Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Prawe lusterko elektryczne - usterka



22 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Makler


  • Postów: 52
  • Na forum od: 30 wrz 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S350td
  • Inne auto:Hyundai Santa Fe

Napisano 28 marca 2016 - 10:06

Gerri, gratuluje, nabiłeś sobie posta!

A czy ktoś z jakąś wiedza, będzie uprzejmy coś podpowiedzieć? ;)



#12 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2016 - 10:15

Nie nabił sobie posta, tylko udzielił Ci konkretnej rady, ratując Cię przed wydaniem ~100 zł na sterownik szyb. W w124 nie ma modułu komfortu.

Bezpiecznik B do sprawdzenia, dalej, czy pod podnóżkiem kierowcy wszystkie wtyczki do złącza "akcesoriów" są podpięte, dalej, czy na pinie 6 podstawki przełącznika masz 12V względem pinu 2.

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 marca 2016 - 12:55

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 28 marca 2016 - 10:15 napisał

W w124 nie ma modułu komfortu.
Nie... no oczywiście że jest! To co na zdjęciach powyżej to właśnie moduł komfortu!
Ale podejdźmy do tego na spokojnie: Kolega rzeczywiście nie pytał, jak naprawić sterowanie lusterka, tylko jak dobrać moduł komfortu. Skoro chce się uczyć na własnych błędach - dlaczego mu tego nie umożliwić?

Wyświetl postUżytkownik Makler dnia 28 marca 2016 - 10:06 napisał

A czy ktoś z jakąś wiedza, będzie uprzejmy coś podpowiedzieć?
Widzę że masz niewielkie zaufanie do mojej wiedzy, ale masz radę ode mnie:
Na obudowie modułu są tajemnicze znaczki: 2FH, 4FH, SHD które mogą występować w połączeniu ze sobą.
Wytłumaczenie tajemnicy jest proste: 2FH to dwie szyby elektryczne (w przednich drzwiach), 4FH to szyby elektryczne w czterech drzwiach, SHD to SchiebeHebeDach (szyberdach elektryczny). Wystarczy porównać wyposażenie pojazdu z tym co jest na obudowie modułu i jest to w zasadzie kryterium wystarczające do właściwego jego doboru. Moduł może mieć wyposażenie bogatsze niż auto, ale odwrotnie już nie może być.
Tu masz idealny przykład. Na jednym zdjęciu:
http://allegro.pl/me...6078688024.html

#14 Offline   Makler


  • Postów: 52
  • Na forum od: 30 wrz 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S350td
  • Inne auto:Hyundai Santa Fe

Napisano 28 marca 2016 - 13:55

Gerri,
Nie podważam Twojej wiedzy, tylko post, który zamieściłeś - przecież nie pytam podchwytliwie, chcąc sprawdzić czy ktoś zna prawidłową odpowiedź, tylko dlatego, że sam wiedzy nie mam.
O konieczności wymianu modułu komfortu (po wcześniejszym sprawdzeniu "pozostałych mechanizmów") poinformował mnie mój mechanik, wyspecjalizowany w obsłudze W124 (notabene polecany również tutaj na forum) - dlatego zaufałem, że facet zna się na rzeczy i przyjąłem jego diagnozę za podstawę dalszych działań (czyli dobór i zakup nowgo modułu).

Ty jednym, krótkim zdaniem obaliłeś tą jego teorię, ale w żaden sposób tego nie rozwinąłeś/wyjaśniłeś, dlatego nie potraktowałem tego jako odpowiedź zamykającą temat. Niemniej dziękuje za drugi post, który bardziej rozjaśnia mi funkcję tego modułu.

m104 - dziękuje - Twoja odpowiedź daje jakieś inne punkty zaczepienia. bzpieczniki są OK. Idę więc dalej:
"pod podnóżkiem kierowcy wszystkie wtyczki do złącza "akcesoriów" są podpięte" - masz na myśli to czarne korytko, pod dywanikiem (tym grubym, z gabką) czy gdzie tego szukać?
czy na pinie 6 podstawki przełącznika masz 12V względem pinu - możesz jaśniej? :-)

#15 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2016 - 14:01

Gerri, trochę inaczej to ujmę - generalnie moduł komfortu to pojęcie "przywleczone" z samochodów grupy VAG, gdzie w.w. ustrojstwo spełniało znacznie więcej funkcji, poza sterowaniem szybami. Kilkukrotnie już spotykałem się z sytuacją, że kojarząc nazwy, ktoś chciał się tam wpinać komputerem zmieniać kodowanie albo przypisywał mu funkcje, których on nie obsługuje. Dlatego zawsze piszę, że bardziej prawidłowa nazwa tego modułu to sterownik szyb/szyberdachu, niż moduł komfortu. Analogiczna sytuacja do "silniczków krokowych" w KE-Jetronicu.

Makler,
Pod plastikową "podstopnicą" masz dużą puszkę ze złączami, do wpinania dodatkowych opcji wyposażenia.

Co do drugiego - demontujesz przełącznik lusterka, w podstawce masz opisane "dziurki". Włączasz zapłon, wpinasz miernik ustawiony na pomiar DC w dziurki 2 i 6 i patrzysz, czy miernik pokaże +/- 12V

#16 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 marca 2016 - 15:38

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 28 marca 2016 - 14:01 napisał

Dlatego zawsze piszę, że bardziej prawidłowa nazwa tego modułu to sterownik szyb/szyberdachu, niż moduł komfortu
No cóż - posługuję się tylko określeniami używanymi przez producenta - zarówno w języku angielskim jak i niemieckim - zarówno w EPC jak i WIS występuje nazwa "Komfort". Dla modułu i dla całego układu. Jakieś funkcje komfortowe to ma - bo samoczynnie potrafi zamknąć szyby po krótkim naciśnięciu przycisku i samodzielnie potrafi zamknąć i otworzyć szyby i szyberdach przy pomocy kluczyka i odbiornika infrarot.

#17 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2016 - 21:30

Wyświetl postUżytkownik Makler dnia 28 marca 2016 - 13:55 napisał

O konieczności wymianu modułu komfortu (po wcześniejszym sprawdzeniu "pozostałych mechanizmów") poinformował mnie mój mechanik, wyspecjalizowany w obsłudze W124 (notabene polecany również tutaj na forum) - dlatego zaufałem, że facet zna się na rzeczy i przyjąłem jego diagnozę za podstawę dalszych działań (czyli dobór i zakup nowgo modułu)
Wyspecjalizowany w obsłudze W124.
W końcu zbudował tą specjalizację za cudzą kasę.
Śmiechu warte.

#18 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marca 2016 - 07:37

Wyświetl postUżytkownik Makler dnia 28 marca 2016 - 13:55 napisał

O konieczności wymianu modułu komfortu (po wcześniejszym sprawdzeniu "pozostałych mechanizmów") poinformował mnie mój mechanik, wyspecjalizowany w obsłudze W124 (notabene polecany również tutaj na forum) - dlatego zaufałem, że facet zna się na rzeczy i przyjąłem jego diagnozę za podstawę dalszych działań (czyli dobór i zakup nowgo modułu).

To może niech się ujawni, bo może miał coś zupełnie innego na myśli niż to, co określił, i stąd nieporozumienie.

#19 Offline   Koyot


  • Postów: 7
  • Na forum od: 23 lip 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipca 2019 - 13:53

Witam wszystkich.
Podepnę się pod temat lusterka.
Mainowicie w W201 nie miałem regulacji pionowej. Wiec postanowiłem sprawdzić co jest i zdemontowalem szkło. Jak zobaczyłem ile jest tam brudu postanowiłem wyczyścić wszystko zmywaczem do hamulców.
Ku mojemu zdziwieniu okazało się że po użyciu zmywacza silniczek zaczął chodzić bardzo powoli i z dużym oporem. Wczesniej chodził bez zarzutu.
Zastanawiam się czy to że się dostała niewielka ilość zmywacza mogła wpłynąc na taka sytuację.
Prośba o jakieś sugesti. Jak zreanimować taki silniczek (bardzo powoli się obracaja te pierścienie w których są mocowania szkła)
Dodam, że silniczek nadal chodzi tylko bardzo powoli z dużym oporem.
Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie.

#20 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 26 lipca 2019 - 16:21

Posmaruj te gniazda gdzie pracuje obrót bo wysuszyłeś na amen....czyli teraz spryskaj to np. WD 40 i będzie ok








Podobne tematy Zwiń