Ja miałem u siebie w starej W140 m119 taki problem że przy wyższych obrotach ok 5000 zaczynało jakby szarpać i słabo przyspieszać. Winny okazał się dawno nie wymieniany filtr paliwa, może pójdź tą drogą bo koszt nie duży a SD chyba tego nie pokaże..
1
[W140] Nie wkręca się na maksymalne obroty
Started by Looney, Mar 16 2016 01:10
63 replies to this topic
#11
Posted 31 March 2016 - 16:34
#12
Posted 31 March 2016 - 16:50
Użytkownik seweryn24 dnia 31 March 2016 - 16:34 napisał
Ja miałem u siebie w starej W140 m119 taki problem że przy wyższych obrotach ok 5000 zaczynało jakby szarpać i słabo przyspieszać. Winny okazał się dawno nie wymieniany filtr paliwa, może pójdź tą drogą bo koszt nie duży a SD chyba tego nie pokaże..
Filtra paliwa był wymieniany Ale dzięki za opinie.
Wracając do tematu, na niemieckim forum przeczytałem, że gościu mial takie same objawy jak u mnie i winny okazał sie zapchany katalizator. Powiem Wam szczerze, że na prawdę jestem skłonny w tę wersję uwierzyć. Kwestia tylko jak to sprawdzić/naprawić.
#13
Posted 31 March 2016 - 17:00
Jeśli jest taka możliwość dokręcić wydech przed samym katalizatorem i odpalić silnik.
#14
Posted 01 April 2016 - 06:20
Looney, Tu bym bardziej obstawiał coś z zapłonem. Wymień najpierw drugą cewkę bo koszt niewielki. Zobacz czy rozwiąże to problem. Potem pojeździj i zobacz czy błąd powróci. Jeśli tak to zmieniaj czujnik, wydaje mi się, że to na podstawie odczytu z tego czujnika jest brana informacja dot. opóźnienia/wyprzedzenia zapłonu. W najgorszym wypadku to może być uszkodzenie samego modułu.
Uszkodzony czujnik położenia lewarka (NSS) może powodować wyświetlania się kontrolki ASR i przejśćie silnika w tryb Limp Home Mode.
Aha jakby się okazało, że to czujnik to mam na sprzedaż sprawny bo u siebie wymieniłem profilaktycznie na nowy Cewkę o ile dobrze pamiętam też powinienem mieć ale tu pewności nie mam.
Uszkodzony czujnik położenia lewarka (NSS) może powodować wyświetlania się kontrolki ASR i przejśćie silnika w tryb Limp Home Mode.
Aha jakby się okazało, że to czujnik to mam na sprzedaż sprawny bo u siebie wymieniłem profilaktycznie na nowy Cewkę o ile dobrze pamiętam też powinienem mieć ale tu pewności nie mam.
Edited by m00n, 01 April 2016 - 06:21.
#15
Posted 03 April 2016 - 22:28
Zdecydowałem się na wymianę czujnika STOP, cewki, czujnika wału i czujnika przy skrzyni. Do końca przyszłego tygodnia powinno być zamontowane jak dobrze pójdzie
PS.
Jak można sprawdzić pompę paliwa? Mam wrażenie, że to coś z nią jest nie tak i dlatego muszę często kręcić około 4 sekundy zanim zapali. Czasem zapala od strzała, a czasami kręci i po prostu nic się nie dzieje, aż do momentu, kiedy pompa zacznie pracować (tak mi się wydawało dzisiaj jak odpalałem auto, że słyszałem jak pompa startuje dopiero przy 4 sekundzie rozruchu).
PS.
Jak można sprawdzić pompę paliwa? Mam wrażenie, że to coś z nią jest nie tak i dlatego muszę często kręcić około 4 sekundy zanim zapali. Czasem zapala od strzała, a czasami kręci i po prostu nic się nie dzieje, aż do momentu, kiedy pompa zacznie pracować (tak mi się wydawało dzisiaj jak odpalałem auto, że słyszałem jak pompa startuje dopiero przy 4 sekundzie rozruchu).
Edited by Looney, 03 April 2016 - 22:29.
#16
Posted 04 April 2016 - 07:07
Zapiąć manometr w stosowne miejsce. Zobaczyć, czy po włączeniu zapłonu od razu nabija do 3,7 - 4,2 bara a po uruchomieniu silnika i pracy na jałowych trzyma 3,2 - 3,6 bara. Przy WOT także powinien trzymać 3,7 - 4,2 bara.
#17
Posted 04 April 2016 - 17:00
#18
Posted 05 April 2016 - 10:43
Dobrzy ludzie, możecie mi powiedzieć, czy czujnik położenia wału to jest innymi słowy czujnik przy skrzyni?
#19
Posted 05 April 2016 - 11:34
Sorry za podwójny post, ale już wiem To jest co innego oczywiście, numer części 0005456206 jakby ktoś potrzebował.
#20
Posted 13 April 2016 - 15:29
Panowie, wymieniłem obie cewki zapłonowe, świece, czujnik wału korbowego i czujnik pod pedałem hamulca, jednak silnik dalej nie dokręca się na obroty... Macie jeszcze jakieś pomysły co to może być? Zapchane katalizatory? Pompa paliwa nie wydala?
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] bardzo niskie obroty na zimnym, 2.5 TD z 94. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] zwiększone obroty na biegu jałowym - silnik M102 - 2,3 litra |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | masap |
|
||
[W124] 250d obroty silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | piterus |
|
||
[W201] za wysokie obroty silnik m102 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | masap |
|
||
[W140] Za wysokie obroty, nierówna praca. |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|