Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Nie wkręca się na maksymalne obroty


63 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 13 kwietnia 2016 - 17:48

Looney, Może być pompa paliwa, trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej. Zapchane katy też mogą ten problem powodować i od tego bym zaczął. Błędów już nowych nie wyrzuca? Nie masz metalicznego dźwięku z wydechu w okolicach 4k rpm?

Użytkownik m00n edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 17:49




#22 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 kwietnia 2016 - 17:58

Przecież napisałem Ci w pierwszych postach i po wynikach diagnostyki, co trzeba sprawdzić. Zapiąć SD, wejść w moduł LH1 albo EFP i zobaczyć, co widzi sterownik na każdym położeniu wybieraka.

Dołączona grafika

Ten tzw. "NSS" dość często ulega uszkodzeniu po tylu latach i albo pokazuje niewłaściwe pozycje, albo F (Fehler). Bez niego sterowniki nie wiedzą, czy samochód jest na "luzie" czy na biegu - we wtrysku LH na postoju odcina obroty właśnie przy 5000. Według WIS ten czujnik ma jeszcze za zadanie informować sterowniki o wrzuconym biegu wstecznym, a one w tym czasie mają "przycinać" moc silnika - wsteczny ma bardzo duże przełożenie i nieostrożnie dodanie gazu spowoduje nagłą reakcję, co przy manewrach parkingowych jest raczej niepożądane.

Ciśnienie paliwa i stan katów także wypada sprawdzić, jak wspomniał m00n, ale mi to wygląda na problem typowo elektroniczny - do tych obrotów idzie jak trzeba.

#23 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 13 kwietnia 2016 - 21:52

m104 - z SD będę jeszcze działał i ze sprawdzeniem katów + pompy też. Ale proszę Was jeszcze o obadanie filmiku, który zrobiłem przed chwilą w garażu. Test był na biegu P. Nie ma żadnego zabezpieczenia obrotów (?). Do tych 5400 RPM idzie idealnie, a przy 5400 zaczyna się trząść cała buda (widać na filmie) i niepokojące dudnienie dochodzi z układu napędowego (da się to delikatnie usłyszeć na filmie). Dlatego też nie trzymam na tej "odcince" długo. Co o tym myślicie? Wygląda to na pierwszy rzut oka na odcinkę, ale na pewno to co się z autem wtedy dzieje to nie jest w porządku.

https://youtu.be/h2_2AmpmKfg

Użytkownik Looney edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 21:54


#24 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2016 - 06:08

Tak ma być. Na postoju obcina na tych obrotach, w czasie jazdy powinien kręcić się do ok 6000-6300 obrotów. Tak samo jest w silnikach m104 i m111 na wtrysku HFM - na postoju 4500, podczas jazdy 6000-6400.

#25 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 14 kwietnia 2016 - 06:10

Looney, Według mnie na filmiku jest wszystko w porządku. Zrób co pisał m104 i będzie wtedy wiadomo. a czujnik NSS już wymieniłeś? Bo miałeś jego błąd z tego co pamiętam.

#26 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 14 kwietnia 2016 - 10:18

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 14 kwietnia 2016 - 06:10 napisał

Looney, Według mnie na filmiku jest wszystko w porządku. Zrób co pisał m104 i będzie wtedy wiadomo. a czujnik NSS już wymieniłeś? Bo miałeś jego błąd z tego co pamiętam.

No właśnie to już ostatni "podejrzany". Sprawdzę go w najbliższym czasie.

A tak nawiasem mówiąc - jaki olej do mojej skrzyni kupić? dzięki

Użytkownik Looney edytował ten post 14 kwietnia 2016 - 10:46


#27 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 14 kwietnia 2016 - 16:49

Looney, Olej do skrzyni Mobil ATF 220 Dexron II - czerwony kolor

#28 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 14 kwietnia 2016 - 18:53

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 14 kwietnia 2016 - 16:49 napisał

Looney, Olej do skrzyni Mobil ATF 220 Dexron II - czerwony kolor

Do wspomagania też ten?

#29 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2016 - 22:23

Nie wiem jak do w140, ale do w201/w124 producent zaleca żółty MB 236.3.

#30 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 15 kwietnia 2016 - 06:12

Looney, Tak ten sam do wspomagania.
w0jta5, Do skrzyni 722.3 zalecany jest czerwony aczkolwiek ten żółty też wydaje się ok, spełnia normę dexron ||, muszę przyznać, że nie słyszałem o nim wcześniej, jedyny żółty to syntetyczny mi się kojarzy ale to od 722.6 wzwyż.








Podobne tematy Zwiń