Użytkownik m00n edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 17:49
1
[W140] Nie wkręca się na maksymalne obroty
Rozpoczęty przez Looney, mar 16 2016 01:10
63 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 13 kwietnia 2016 - 17:48
Looney, Może być pompa paliwa, trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej. Zapchane katy też mogą ten problem powodować i od tego bym zaczął. Błędów już nowych nie wyrzuca? Nie masz metalicznego dźwięku z wydechu w okolicach 4k rpm?
#22
Napisano 13 kwietnia 2016 - 17:58
Przecież napisałem Ci w pierwszych postach i po wynikach diagnostyki, co trzeba sprawdzić. Zapiąć SD, wejść w moduł LH1 albo EFP i zobaczyć, co widzi sterownik na każdym położeniu wybieraka.
Ten tzw. "NSS" dość często ulega uszkodzeniu po tylu latach i albo pokazuje niewłaściwe pozycje, albo F (Fehler). Bez niego sterowniki nie wiedzą, czy samochód jest na "luzie" czy na biegu - we wtrysku LH na postoju odcina obroty właśnie przy 5000. Według WIS ten czujnik ma jeszcze za zadanie informować sterowniki o wrzuconym biegu wstecznym, a one w tym czasie mają "przycinać" moc silnika - wsteczny ma bardzo duże przełożenie i nieostrożnie dodanie gazu spowoduje nagłą reakcję, co przy manewrach parkingowych jest raczej niepożądane.
Ciśnienie paliwa i stan katów także wypada sprawdzić, jak wspomniał m00n, ale mi to wygląda na problem typowo elektroniczny - do tych obrotów idzie jak trzeba.
Ten tzw. "NSS" dość często ulega uszkodzeniu po tylu latach i albo pokazuje niewłaściwe pozycje, albo F (Fehler). Bez niego sterowniki nie wiedzą, czy samochód jest na "luzie" czy na biegu - we wtrysku LH na postoju odcina obroty właśnie przy 5000. Według WIS ten czujnik ma jeszcze za zadanie informować sterowniki o wrzuconym biegu wstecznym, a one w tym czasie mają "przycinać" moc silnika - wsteczny ma bardzo duże przełożenie i nieostrożnie dodanie gazu spowoduje nagłą reakcję, co przy manewrach parkingowych jest raczej niepożądane.
Ciśnienie paliwa i stan katów także wypada sprawdzić, jak wspomniał m00n, ale mi to wygląda na problem typowo elektroniczny - do tych obrotów idzie jak trzeba.
#23
Napisano 13 kwietnia 2016 - 21:52
m104 - z SD będę jeszcze działał i ze sprawdzeniem katów + pompy też. Ale proszę Was jeszcze o obadanie filmiku, który zrobiłem przed chwilą w garażu. Test był na biegu P. Nie ma żadnego zabezpieczenia obrotów (?). Do tych 5400 RPM idzie idealnie, a przy 5400 zaczyna się trząść cała buda (widać na filmie) i niepokojące dudnienie dochodzi z układu napędowego (da się to delikatnie usłyszeć na filmie). Dlatego też nie trzymam na tej "odcince" długo. Co o tym myślicie? Wygląda to na pierwszy rzut oka na odcinkę, ale na pewno to co się z autem wtedy dzieje to nie jest w porządku.
https://youtu.be/h2_2AmpmKfg
https://youtu.be/h2_2AmpmKfg
Użytkownik Looney edytował ten post 13 kwietnia 2016 - 21:54
#24
Napisano 14 kwietnia 2016 - 06:08
Tak ma być. Na postoju obcina na tych obrotach, w czasie jazdy powinien kręcić się do ok 6000-6300 obrotów. Tak samo jest w silnikach m104 i m111 na wtrysku HFM - na postoju 4500, podczas jazdy 6000-6400.
#26
Napisano 14 kwietnia 2016 - 10:18
Użytkownik m00n dnia 14 kwietnia 2016 - 06:10 napisał
Looney, Według mnie na filmiku jest wszystko w porządku. Zrób co pisał m104 i będzie wtedy wiadomo. a czujnik NSS już wymieniłeś? Bo miałeś jego błąd z tego co pamiętam.
No właśnie to już ostatni "podejrzany". Sprawdzę go w najbliższym czasie.
A tak nawiasem mówiąc - jaki olej do mojej skrzyni kupić? dzięki
Użytkownik Looney edytował ten post 14 kwietnia 2016 - 10:46
#29
Napisano 14 kwietnia 2016 - 22:23
Nie wiem jak do w140, ale do w201/w124 producent zaleca żółty MB 236.3.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] bardzo niskie obroty na zimnym, 2.5 TD z 94. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] zwiększone obroty na biegu jałowym - silnik M102 - 2,3 litra |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | masap |
|
||
[W124] 250d obroty silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | piterus |
|
|
|
[W201] za wysokie obroty silnik m102 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | masap |
|
||
[W140] Za wysokie obroty, nierówna praca. |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|