Jump to content




- - - - -

Ciśnienie oleju problem.


40 replies to this topic

#21 Offline   andrzejrz


  • posts 526
  • Joined 30 Dec 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Posted 25 November 2018 - 16:16

Być może smok pompy oleju masz zasyfiony...



#22 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 25 November 2018 - 17:00

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 25 November 2018 - 16:16 napisał

Być może smok pompy oleju masz zasyfiony...
I to może być właściwy trop - jak wcześniej autor wspomniał, po zmianie oleju na rzadszy - "Zmieniłem olej z 15w40 na 10w40 jest poprawa z 10s na 6s" pompa szybciej go tłoczy, więc może tutaj trzeba poszukać. Może w ogóle pompa się kończy. Zakładam, że filtr oleju jest nowy i nie jakiś tani szajs.

Edited by mixx, 25 November 2018 - 17:05.


#23 Offline   patrykwarszawa


  • posts 246
  • Joined 10 Jan 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 26 November 2018 - 00:43

Próbowałeś z filtrem oleju, który posiada zaworek zwrotny?

#24 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 26 November 2018 - 08:19

Ale kombinujecie... Jeśli czujnik jest wymieniony na sprawny, to jego wykluczamy. Ja bym sprawdził, czy jeśli ciśnienie jest na 0bar, to czy przez wlew oleju widać, czy olej chlapie/leje się. Następnie można zalać płukanką i zmienić olej na 5W40. Jeśli chcesz, to możesz dla pewności zalać najpierw tańszym olejem z kolejną płukanką. Jeśli nie pomoże, to dopiero rwanie miski i sprawdzić stan pompy oleju (głównie zaworka zwrotnego) i panewek.

Aha, jeszcze gdzieś po drodze do sprawdzenia ciśnienie oleju manometrem i zaworka, o którym wspomniał Ukaniu. I tyle.

#25 Offline   Przemek PL


  • posts 17
  • Joined 15 Jun 2012
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 30 November 2018 - 16:45

2 czujniki, zegary podmieniane i jednakowe wskazania. Ciśnienie, które podałem jest po mocnym rozgrzaniu (pałowaniu) i temperatury na dolnym bszuszku 80 stopni C czyli 1.9 Bara na 10w40. Jak dam 20w to cały czas 3bary by były i 15s bym chyba czekał aby zassał z miski olej.

#26 Offline   Przemek PL


  • posts 17
  • Joined 15 Jun 2012
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 30 November 2018 - 17:05

Co powiecie o tych zdjęciach? 1 Blok. 2 Uszczelka na bloku. 3uszczelka na podstawie filtra. Uszczelka taka była oryginalnie i podstawa też. Wiem, że nie pasuje to do siebie ale innych nie ma w sklepie do tego silnika.
Dołączona grafika

URL=http://mb201-124.eu/uploads/imgs/1543593467__formatfactory20181123_150049.jpg]Dołączona grafika[/URL]

Dołączona grafika

Edited by Przemek PL, 30 November 2018 - 17:08.


#27 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 29 April 2021 - 12:15

Znalazłem temat więc zapytam - co może być przyczyną spadku ciśnienia oleju na wolnych obrotach do zera po rozgrzaniu silnika M102? Na zimno i do temperatury 80 st jest ok. - przy obrotach 700-800 wskazówka jest początkowo na 3-ciej kresce i spada wraz ze wzrostem temperatury do 2-giej kreski. Żeby podnieść do 3 trzeba lekko dać gazu tak do 1000 rpm. Powyżej 80 st czyli przy dobrym rozgrzaniu silnika ciśnienie spada do zera przy obrotach ok.600 rpm i trzeba podnieść obroty do 1200 rpm żeby wskazówka doszła do 3. Olej mineralny Midland 15W-40, czeka na wymianę (190-tka jest sporadycznie używana). I drugie pytanie: jeżeli to pompa oleju się kończy to czy da się wymienić bez wyciągania silnika? Czy lepiej zalać ciut gęstszym olejem i nic nie robić?

#28 Offline   w0jta5


  • posts 5,025
  • Joined 14 Nov 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 30 April 2021 - 06:36

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 29 April 2021 - 12:15 napisał

Znalazłem temat więc zapytam - co może być przyczyną spadku ciśnienia oleju na wolnych obrotach do zera po rozgrzaniu silnika M102? Na zimno i do temperatury 80 st jest ok. - przy obrotach 700-800 wskazówka jest początkowo na 3-ciej kresce i spada wraz ze wzrostem temperatury do 2-giej kreski. Żeby podnieść do 3 trzeba lekko dać gazu tak do 1000 rpm. Powyżej 80 st czyli przy dobrym rozgrzaniu silnika ciśnienie spada do zera przy obrotach ok.600 rpm i trzeba podnieść obroty do 1200 rpm żeby wskazówka doszła do 3. Olej mineralny Midland 15W-40, czeka na wymianę (190-tka jest sporadycznie używana). I drugie pytanie: jeżeli to pompa oleju się kończy to czy da się wymienić bez wyciągania silnika? Czy lepiej zalać ciut gęstszym olejem i nic nie robić?
Pomiary robisz licznikiem czy zewnętrznym manometrem? Ogarnij manometr, bo licznikiem to po 30 latach nie ma co mierzyć.
Poza tym sprawdź czy olej nie jest rozrzedzony paliwem.

Bardziej lepkiego oleju nie ma chyba co już lać, nie tędy droga. Choć jest Motul 4100 15W50.

Edited by w0jta5, 30 April 2021 - 06:52.


#29 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 30 April 2021 - 09:00

Z nim kiedyś był taki problem, że coś się stało po mocnym zagrzaniu że olej tak walił do pierwszego cylindra, że zarzucało świecę i przestawał pracować ten cylinder (tzn chodził na "pusto"). Po zdjęciu głowicy i wymianie uszczelki przeszło 3 lata temu problem ustał, ale tak na prawdę to nie wiedziałem co było przyczyną tego zarzucania olejem świecy. Na benzynie jeździ tylko na rozruchu a w większości na LPG, więc raczej za dużo benzyny nie dostawałoby się do oleju przez pierścienie, nawet jakby któryś był uszkodzony (po zmianie uszczelki i remoncie głowicy łącznie z prowadnicami zaworów na 10 tys. wystarczyło litr dolewki, a wcześniej litr na 1 tys.). Co do wskaźnika w zegarach to chyba jest ok. może raczej czujnik ciśnienia oleju szwankuje o ile w ogóle. Poza tym spróbuję mu podnieść obroty na wolnych, bo spadają nawet do 500 jak się dobrze zagrzeje

Edited by mixx, 30 April 2021 - 09:02.


#30 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 30 April 2021 - 10:04

U mnie po rozgrzaniu, ciśnienie na wolnych obrotach spadało prawie do 0, było 0,5 max. Po zmianie czujnika problem ustał. A to na oleju 5W40. Gęstszy od 15W40 (na zimno), to chyba tylko smoła. Zmień czujnik i zobacz, czy dalej są takie same problemy. Albo zmierz ciśnienie manometrem. Jedyne dwa wyjścia.

Edited by Szarik, 30 April 2021 - 10:05.









Podobne tematy Zwiń