Jump to content




- - - - -

[OM 605] turbo modyfikacje.


107 replies to this topic

#101 Offline   OSTRY2500


  • posts 814
  • Joined 29 Jul 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 24 September 2019 - 19:08

https://www.youtube....h?v=b3Ge5LmkVu8



#102 Offline   Promas


  • posts 8
  • Joined 03 Jan 2016
  • Miejscowość: Pomorze
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 18 March 2020 - 11:45

Witam wszystkich
Pytanie do znawców tematu prz zmianie pompy ma mechaniczna w silniku om605 przeszkadza mi chłodnicza oleju muszę ja zdemontować i pytanie: Czym zasklepić otwory w bloku silnika po zdemontowaniu chlodniczki oleju? I jeszcze jedno pytanie jak korkami zamarzeniowymi to jakie powinny mieć średnice bo facet w sklepie nie może dobrać?

#103 Offline   OSTRY2500


  • posts 814
  • Joined 29 Jul 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 18 March 2020 - 11:54

Ja zamontowalem mniejsza z om 604 i pompa wchodzi na styk można jeszcze z płaską dupką pompę założyć

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#104 Offline   Promas


  • posts 8
  • Joined 03 Jan 2016
  • Miejscowość: Pomorze
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 18 March 2020 - 12:50

Om 604 to czterorocylindrowy a ja mam pięciocylindrówka to chyba inne silniki.

Edited by Promas, 18 March 2020 - 12:51.


#105 Offline   OSTRY2500


  • posts 814
  • Joined 29 Jul 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 18 March 2020 - 13:05

Takie same tylko różnią się cylindrami a chlodniczka jest o połowę mniejsza ale jest i coś chłodzi zobacz zdjęcia w internecie jak wygląda

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#106 Offline   Promas


  • posts 8
  • Joined 03 Jan 2016
  • Miejscowość: Pomorze
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 18 March 2020 - 13:22

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 18 March 2020 - 13:05 napisał

Takie same tylko różnią się cylindrami a chlodniczka jest o połowę mniejsza ale jest i coś chłodzi zobacz zdjęcia w internecie jak wygląda

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Tak ale ja podjąłem decyzje ze dam chłodnice zewnętrzna i teraz pytanie jak zasklepić te dwa otwory po chłodniczne w bloku?

Edited by Promas, 18 March 2020 - 13:24.


#107 Offline   OSTRY2500


  • posts 814
  • Joined 29 Jul 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 March 2020 - 08:13

Weź sobie zmierz Brok z drugiej strony głowicy i masz jaki rozmiar

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#108 Offline   Andriei


  • posts 26
  • Joined 14 Oct 2015
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 OM606T
  • Inne auto:Opel Kadett D '84

Posted 30 August 2020 - 12:57

Witam, czytałem wątek i widzę,że nie piszecie nic o zmianach w samych wtryskiwaczach, czy trzeba zmienić rozpylacze, może zmienić ciśnienie otwarcia? Z własnego doświadczenia wiem, że ciśnienia otwarcia mają dużą rolę jeśli chodzi o obroty jałowe przy dużej zmianie dawki ogólnej. Mam obecnie OM606 na sekcjach 7mm i ciężko jest osiągnąć kompromis moc a jałowe. Pewnego razu montowałem pompę z OM606 bez turbo do OM603 bez turbo. Popy różnią się tylko dawką. W606 wszystko było ok ale w 603 nie dało się ustawić biegu jałowego. Obroty były z byt wysokie a po jakimkolwiek obciążeniu takim jak światła, czy skręcenie kierownicą silnik spadał z obrotów, potrafił nawet zgasnąć. Różnice między tymi silnikami to ciśnienia otwarć wtrysków. Po tym wszystkim wnioskuje, że by silnik miał stabilne jałowe obroty przy zwiększonej dawce trzeba zwiększyć ciśnienie otwarcia wtryskiwacza. Co o tym myślicie?








Podobne tematy Zwiń