Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Nie wkręca się na maksymalne obroty


63 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 19 kwietnia 2016 - 12:21

Wyświetl postUżytkownik Parter dnia 19 kwietnia 2016 - 10:08 napisał

Looney, ściągasz osłony z filtrami -> odpinasz kable zapłonowe -> odkręcasz świece (nie pamiętam jaki rozmiar klucza nasadowego) -> sprawdzasz czy nie są mokre od oleju. Jeżeli tak to do sprawdzenia góra silnika. Polecam sprawdzić łańcuch rozrządu, napinacze i ślizgi, ale to już polecam zlecić fachowcom.

Świece wymieniałem jakieś 2 tyg. temu. Przyglądaliśmy się im i na pewno nie były mokre ;)



#42 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 27 kwietnia 2016 - 09:54

Witam Panów. Byłem w poniedziałek u speca od skrzyń, wypięliśmy czujnik w ogóle i objaw nadal jest ten sam. Także to nie czujnik przeciążenia. Spec twierdzi, że czujnik położenia biegów nie ma nic do rzeczy tutaj, bo on służy tylko do informacji dla silnika czy jest na P i N i czy może odpalić silnik.

Co innego może być tu przyczyną? :( Pompa paliwa? Pomysły mi się wyczerpują.

BTW raz na 10 razy silnik się dokręci do końca i jest w porządku... Może zapchany katy??

#43 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 27 kwietnia 2016 - 10:15

Looney, Jak nie posprawdzasz wszystkiego to nic Ci tu zdalnie nie wywróżymy. Masz błąd czujnika położenia lewarka więc nie ma cudów trzeba wymienić. Podejrzewasz pompę paliwa to jedź do warsztatu i sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej albo kup na allegro manometr do benzyny za 60 zł i sprawdź to sam. Jak podejrzewasz katy to popukaj w nie od dołu albo przegoń porządnie auto wjedź na kanał i zobacz czy nie są rozpalone do czerwoności.

#44 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 27 kwietnia 2016 - 15:26

Hej. Byłem dzis u mechanika, udało nam się wywołać błąd ASR powodowany tym przycinaniem się silnika. Podłączyliśmy oryginalny Star Diag i pokazał się taki oto błąd:

017 Solenoid Valve Relay A7/3k1

To jest jakiś przekaźnik ASR. Może ktoś z Was zna numer części? To jest zdaje się to (A7/3k1):

Dołączona grafika

Co o tym sądzicie? Czy ten błąd ASR jest tylko przy okazji niedokręcania się silnika? Czy to jest przyczyną?

Użytkownik Looney edytował ten post 27 kwietnia 2016 - 15:31


#45 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2016 - 16:19

Wyświetl postUżytkownik Looney dnia 27 kwietnia 2016 - 09:54 napisał

Spec twierdzi, że czujnik położenia biegów nie ma nic do rzeczy tutaj, bo on służy tylko do informacji dla silnika czy jest na P i N i czy może odpalić silnik.


Spec widział dużo skrzyń 722.x, ale pewnie sprzęgniętych z mniejszymi silnikami - tam tak faktycznie jest. Przy silnikach v8 i v12 jest dodatkowa para styków i drabinka rezystorów dla precyzyjnego określenia położenia lewarka.

Masz na foto, "NSS" dla skrzyń z mniejszych silników i dla v8 i v12:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Czytaliście ASR, a co z resztą ? LH/EZL/EFP ? Katy też można wykluczyć - są takie mierniki, które wkręca się zamiast sondy przed katalizatorem i pokazują ciśnienie w układzie. Jeśli będzie za wysokie, oznacza to, że coś jest niedrożne.

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 13 kwietnia 2016 - 17:58 napisał

Zapiąć SD, wejść w moduł LH1 albo EFP i zobaczyć, co widzi sterownik na każdym położeniu wybieraka.

Dołączona grafika

Tego NSS można zasymulować - znajduje się parę pinów, na której "nadaje" pozycjoner i zamiast NSSa wpina się rezystor 11k Ω. Sterowniki będą widziały wtedy, jak by cały czas był wrzucony bieg D. Trzeba jeszcze zrobić mostek na pinach blokady rozrusznika, bo nie odpalicie samochodu, a wypięcie wtyczki w czasie pracy i wpięcie opornika może nic nie dać - złapie -F- (błąd).

#46 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 27 kwietnia 2016 - 16:27

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 27 kwietnia 2016 - 16:19 napisał

Spec widział dużo skrzyń 722.x, ale pewnie sprzęgniętych z mniejszymi silnikami - tam tak faktycznie jest. Przy silnikach v8 i v12 jest dodatkowa para styków i drabinka rezystorów dla precyzyjnego określenia położenia lewarka.

Hmm spec jest w posiadaniu C140 6.0 V12 z pakietem Carlsson (piekny tak swoją drogą) i C126 5.6 V8 które rozłożył na części i złożył raz jeszcze. Wydaje mi sie, że wie co robi. Porównywał też mój czujnik przy skrzyni z innym który miał w warsztacie i mówi, że to na pewno nie ma nic do rzeczy. W poliftowych W140 faktycznie były czujniki, które precyzyjnie określały piłozenie lewarka, ale ja mam ten starszy rodzaj czujnika z pierwszego wypustu, który wyczuwa tylko P N D. Świadczy o tym mniejsza liczba pinów niż w tym z którym porównywaliśmy. No ale sprawdzę to dla świętego spokoju następnym razem jak bóg da.

Nie powiedziałeś nic o tym nowym blędzie. Jest cos wartego napisania? Dzięki z góry

#47 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 02 maja 2016 - 17:32

W ramach update, w środę wywalamy katalizatory - są rozsypane. Mam nadzieję, że to jest problem niedokręcania się silnika. Dodatkowo wymiana wszystkich drążków kierowniczych - luz na każdej gałce w efekcie czego na wybojach pojawia się wnerwiające stukanie.

#48 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maja 2016 - 18:26

O ile mi wiadomo, wtrysk LH w m119 musi mieć info o położeniu lewarka. Da się założyć "zwykły selektor" zamiast tego z precyzyjnym pozycjonerem.

#49 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 02 maja 2016 - 19:28

Ja wiem że to zabrzmi banalnie, ale... Sprawdź piny przy sterownikach ( przeczyść) i sprawdź przejście między pozycjometrem a sterownikiem ( według schematu) jeśli tego nie zrobiłeś jeszcze. Auto nowe nie jest a zaśniedziałe styki nie łapią/ raz załapią, potem znowu nie itd. Ja w clk myślałem że mi zaworki od ogrzewania się blokują a to wtyczka przy panelu klimy była zaśniedziała...

Użytkownik Wichu edytował ten post 02 maja 2016 - 19:29


#50 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 03 maja 2016 - 10:28

Wyświetl postUżytkownik Wichu dnia 02 maja 2016 - 19:28 napisał

Ja wiem że to zabrzmi banalnie, ale... Sprawdź piny przy sterownikach ( przeczyść) i sprawdź przejście między pozycjometrem a sterownikiem ( według schematu) jeśli tego nie zrobiłeś jeszcze.

Dzięki wichu. Mam jeszcze jedno pytanie do Was Panowie. Jak zrzucimy te katy to wejdą strumienice, pytanie moje czy można zrobić tam bez problemu H pipe? Taki jak na obrazku poniżej:

Dołączona grafika

Ma to znaczenie, że mam u siebie jeden wydech tylko z jednej strony? W sensie, że nie mam tak jak tutaj dwóch rur po obu stronach:

Dołączona grafika

Tylko jeden tłumik końcowy. Ma to znaczenie?

Dzięki








Podobne tematy Zwiń