Jump to content




- - - - -

[W201] zablokowana stacyjka - wymiana wkładu


25 replies to this topic

#1 Offline   panczo12d


  • posts 12
  • Joined 05 Sep 2015
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 September 2015 - 17:03

Cześć wszystkim! MB 190 2.0 ben. Przejdę od razu do problemu - w moim mercedesie zablokowała się stacyjka (nie ma możliwości przekręcenia na 1 więc odpada standardowa wymiana wkładki).
Rozebrałem auto w celu dostania się do stacyjki i oto na czym utknąłem:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Nie wiem jak odłączyć stacyjke od tego ustrojstwa do kierowania. Jest to trzymane chyba tym bolcem zaznaczonym kolorem czerwonym. Co mam zrobić?

Co zrobić z kablem zaznaczonym na zdjęciu, gdyż idzie on chyba w siną dal i nie widzę możkiwośći odpięcia go na jakiejś wtyczce. (ten po przeciwnej stronie ma wtyczkę na której można go rozpiąć w celu wyjęcia stacyjki)
Dołączona grafika

Mam zakupioną już nową wkładkę do stacyjki jednak musze uporać się z wyciągnięciem starej zablokowanej i nie bardzo wiem co dalej robić. Proszę o jakiekolwiek porady. Może nie rozbierać niczego a rozwiercić starą wkładkę włożoną w stacyjkę? Sam już nie wiem.
Pozdrawiam zrozpaczony :( :(

Edited by panczo12d, 05 September 2015 - 17:04.




#2 Offline   Mastur


  • posts 180
  • Joined 11 Jan 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 05 September 2015 - 20:33

Już było, poszukaj.

#3 Offline   panczo12d


  • posts 12
  • Joined 05 Sep 2015
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 September 2015 - 22:18

Znalazłem dwa wątki: w jednym odsyłają na PW do osoby która ostatnio nie logowała się na forum (http://mb201-124.eu/...owana-stacyjka/) a w drogim komunikat "USUNIETO - zbyt szczegolowy opis" (http://mb201-124.eu/...lokowana-pilne/)
Potrzebuję natychmiastowej pomocy, pozdrawiam :(

#4 Offline   Mastur


  • posts 180
  • Joined 11 Jan 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 06 September 2015 - 14:57

Ja znalazłem jakieś 10 wątków. Pobaw się z pół godziny żeby przekręcić na "1", wkładaj kluczyk różnymi stronami, wprowadź w drgania, jak nie to http://mb201-124.eu/...otrzebna-pomoc/

#5 Offline   januszek1971


  • posts 111
  • Joined 30 Jul 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Posted 06 September 2015 - 19:40

Jeżeli pomimo prób nie uda ci się przekręcić kluczyka ,musisz się pozbyć tego górnego elementu wkładki w którym są otworki na druty i na kluczyk.Ja do tego używałem wkrętarki , tytanowego wiertła 6mm i frez czołowy o zbliżonej średnicy. W nowej wkładce zobacz jak są rozmieszczone otworki na druty i w tych okolicach wierć w starej. Jak usuniesz ten element ,to już tradycyjnie (nie wiem jak jest u ciebie) ,dwa druty ze spiłowanymi końcami.

#6 Offline   panczo12d


  • posts 12
  • Joined 05 Sep 2015
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 September 2015 - 23:45

1. Pozbyłem się górnego elementu wkładki szlifierką kątową.
2. Rozwierciłem wkładkę wiertarką.
3. Przekręciłem na 1.
4. Włożyłem szprychy (włożyłem je dobrze).

Wkłada zaczeła się ruszać ale nie mogła wyść (trzymała ją ta czarna tuleja wkoło wkładki), więc dalej obciąłem czarną tuleję i dopiero wtedy wyszła wkładka. Włożyłem w miejsce starej nową i wszystko śmiga. Niestety stara tuleja (ta czarna wkoło wkładki) dalej siedzi w środku i nie da się jej wyciągnąć. Nie mam pojęcia co może ją trzymać. Ktoś ma pomysł?

#7 Offline   januszek1971


  • posts 111
  • Joined 30 Jul 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Posted 07 September 2015 - 10:34

Ta czarna tuleja wychodzi razem z wkładką .Jeżeli teraz masz założoną nową wkładkę to przekręć kluczyk w pozycję do jej wyciągnięcia ,włóż szprychy i powinno wszystko wyjść. Tuleja przy dolnej krawędzi w środku ma rowek w który wchodzą takie dwa półksiężyce ,po włożeniu szprych wszystko powinno się odblokować i wyjść.

#8 Offline   stradlin


  • posts 31
  • Joined 20 Mar 2015
  • Miejscowość: Jelenia Gora
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Opel Astra V 1.4T

Posted 22 July 2016 - 15:11

Witajcie,
U mnie problem jest taki, że kluczyk można włożyć i wyjąć, ale bębenek nie przekręca się (ani drgnie). Po wyjęciu kluczyka kierownicą można kręcić - nie blokuje się.
Jakimś cudem po 1,5 godziny udało mi się go przekręcić i zostawiłem go w pozycji przekręconej o jedno oczko.
Może wiecie z doświadczenia, czy w takim przypadku padł wkład zamka, czy raczej stacyjka? Jutro będę się tym bawił, ale może uda mi się potrzebne części zamówić już dzisiaj.
Dzięki za info.

#9 Offline   januszek1971


  • posts 111
  • Joined 30 Jul 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Posted 26 July 2016 - 23:14

Wkładka . I nie kupuj najtańszych bo za miesiąc znowu będziesz wymieniał .

#10 Offline   RMC


  • posts 15
  • Joined 05 Aug 2015
  • Miejscowość: Oleśnica
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 September 2017 - 10:00

Podłączę się pod temat. W mojej 190 niestety też wymiękła stacyjka (na zablokowanej kierownicy). Próby przekręcenia klucza nic nie dały (a walczyłem długo).

Okazało się, że w okolicy gdzie jestem coś nie ma chętnych na naprawdę/demontaż tego. Finalnie udało mi się zorganizować mechanika, przybył i zaczął demontować wczoraj kolumnę kierowniczą. Odkręcił ją niby ale nie udało mu się jej wyjąc, bo stacyjka blokuje o deskę rozdzielczą. Próbował też wyłamać zamek (mam cieńki klucz). Niby przód stacyjki kręci się już tak, że da się wprowadzić szprychy w otworki - wkład stacyjki jednak nie chce wyjść do przodu. Ciągle też trzyma blokada kierownicy.
Dzisiaj miał przybyć kolejny raz i coś z tym walczyć dalej ale nie widać go i zaczynam być w desperacji :(
Może ktoś podpowie co z tym zrobić, całkiem możliwe, że sam będę musiał walczyć. Nurtują mnie zwłaszcza rzeczy:
1. Stacyjkę (tam gdzie wkłada się klucz) trzeba rozwiercić do końca? Czy skoro już się kręci przód to wystarczy i trzeba jakoś wyciągać szprychami?
2. Ewentualnie jak wydrzeć całą kolumnę ze stacyjką?
Dzięki za podpowiedzi








Podobne tematy Zwiń