Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Centralny zamek przestał działać



107 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   wojwoj


  • Postów: 3
  • Na forum od: 04 paź 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 27 lipca 2013 - 13:09

Witam serdecznie,
mam problem z centralnym zamkiem w w124 - nie działa otwieranie centralnego zamka.
Zamykanie kluczem działa ok, problem jest jedynie przy otwarciu - słychać, że pracuje pompka - niestety dużo krócej niż przy zamykaniu. Przy zamykaniu pompka pracuje około 2 s przy otwieraniu max 0,5 - 0,7 s.( krótki bzyk)
Czy to może być problem z pompką?.



#82 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 27 lipca 2013 - 16:26

Najprawdopodobniej rozregulowany jest wyłącznik ciśnieniowy wewnątrz pompki. To taka membranka ze stykami - trzeba zdjąć dekielek pompki i polukać.

#83 Offline   wojwoj


  • Postów: 3
  • Na forum od: 04 paź 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 28 lipca 2013 - 12:51

Gerri, Dzięki za podpowiedź - sprawdziłem i wygląda na to, że problem leży gdzie indziej.
W przypadku zamykania membranka się porusza i przy zetknięciu ze stykiem pompka się wyłącza.
Przy otwieraniu membranaka nawet nie drgnie a pompka wydaje tylko krótki bzyk.
Co mogę jeszcze sprawdzić ?

#84 Offline   Trstarter


  • Postów: 19
  • Na forum od: 04 gru 2012
  • Miejscowość: wichura w lubelskim ;)
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2013 - 15:34

Przeczytałem ten temat ale nadal nie wiem od czego zacząć, w moim kombi w tym samym momencie przestało działać domykanie klapy i centralny zamek. Wcześniej miałem problemy z klapką wlewu paliwa ale centralny działał cały czas. Od czego zacząć ? czy centralny jest powiązany z domykaniem klapy ?

#85 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 listopada 2013 - 20:25

Domykanie klapy nie jest w żaden sposób powiązane z centralnym zamkiem. O obu urządzeniach było na forum - wystarczy sobie poczytać.

Wyświetl postUżytkownik Trstarter dnia 22 listopada 2013 - 15:34 napisał

Od czego zacząć ?
Też wystarczy poczytać. Dowiedziałbyś się wtedy, że na sam początek diagnozowania słuchamy pompki czy się załącza. Jeżeli się załącza, a auto się nie zamyka/otwiera to mamy problem z pneumatyką. Jeżeli pompka wcale nie rusza - to mamy problem z elektryką.

#86 Offline   zbych250d


  • Postów: 98
  • Na forum od: 04 lis 2013
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2013 - 21:57

Mam 2 pytania nie warte założenia nowego tematu.

1. Centralny zamek podczas otwierania drzwi kierowcy kluczykiem raz mi otwiera wszystkie zamki, a raz tylko zamek w drzwiach. Niekiedy wystarczy dłużej przytrzymać, czy mocniej przekręcić. Niekiedy zamki otwierają się po przekręceniu stacyjki bądź naciśnięciu hamulca. Gdzie szukać nieszczelności w przewodach bo sądzę że w tym przyczyna?
2. Czy blokada w W124 działa tylko na prostej kierownicy?

#87 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 listopada 2013 - 22:47

Nie potrafię zrozumieć, jak ludzie mogą mieć taką awersję do czytania :/
Nie dalej jak kilka LINIJEK wyżej napisałem od czego zaczynamy: POMPKA SIĘ WŁĄCZA CZY NIE WŁĄCZA?
Jak się włącza szukamy nieszczelności, jak się nie włącza - szukamy po kablach. Niestety - chcesz odpowiedź, a nawet nie chce ci się przeczytać jednego postu wcześniej i zastosować do prostej rady w nim zawartej.

Wyświetl postUżytkownik zbych250d dnia 22 listopada 2013 - 21:57 napisał

2. Czy blokada w W124 działa tylko na prostej kierownicy?
Na obwodzie wału kierownicy jest tylko jeden wpust. Fabrycznie jest tak ustawione, że blokuje kierownicę w położeniu na wprost (wprost kierownicy nie kół). Jeżeli auto miało przejścia lub niefachowo ustawianą geometrię to blokada może następować w innej pozycji.

#88 Offline   maraz80


  • Postów: 257
  • Na forum od: 10 sie 2012
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 grudnia 2013 - 14:33

Podpinam się. Mam cuda z centralnym. Opisze mojom historię. Kupiłem MB i już wiedziałem ze był bity. Wkładka od strony kierowcy nie działała wcale. Nawet centralny jej nie zamykał. Za to od strony pasażera śmigało elegancko, tzn zamykało wszystkie drzwi i bagażnik poza kierowcy. Dwa dni temu odebrałem auto od magika i przełożył mi wkładkę z drzwi pasażera na drzwi kierowcy. I od tej pory jest pełen manual bez centralnego. W żadnej opcji nie zamykają się żadne drzwi ani bagażnik z centralki. Jedyne co to mam frajde że mogę otworzyć kluczykiem drzwi kierowcy (Wkładka przełożona do pasażera wciąż nie działa). Zamek bagażnika też nie działa bo niestety nie był używany kluczykiem. Poradźcie, czy dorabiać wszystkie wkładki na manualne zamykanie czy rzeźbić z centralnym. Dodam że mam popalone przewody po lewej stronie kierowcy na dole.

#89 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 05 grudnia 2013 - 14:50

to najpierw napraw przewody może to być powodem braku reakcji na pilot. A później można próbować w dalszych sekwencjach

#90 Offline   maraz80


  • Postów: 257
  • Na forum od: 10 sie 2012
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 grudnia 2013 - 14:58

centralny śmigał ze spalonymi przewodami tylko z klucza. Bezprzewodowo i tak nie było reakcji tylko alarm. Zastanawiam się czy jest opłacalna na dzień dzisiejszy naprawa centralnego czy zrobić sobie zamki dla spokoju.








Podobne tematy Zwiń