3
[w124/w201] Przekładnia kierownicza - kasowanie luzu.
Started by barteniek, Nov 11 2008 21:14
59 replies to this topic
#21
Posted 07 September 2011 - 16:40
Czyli w sumie 50 mm w skrajnych położeniach?
#22
Posted 07 September 2011 - 19:06
Nie, 25 mm na całym kole.
Jak roxa pisał.
Jak roxa pisał.
#23
Posted 03 January 2014 - 23:17
Słuchajcie, kasowałem luz kilka razy na przekładni. Zawsze pomagało i to bardzo, ale nie na długo. Oczywiście kontra dokręcona zawsze. Obecnie mam 1 obrót do końca zakresu regulacji.
Po skasowaniu chodzi płynnie, kierownica wraca sama, luzu brak i czuć od razu dużą poprawę, ale luz po jakimś czasie się pojawi ponownie I są dni gdy luz jest, a i są dni gdy jest mniejszy. Bywa też że luz się pojawia na krętej drodze po dłużeszej trasie. Na zimnej przekładni po mroźnej nocy luz jest niemal żaden. Zawias bez luzów, drążki oraz wspornik ukł. kier. sprawdzałem wiele razy, bez luzów. Filtr oraz olej w ukł. wspomagania nowy.
A teraz pytanie, mój Mercedes jest w wersji Sportline. Czy w Sportline były przekładnie o innej charakterystyce? Czy gdybym podmienił przekładnie będzie pasować z auta bez wersji sportline? Czy przekładnia do W124 będzie pasować od W201 ?
Pozdrawiam.
Po skasowaniu chodzi płynnie, kierownica wraca sama, luzu brak i czuć od razu dużą poprawę, ale luz po jakimś czasie się pojawi ponownie I są dni gdy luz jest, a i są dni gdy jest mniejszy. Bywa też że luz się pojawia na krętej drodze po dłużeszej trasie. Na zimnej przekładni po mroźnej nocy luz jest niemal żaden. Zawias bez luzów, drążki oraz wspornik ukł. kier. sprawdzałem wiele razy, bez luzów. Filtr oraz olej w ukł. wspomagania nowy.
A teraz pytanie, mój Mercedes jest w wersji Sportline. Czy w Sportline były przekładnie o innej charakterystyce? Czy gdybym podmienił przekładnie będzie pasować z auta bez wersji sportline? Czy przekładnia do W124 będzie pasować od W201 ?
Pozdrawiam.
#24
Posted 03 January 2014 - 23:49
Jeśli to fabryczny Sportline, to przekładnia ma inne przełożenie. Oczywiście możesz podmienić na zwykłą, jeśli nie sprawia Ci to rożnicy. Przekładnie od 201 i 124 są zamienne, ważna jest jednak kwestia spasowania przekładni z wąsem (mały/duży wieloklin) oraz wąsa z drążkami (cieńkie/grube).
#25
Posted 16 November 2014 - 21:53
Koledzy, zapytam tutaj bo niechcę zakładać nowego wątku.
Zastanawiam się nad regeneracją lub wymianą na używaną przekładnie kierowniczą.
Czy jest jakiś sposób na zakup używanej przekładni?
Można jakoś 'na sucho' sprawdzić luz takiej przekładni?
Skąd mam wiedzieć (w nawiązaniu do tego co pisze DanielB) że przekładnia, którą wezmę do reki na jakimś szrocie bedzie pasować do mojego samochodu?
Zastanawiam się nad regeneracją lub wymianą na używaną przekładnie kierowniczą.
Czy jest jakiś sposób na zakup używanej przekładni?
Można jakoś 'na sucho' sprawdzić luz takiej przekładni?
Skąd mam wiedzieć (w nawiązaniu do tego co pisze DanielB) że przekładnia, którą wezmę do reki na jakimś szrocie bedzie pasować do mojego samochodu?
#26
Posted 16 November 2014 - 22:49
Przy kupnie zerknij na imbus kasujący luz, widać na nim ślady kręcenia. Jak poznasz że ktoś kręcił to znaczy że regulował.... czyli przekładnia może mieć luz. Sprawdzaj też czy nie ma wycieków, musi być sucha.
Jak będziesz montował przekładnię ustaw ją na znaki obowiązkowo. Kierownica poziomo = przekładnia na znakach. Ma tak być temu by przekładnia pracowała w położeniu środkowym podczas jazdy na wprost. Wtedy będzie także tyle samo w prawo i w lewo podczas kręcenia kierownicą.
W pozycji środkowej luzu ma nie być. Przy większym skręcie luz się pojawia - jest to normalne.
Jak będziesz montował przekładnię ustaw ją na znaki obowiązkowo. Kierownica poziomo = przekładnia na znakach. Ma tak być temu by przekładnia pracowała w położeniu środkowym podczas jazdy na wprost. Wtedy będzie także tyle samo w prawo i w lewo podczas kręcenia kierownicą.
Użytkownik ryan_ab dnia 16 November 2014 - 21:53 napisał
Można jakoś 'na sucho' sprawdzić luz takiej przekładni?
W pozycji środkowej luzu ma nie być. Przy większym skręcie luz się pojawia - jest to normalne.
#27
Posted 17 November 2014 - 00:59
Użytkownik markslew dnia 16 November 2014 - 22:49 napisał
Przy kupnie zerknij na imbus kasujący luz, widać na nim ślady kręcenia
mam luz w położeniu środkowym i chciałbym go zredukować (jeszcze tego nie robiłem)
w W201 jest trochę ciaśniej, niż w W124
Edited by mixx, 17 November 2014 - 01:00.
#28
Posted 17 November 2014 - 01:07
Od góry, ale jak mówisz, ciasno jest...
#30
Posted 17 November 2014 - 15:19
A może spróbuj od dołu z kanału np. najłatwiej jest w Dieslu w tym temacie, nic nie zasłania.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Odczytywanie kodów i ich kasowanie m111 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Maciej84 |
|
||
kasowanie błędów sl500 '92 |
Mercedes SL, SLK | piero45 |
|
||
Przekładnia do m119 a inne... |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | glinek1980 |
|
||
[W124] Elektryczna kolumna kierownicza - usterka |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryko124 |
|
||
[w124] problem e skasowaniem błędu 4 i 11 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|