Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Diesel - dymi na niebiesko


67 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   Pejot


  • Postów: 42
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2012 - 20:24

Tak tylko ,że to kopcenie ,było jak miałem luźną odme , tzn, po zmianie silnika nie małem jej wpietej w przewód dochodzący do turbiny. Zapewne przed zmianą była tam wpięta i syf został.Wiem ,że z odmy moga uchodzić jakieś opary,cząstki oleju Nie znam sie kompletnie.Pytanie czy jest to coś poważnego , czy narazie śmigać i sie nie martwić?



#62 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2012 - 20:32

obserwuj zużycie oleju. Jak będzie palił olej jak głupi to się martw, jeśli kopci sporadycznie i bierze olej symbolicznie to sie nie przejmuj.

#63 Offline   Pejot


  • Postów: 42
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2012 - 20:46

Narazie po zmianie silnika zrobiłem jakies 500km nie ma ubytku oleu,ale zapewne to za krótki dystans.Będe obserwował.

#64 Offline   Czarek_88


  • Postów: 77
  • Na forum od: 26 sie 2009
  • Miejscowość: Gostynin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2016 - 19:22

Witam

Kolejny problem, początkowo myślałem że to białe kopcenie ale jednak kopci na niebiesko.

Mianowicie 124 E250D 350 tyś przebiegu po wymianie wszystkich świec i uszczelnieniu pompy (podkładki, oringi)
Auto po odpaleniu zimnego motoru kopci na niebiesko , najbardziej kopci tak od 1000 do 2000 tyś obrotów, niepokojące jest też to że podczas dodawaniu gazu na jałowym czuć że silnik nie równo się wkręca wtedy tak jak by się dławił, też niekiedy się tak dzieje jak sobie chodzi na wolnych to czasami go coś "uderzy" i potrząśnie silnikiem. Wszystko wraca do porządku gdy auto nagrzeje się do około 70 stopni wtedy silnik nie kopci wcale i równo chodzi. Dodam że auto szybko się nagrzewa do tych 83 stopni.
Pisaliście coś o wtryskach że to może być przyczyna problemu - nawet by pasowało bo jak jest zimny motor to słychać że ten silnik dosyć głośno klekocze - metalicznie (miałem kilka sztuk z większymi przebiegami i ciszej chodziły). Pierścienie czy uszczelniacze jakoś mi nie pasują do tego przebiegu.
Dzięki i czekam na wskazówki

Użytkownik Czarek_88 edytował ten post 13 marca 2016 - 19:23


#65 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 13 marca 2016 - 22:05

Kopcenie na niebiesko to niepełne spalanie ON, wyczujesz to w spalinach po zapachu. Powodem może być kompresja, wtryski, pompa i jej ustawienie. Zacznij od pomiaru kompresji i sprawdzenia wtrysków na próbniku, możesz końcówki wtrysków wymienić bo pewnie nie pylą już ładnie.

#66 Offline   W124POWER


  • Postów: 132
  • Na forum od: 22 paź 2016
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2020 - 22:01

Witam od niedawna mój silnik 300d 113km zaczął kopcic na niebiesko na biegu jałowym lekko kopci cały czas. Nie zauważyłem zbyt dużego ubytku oleju około 1.5l na 10000tys km(delikatny wyciek) Czy możliwe ze uszczelniacz zaworowy załatwi sprawę?

#67 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2020 - 22:59

Raczej tak lecz mogę się mylić. ;) Powodzenia w diagnozie.

#68 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 31 marca 2020 - 05:16

Przy uszkodzonych uszczelniaczach zaworowych, przeważnie kopci najbardziej po postoju. Może wtryski zaczynają lać. Pomiar kompresji powie też coś więcej.








Podobne tematy Zwiń