Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Rozładowywanie akumulatora


89 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   artwbo


  • Postów: 22
  • Na forum od: 08 lut 2010
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 10 lutego 2010 - 21:59

Patrzyłem pod nogami pasażera i mam tylko jedną lekko zaśniedziałą złączkę. Przyznaję, że nie pomyślałem, żeby otworzyć plastik.
Chyba nie mam REST'u skoro nie wiem co to jest ;) , a tak przy okazji do czego to służy REST?



#32 Offline   Gerri


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 lutego 2010 - 22:03

vorlog napisał:

ten bezpiecznik wszak musi mieć niezły prąd znamionowy (35-50A?)
150 :mrgreen: - czasem więcej. Jest to jednak bezpiecznik założony na stałe na kablu, nie jest wymienny, a w przypadku przepalenia wymienia się cały kabel (łącznie z bezpiecznikiem)

artwbo napisał:

a tak przy okazji do czego to służy REST?
Wyszukiwarka uwielbia takie proste hasła ;)

#33 Offline   artwbo


  • Postów: 22
  • Na forum od: 08 lut 2010
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 10 lutego 2010 - 22:18

Gerri napisał:

Wyszukiwarka uwielbia takie proste hasła

Faktycznie magiczna opcja szukaj zadziałała ;)
Teraz już wiem co to jest REST i wiem NA PEWNO, że tego nie mam!

#34 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 10 lutego 2010 - 22:24

Gerri napisał:

150 - czasem więcej. Jest to jednak bezpiecznik założony na stałe na kablu, nie jest wymienny, a w przypadku przepalenia wymienia się cały kabel (łącznie z bezpiecznikiem)
Jasny gwint...
Bardzo jestem ciekaw efektów spalenia takiego gada, chyba, że to wersja z szybkim gaszeniem łuku, co przy prądzie stałym jest dość ciekawym zagadnieniem- idealna zapalniczka ;)
Zabezpieczenie obwodu prądu stałego 160A to potężny przemysłowy bezpiecznik klasy BM
Akurat, że robię w tym temacie, to zaintrygowałeś mnie solidnie...
temat zabezpieczeń DC w przemyśle
Gerri, możesz walnąć jakimś modelem auta z takim zabezpieczeniem alternatora?
Google nic nie chce powiedzieć ;(
V.
EDIT: Coś znalazłem- Mazda6, Mitsubishi Colt- mają takie po 100A, paskowe ;)

#35 Offline   artwbo


  • Postów: 22
  • Na forum od: 08 lut 2010
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 11 lutego 2010 - 18:42

roxa napisał:

A czy klapa tylna dobrze ci zamyka/ dociąga? Czy po ustawienu włacznika oświetlania wnętrza na tył, po otwraciu klapy zapalają się lampki na słupku C i D?

Tak , klapa dociąga. Wszystkie lampki zapalają się i gasną kiedy trzeba. Dają się też zaświecić z konsoli.

roxa napisał:

Czy masz napięcie na cewce po wyłaczniu zapłonu?

Jak najłatwiej to zrobić? Nie chcę rozbierać kolejnej połówki samochodu tylko z powodu swojej niewiedzy :hmm:

roxa napisał:

Czy może masz hak i instalke pod hak?

Tak mam fabryczny odpinany hak.

roxa napisał:

Czy na prawym lub lewym nadkolu masz dodatkową( na dwa bezpieczniki) skrzyneczkę?

Jeśli chodzi o przednie nadkola to nie mam. Z tyłu jeszcze się nie dobierałem.

[ Dodano: Czw Lut 11, 2010 18:42 ]
Odłączyłem jeszcze moduł, który zabezpiecza elektronikę przed przepięciem (ten przy sterowniku ABS i ECU). Prąd przestał płynąć. Czy na tej podstawie można wnioskować, że jest uszkodzony? Obawiam się, że tak by było zbyt prosto :(
Przy odłączonym zabezpieczeniu nie działa zapewne ECU i inne urządzenia sterowane przez ten moduł. Może jakieś kolejne sugestie? :ok:

#36 Offline   Gerri


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 12 lutego 2010 - 00:04

artwbo napisał:

Odłączyłem jeszcze moduł, który zabezpiecza elektronikę przed przepięciem (ten przy sterowniku ABS i ECU). Prąd przestał płynąć.
Jego sposób załączania można porównac do zwykłego przekaźnika: prąd ze stacyjki zostaje podany na cewkę, styki się zwierają i prąd leci sobie wtedy do sterowników. Jeżeli po jego wyjęciu prąd spada - to są dwie możliwości: albo skleiły się styki wewnątrz, albo na końcówkę wysterowywującą jest dostarczane cały czas napięcie (nawet przy wyłączonej stacyjce)
Bolec sterujący przekaźnika jest oznaczony "15" - jest to ten najcieńszy. Wyjmij moduł z podstawki i przy wyłączonej stacyjce sprawdź czy w tej najmniejszej dziurce jest prąd (względem masy)

#37 Offline   artwbo


  • Postów: 22
  • Na forum od: 08 lut 2010
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 12 lutego 2010 - 08:55

roxa napisał:

zbadaj pobór prądu po/przy delikatnym przekręceniu kluczyka w zamku drzwi kierowcy ( około 20 - 30*)
Pobór prądu wzrasta o jakieś 200-300mA

Gerri napisał:

Wyjmij moduł z podstawki i przy wyłączonej stacyjce sprawdź czy w tej najmniejszej dziurce jest prąd (względem masy)
Przy wyłączonej stacyjce mam 0V, przy włączonej pojawia się napięcie około 12V.
Czyli przekaźnik w module jest na ten moment najbardziej podejrzany?

#38 Offline   Gerri


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 12 lutego 2010 - 09:18

artwbo napisał:

Czyli przekaźnik w module jest na ten moment najbardziej podejrzany?
Wyjmij go, i dwoma kabelkami podaj mu prąd: na 15 plus, na 31 minus (nie na odwrót!)
W momencie podania prądu powinien by słyszalny "klik" przekaźniczka wewnątrz. Bardzo rzadko są wersje z dwoma przekaźniczkami wewnątrz - wtedy jak jeden będzie zespawany to usłyszysz kliknięcie drugiego. Jednak są to rzadkie wersje, i można to wywnioskować ze schematu na obudowie.

#39 Offline   artwbo


  • Postów: 22
  • Na forum od: 08 lut 2010
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 12 lutego 2010 - 09:52

Gerri napisał:

Wyjmij go, i dwoma kabelkami podaj mu prąd: na 15 plus, na 31 minus
Tutaj mam mały problem.
Mam moduł o nr 000 540 67 45, taki jak na zdjęciu poniżej.
Dołączona grafika
Piny są ponumerowane od 1 do 9. Domyślam się, że 3 to plus :star: , a gdzie może być minus?

#40 Offline   Gerri


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 12 lutego 2010 - 12:54

Nie zrobiłeś najważniejszej fotki - schematu połączeń na bocznej sciance modułu.








Podobne tematy Zwiń