Jump to content




- - - - -

[w124/w201] Połączenie skrzynia biegów - wał napędowy


49 replies to this topic

#11 Offline   zefirek


  • posts 92
  • Joined 01 Apr 2009
  • Miejscowość: Zbąszyń

Posted 16 June 2009 - 12:26

jeżeli źle zmontujesz wał i nie dokręcisz odpowiednio nakrętki zaciskowej wtedy wybija się tuleja wielowypustu we wale (właśnie w części od strony skrzyni biegów)> powodem stuków może być również zużyty krzyżak.



#12 Offline   xanar


  • posts 32
  • Joined 30 Oct 2008
  • Miejscowość: Piaseczno

Posted 28 June 2009 - 18:52

Po demontażu wału okazało się że nie ma tłumika drgań i wydaje się, że nie było go od nowości wszystkie części są oryginalne jestem drugim właścicielem samochód do 285k był serwisowany w Aso teraz ma 315k . Czy jest sens kupować ten tłumik drgań np. taki
http://www.allegro.pl/item657087109_mer ... s_190.html
i go instalować jeżeli tak to gdzie czy między skrzynią i tym czymś trójramiennym czy między przegubem gumowym a tym czymś

#13 Offline   jackie01


  • posts 3,694
  • Joined 08 Jan 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 29 June 2009 - 06:03

xanar, tlumik instaluje sie od strony wału - miedzy przegubem a walem

#14 Offline   xanar


  • posts 32
  • Joined 30 Oct 2008
  • Miejscowość: Piaseczno

Posted 29 June 2009 - 16:03

znaczy, że w ASO wyjeli, człowiek który robi mercedesy mówi, że tłumiki długo nie żyją i w sumie nie wiele dają

#15 Offline   Tomaszek


  • posts 19
  • Joined 26 Apr 2009
  • Miejscowość: Wieluń

Posted 07 July 2009 - 05:51

Jestem po wymianie tłumika drgań i podpory wału - jest lepiej ale teraz tak przy 82 km/h słychać jakby rezonans od drgań rozchodził się w kabinie. Tyle tylko, że nic nie drży. Może wykonawca źle wał zmontował jak zefirek pisał... może poduszki (silnik , skrzynia) :P

#16 Offline   vietrzyk


  • posts 754
  • Joined 21 May 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 07 July 2009 - 22:20

Tomaszek napisał:

Może wykonawca źle wał zmontował
To sam sprawdzisz, rozpoławiając wał i złóż zgodnie z znakami na łączeniu. Jak masz teraz na łączeniu to załóż go 180 stopni w stosunku domznaków, czyli jeden na górze jeden na dole. Wtedy się przejeź. Jak będzie lepiej to możesz popróbować kiedy jest najciszej, albo od razu wał do wyważenia i tulejki centrujące do wymiany i powinno być cicho na znakach jak fabryka przykazała. :ok: Poduszki pod silnikiem zostaw w spokoju chyba że rzuca ci silnikiem na wolnych i przy gaszeniu. Poduszkę pod skrzynią sprawdź czy nie jest oberwana - powinna być miękka i elastyczna.

#17 Offline   Tomaszek


  • posts 19
  • Joined 26 Apr 2009
  • Miejscowość: Wieluń

Posted 08 July 2009 - 05:43

Tak zrobię. silnikiem rzuca najbardziej przy gaszeniu ale sądziłem, że kochane diesle tak mają - :) sprawdzimy. Wracając do wału to dlaczego nic nie drży a słychać jakby drżało!? Śledztwo w toku, podejrzani wszyscy.

#18 Offline   vietrzyk


  • posts 754
  • Joined 21 May 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 08 July 2009 - 20:20

Tomaszek napisał:

kochane diesle tak mają
Kochane diesele na nowych WŁĄSCIWIE DOBRANYCH poduszkach zasypiają jak niemowlę ;)
Odkręć silnik od poduszek wyjmij jedną - zobacz czy nie ma pęknięć, potrząśnij czy nic nie lata. Jak nie to powinno być ok. To samo obowiązkowo z drugą. Pierwszą sprawdź od strony kierowcy bo najpierw pada :roll: I w razie czego kieruj się firmą Boge, Lemforder lub oryginał ;) bo szkoda kasy na tanie miękkie zamienniki

Tomaszek napisał:

dlaczego nic nie drży a słychać jakby drżał
To względne określenie, jakieś przedziały prędkości, zakres obrotów, na zakrętach na prostej, pod górkę, opisz coś więcej. Przejrzyj posty o drganiach już chyba wszystko było pisane w temacie

#19 Offline   Tomaszek


  • posts 19
  • Joined 26 Apr 2009
  • Miejscowość: Wieluń

Posted 09 July 2009 - 06:23

Tak od 80-tki już da się zauważyć na pewno do 120, więcej nie jechałem bo nie było gdzie. Nie jest to głośne ale da się wychwycić no i wcześniej tego nie było. Na luzie też. Zaczęło się po wynianie podpory i oczywiście łożyska. Może musi się "dopracować"? Wcześniej wymieniono tłumik drgań przy skrzyni. Te wymiany trochę poprawiły sytuację ale nadal przy wysprzęglaniu po zmianie biegu słychać "łup" i bujnie autem przód tył 2 razy lekko - chyba, że pociągnę do 3 tys obrotów i wyżej to płynnie wtedy jest.

Nie wiem tylko jaki luz po osi (kręcąc lewo/prawo) powinien być na wale bo może to on wraz z poduchami skrzyni+silnika odpowiada za powyższe

#20 Offline   daniel625


  • posts 4
  • Joined 06 Jun 2009
  • Miejscowość: Polska

Posted 11 July 2009 - 08:18

Witam wszystkich, dołączam się do problemu w temacie. Otóż w moim aucie występuje przy ruszaniu, jak również przy zmianie biegów charakterystyczne pukniecie. Po tym co czytałem myślałem że to będzie tarcza elastyczna przednia miękka, lecz dzisiaj jak wszedłem pod auto zobaczyłem że to nie bedzie to gdyż poprzedni właściciel musiał niedawno ją wymieniać- widać że element jest nowy. Więc pozostaje wał i chyba most. Może ktoś napisać czy gdy poruszy się wałem to czy powinien być jakiś luz na moście? Czy jak wymienia się wał napędowy trzeba go wyważać? Pisze o wale gdyż jak złapie za dwie części wału i nimi szarpnę w przeciwne strony to słychać pukniecie, przypuszczam że krzyżak lub wielowpust już się wyeksploatował. I jeszcze jedno pytanie. czy ktoś się orientuje jakie powinno być przełożenie w moście w 2.5 20V gdyż mam strasznie krótkie biegi (obecne oznaczenie mostu to 3,64), nie wiem czy ten model tak ma ale silnik nie dusi się na 3 nawet przy 15km/h








Podobne tematy Zwiń