Jump to content




- - - - -

[W201/W124] Diesel - dźwignia STOP na pompie wtryskowej



66 replies to this topic

#11 Offline   maryusz123456


  • posts 2,048
  • Joined 26 Jun 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Posted 03 November 2013 - 21:25

Weź dobrą latarkę i zajrzyj tam czy gdzieś nie leży, jak znajdziesz to weź pincetę i wyciągnij to :) Demontaż pompy nie jest wcale taki prosty jak się wydaje.

Jak byś się w razie uparł demontować pompę to tu masz schemat działania
http://w124-zone.com...3/07.1-8014.pdf

Edited by maryusz123456, 03 November 2013 - 21:27.




#12 Offline   Ravandil


  • posts 101
  • Joined 29 Jul 2013
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 November 2013 - 21:52

Zobaczę jeszcze raz na spokojnie może faktycznie gdzieś sie to zaklinowało i jest na widoku.

#13 Offline   Ravandil


  • posts 101
  • Joined 29 Jul 2013
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 16 November 2013 - 19:11

Małe pytanie co do wyjmowania pompy wtryskowej. Czy moge ją wyjąc bez jakiego kolwiek obracanie wałem bo nie wiem czy nie uszkodze czegos wewnatrz wałkiem który do niej wpadł. Np: wyjmuje tak jak to jest i po poskładaniu pompy dopiero ustawiam wszystkie znaki itd.

#14 Offline   maryusz123456


  • posts 2,048
  • Joined 26 Jun 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Posted 16 November 2013 - 19:24

Musisz i tak odkręcić pompę vaccum i zdjąć dekiel zaworów, zdjemij go i zblokuj czymś co nie popsuje nic to koło. Później ustawisz sobie pompę ale warto mieś przyrząd do zblokowania pompy wtryskowej. Ja bez niego męczyłem się ładnych kilkanaście godzin, dorobiłem sobie coś w podobnie na tokarce i 2 g samochód jeździł :)

#15 Offline   Ravandil


  • posts 101
  • Joined 29 Jul 2013
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 16 November 2013 - 19:32

Co do przyrzadu ile mm ma wcięcie (rowek) po szerokosci , lub wypustka w pompie ,żeby było to pasowne .
Śruba pod vakum od osi pompy ma lewy gwint ?

Gdzie nabęde uszczelke pompa wtryskowa / blok silnika ,zoże posiada ktoś nr takowej uszczelki

Edited by wojtek81, 17 November 2013 - 09:06.


#16 Offline   maryusz123456


  • posts 2,048
  • Joined 26 Jun 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Posted 16 November 2013 - 19:52

Rowek ma około 3 mm szerokości a średnica tego wałka który wkładasz w miejsce w pompie to chyba 11mm.
Tak ma lewy gwint, klucz 17, zaznaczę że musi to być dobry klucz i nie płaski bo nie podejdziesz. Warto sobie też zblokować koło łańcuchowe pompy z łańcuchem np. dwoma trytytkami ;)

Uszczelka, oring ma 75mm średnicy i grubość 3.5mm. Do kupienia w sklepie hydraulicznym. Mam jedną na zapas.

Edited by maryusz123456, 16 November 2013 - 19:54.


#17 Offline   Ravandil


  • posts 101
  • Joined 29 Jul 2013
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 16 November 2013 - 20:11

Czy jak zdejme vakum i odkręce śrube osi pompy widać może koło zębate pompy wtr. żeby natrasowac jakis własny znak aby poskladac ząb w ząb

#18 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 16 November 2013 - 20:25

Wyświetl postUżytkownik Ravandil dnia 16 November 2013 - 20:11 napisał

żeby natrasowac jakis własny znak aby poskladac ząb w ząb

Nie trzeba.

Po prostu, wał korbowy na 15 st. za OT, potem demontaż pompy. Blokujesz jej wałek tym : http://www.w201w124....pic.php?t=26531 i potem wkładasz w silnik który musi być cały czas 15 st za OT. ( OT=GMP ) Składasz i gotowe.

#19 Offline   maryusz123456


  • posts 2,048
  • Joined 26 Jun 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Posted 16 November 2013 - 20:27

markslew, Własnie nie chciałem Twoich zdjęć bez pytania używać :)

#20 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 16 November 2013 - 20:34

Wyświetl postUżytkownik maryusz123456 dnia 16 November 2013 - 20:27 napisał

Własnie nie chciałem Twoich zdjęć bez pytania używać

Ależ można :ok: po to je robię ;)








Podobne tematy Zwiń