miklosu dolej do ropki (lub oleju silnikowego)

Od tamtej pory zrobiłem około 5/6 tkm, po zabiegu dolewalem olej 2T do paliwa. Ciszej nie będzie 😏

OSTRY, właśnie w tym cały szkopuł, te polecane przez wszystkich pompiarze sprawdzili tylko oczami jak wytryski "sikają" (fakt faktem że nie mówiłem za jakiego motoru to jest a od razu się kapli ze turbodiesel) i kazali montować z powrotem bo wsio ok.
Jedyny moment kiedy pojawi się (i to nie zawsze) malutki dymek to rano przy odpaleniu, ale tylko na moment.
Później nic a nic
Nawet mocny "but" nie ma żadnego dyma.
Jedynie wieczorem/w nocy w światłach auta za mna potrafi coś być lekkiego, ale to przy mocnym "bucie"

Nagram dzisiaj film nr3


#77 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2017 - 08:03

Spece się gapneli bo wybite na wtryskach większe ciśnienie.Ja tym pompiarzom nie ufam bo oni robią jak im wygodniej mercedes ma ten układ wtryskowy mocny zarazem delikatny czytam różne fora i ludzie są zadowoleni jak sobie sami zrobią probnik do wtryskow i sami wyreguluja to nawet bosch India jest cichutenki. W dieslu jak dacie większe ciśnienie na wtryskach to odrazu kat wtrysku się zmienia na wcześniejszy i chodzi twardziej i jest glosniejszy.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#78 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 08 maja 2017 - 20:00

Well..
Zrobiłem dwa klipy krótkie, gdyż ponieważ za pierwszym razem chyba za mocno w palnik dane było więc pewnie drugi trafniejszy ☺️

https://youtu.be/TKO0m3xCdk8

https://youtu.be/5z7_IzLw6-o

Nie dymi na dogazowaniach nic a nic.



#79 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2017 - 22:03

A kat wtrysku sprawdzales 14.5 po OT.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#80 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 08 maja 2017 - 22:05

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 08 maja 2017 - 22:03 napisał

A kat wtrysku sprawdzales 14.5 po OT.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Tak jak napisałem, jedyna kontrola to była u tych cholernych pompiarzy którzy "sikneli" wszystkimi i powiedzieli że są idealne :/








Podobne tematy Zwiń