No to jak na moje oko to jeśli zamykanie i otwieranie centralnym zamkiem działa z kluczyka z jednych i drugich drzwi jak i też z bagażnika no to problem jest albo w twojej centralce albo albo w gdzieś połączeniu.Tylko dziwne bo z tego co piszesz to wszystko jest okej
1
107 replies to this topic
#101
Posted 12 July 2016 - 06:27
#102
Posted 13 July 2016 - 18:04
Potrzebuję waszej pomocy. Auto posiadam od dwóch lat, zawsze ładnie się zamykało i otwierało z pilota, nigdy nie było problemu. Wczoraj zajechałem pod sklep, chcę zamknąć samochód, a tu cisza, zero reakcji. Myślałem że może baterie w pilocie, ale później jak wsiadłem do auta i ciskałem pilotem to było słychać że coś tam pstryka pod tylną kanapą, a więc reaguje na pilot. Dzisiaj wywaliłem tylną kanapę i dzwięk dochodzi ze sterownika "SPY" podpiętego pod pompkę centralki. Na przewodach są trzy bezpieczniki, wszystkie są całe. Sprawdzałem też bezpiecznik "C" pod maską i jest cały. Jak go wyciągnę i włożę z powrotem to czasem raz udaje się uruchomić pilotem otwieranie zamka. A więc silnik pompki działa, pilot działa, sterownik też i niewiem co dalej robić i gdzie szukać przyczyny.
#103
Posted 02 August 2016 - 17:25
[Kontynuacja poprzedniego postu]
Kupiłem drugą pompkę - nic nie dało, a więc pompka jest ok.
Posprawdzałem napięcia miernikiem i wygląda to tak:
Na płaskiej 2-pinowej wtyczce cały czas jest napięcie 12.15V - chyba tak ma być.
Na okrągłej 3-pinowej wtyczce:
Niebieski przewód (drzwi kierowcy) - przy otwartych - 12.15V, przy zamkniętych - 0.40V
Zielony przewód (dzwi pasażera) - przy otwartch 0.40V, przy zamkniętych - 0.40V
Żółty (bagażnik) - jest ucięty i tu jest podpięty sterownik - po wciśnięciu otwierania na pilocie - skacze na chwile do około 12.00V, po wciśnięciu zamykania - 0,00V, w spoczynku też 0,00V.
Jakie napięcie powinien podawać sterownik po wciśnięciu zamykania?
Proszę o pomoc, w weekend jadę w trasę i potrzebny mi sprawny zamek.
Kupiłem drugą pompkę - nic nie dało, a więc pompka jest ok.
Posprawdzałem napięcia miernikiem i wygląda to tak:
Na płaskiej 2-pinowej wtyczce cały czas jest napięcie 12.15V - chyba tak ma być.
Na okrągłej 3-pinowej wtyczce:
Niebieski przewód (drzwi kierowcy) - przy otwartych - 12.15V, przy zamkniętych - 0.40V
Zielony przewód (dzwi pasażera) - przy otwartch 0.40V, przy zamkniętych - 0.40V
Żółty (bagażnik) - jest ucięty i tu jest podpięty sterownik - po wciśnięciu otwierania na pilocie - skacze na chwile do około 12.00V, po wciśnięciu zamykania - 0,00V, w spoczynku też 0,00V.
Jakie napięcie powinien podawać sterownik po wciśnięciu zamykania?
Proszę o pomoc, w weekend jadę w trasę i potrzebny mi sprawny zamek.
#104
Posted 02 August 2016 - 18:06
A działa ci podświetlenie bagaznika jeśli nie wymien bezpiecznik C mialem to samo
#105
Posted 02 August 2016 - 18:46
Tak podświetlenie działa, pisałem w pierwszym poscie że bezpiecznik C jest cały.
Ale sam już znalazłem co jest nie tak, a więc sterownik po wciśnięciu zamykania powinien puszczać na kostkę okrągłą masę, a tego nie robi. Gdy podepnę karoserię (masę) pod kostkę, pompka zamyka drzwi.
Teraz próbuję ustalić dlaczego sterownik nie daje masy - albo któryś kabel się rozłączył między sterownikiem a pompą, albo coś w sterowniku zdechło.
Ale sam już znalazłem co jest nie tak, a więc sterownik po wciśnięciu zamykania powinien puszczać na kostkę okrągłą masę, a tego nie robi. Gdy podepnę karoserię (masę) pod kostkę, pompka zamyka drzwi.
Teraz próbuję ustalić dlaczego sterownik nie daje masy - albo któryś kabel się rozłączył między sterownikiem a pompą, albo coś w sterowniku zdechło.
Edited by Amynue, 02 August 2016 - 18:48.
#106
Posted 02 August 2016 - 20:54
A więc winowajcą był na 99% sterownik:
http://i.imgur.com/OuYOWrH.jpg
http://i.imgur.com/As0bJ8b.jpg
Udało mi się znaleźć na Allegro taki sam sterownik. Teraz zamiast SPY, nazywa się Noxon - jest to model T3. Jutro odbiorę i zamontuję, powinno działać.
http://i.imgur.com/OuYOWrH.jpg
http://i.imgur.com/As0bJ8b.jpg
Udało mi się znaleźć na Allegro taki sam sterownik. Teraz zamiast SPY, nazywa się Noxon - jest to model T3. Jutro odbiorę i zamontuję, powinno działać.
#107
Posted 21 September 2017 - 23:35
Witam, sprawa wygląda tak. Pewnego dnia, po podłączeniu akumulatora w samochodzie, zamknęły się samoczynnie wszystkie drzwi.
Nie zastanawiałbym się nad tym, gdyby nie fakt, że od tego czasu, wkładką w drzwiach kierowcy nie uruchamiam zamykania auta
centralnym zamkiem. Centralny sam w sobie działa, bo np. wkładką w bagażniku, zamykam wszystko, jak dawniej, łącznie z drzwiami kierowcy.
A wkładką w drzwiach kierowcy, już tylko właśnie te drzwi. Po przekręceniu kluczyka słychać jedynie klikanie za skrzynką bezpieczników.
Moje pytanie - co poszło? Bezpiecznik, przekaźnik jakiś?
Nie zastanawiałbym się nad tym, gdyby nie fakt, że od tego czasu, wkładką w drzwiach kierowcy nie uruchamiam zamykania auta
centralnym zamkiem. Centralny sam w sobie działa, bo np. wkładką w bagażniku, zamykam wszystko, jak dawniej, łącznie z drzwiami kierowcy.
A wkładką w drzwiach kierowcy, już tylko właśnie te drzwi. Po przekręceniu kluczyka słychać jedynie klikanie za skrzynką bezpieczników.
Moje pytanie - co poszło? Bezpiecznik, przekaźnik jakiś?
Edited by sunset, 21 September 2017 - 23:36.
#108
Posted 02 October 2017 - 23:01
Wkładka zamka połączona jest ze sterownikiem od centralnego zamka w drzwiach kierowcy, (3 pinowa wtyczka, w drzwiach, jej plastikowa osłona widoczna jest po otwarciu drzwi od ich wewnętrznej strony). Ja zacząłbym od sprawdzenia właśnie tego połączenia, plus wtyczka w samym sterowniku/siłowniku (do rozebrania tapicerka drzwi kierowcy). Najprawdopodoniej przerwane połączenie na ww elementach sprawia brak reakcji po przekręceniu kluczyka.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z odpaleniem, zamkiem centralnym i pilotem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SzymKox2115pl |
|
||
[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | matstarling |
|
||
[w124] Elektryczne szyby przód - przestały działać |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | adrian124 |
|
||
[W124/S124] Problem z alarmem/centralnym zamkiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Frozzy |
|
||
Elektryczne lusterka zewnętrzne przestały działać W140 |
Mercedes S, CL i SEC | ohara5 |
|