a co wlac do automata 4 biegowego w 2 L benzynce?
2
[w201/w124] Olej do manualnej skrzyni biegów?
Rozpoczęty przez codec, wrz 17 2007 15:33
64 odpowiedzi w tym temacie
#61
Napisano 14 kwietnia 2017 - 10:57
#62
Napisano 23 lipca 2017 - 12:44
Nie spodziewałem się, że jest tak wielki problem aby dobrać właściwy olej do skrzyni manualnej. Od rana nad tym siedzę.
Więc tak - wszelkie znaki na wszystkich (również angielskich i niemieckich) forach mówią, że nalezy lać tylko MB-Approval 236.2, Type A Suffix A - ATF starego typu z dodatkiem chroniącym synchronizatory. Jak komuś wyskakuje wsteczny, zanika 5, wyje/ucieka 3, nie wchodzi 1 - możliwe, że olej wlany na pałę poczynił już spustoszenie. Oczywiście piszę to pół żartem, pół serio, jak ktoś ma problem ze skrzynią to trzeba jej zrobić remont, ale na pewno olej inny niż nakazuje producent nie poprawi jej sytuacji.
Zrobiłem listę olejów, które jeszcze są dostępne na rynku i nie trzeba ich ściągać z Niemiec za kosmiczne pieniądze:
Shell Spirax S1 ATF TASA
https://sklepshell.p...tf-tasa-1l.html
Dawna nazwa to Shell Donax TM, który spełniał normę 236.2. Jest więc szansa, że ten również się nada.
RAVENOL ATF FLUID
http://www.ravenol.p...-ATF-Fluid.html
Tylko ten. Jest jeszcze Typ-F, T-IV i mnóstwo innych więc łatwo o pomyłkę. Normę 236.2 spełnia, jest Suffix A, jest ok.
CASTROL TQ
http://allegro.pl/ol...6863737529.html
Bardzo ciężki do dostania, chyba już nieprodukowany. Znany i lubiany z tego co widzę po starszych postach.
Na tym koniec. Są jeszcze oleje, które spełniają normę 236.2, ale nie ma wzmianki o tym interesującym nas dodatku. Albo na odwrót. Np.:
Gulf ATF TYPE A, bez normy: http://allegro.pl/gu...6645671465.html
Febi 08971, ma 236.2: http://allegro.pl/fe...6764715184.html
Liqui Moly Top Tec 1100, tu są większe schody, bo spełnia normę TASA - tą samą, którą spełnia w/w Shell i Ravenol. Więc na dwoje babka wróżyła: http://liquimoly.skl...TEC-ATF-1100/61
Mobila ATF 220 pomijam, bo ma inną normę.
Jak ktoś znajdzie mi choć jeden olej z tej listy, dostępny w Polsce, ma u mnie czteropak:
https://bevo.mercede...n/236.2_en.html
Norma 235.10, podana na poprzedniej stronie to jeszcze większa egzotyka z tego co widzę...
edit: a nie, jest: http://olejravenol.p...0019892603.html
Podobne jaja są gdy spróbujemy wyszukać olej do dyferencjału, który wg tej strony:
https://bevo.mercede...n/235.0_en.html
Powinien spełniać normę 235.0 i mieć specyfikację 85W90. W zasadzie są tylko 2 produkty: Mobil Mobilube HD-A i Liqui Moly Hypoid-Getriebeöl. Ale to nie ten temat.
Więc tak - wszelkie znaki na wszystkich (również angielskich i niemieckich) forach mówią, że nalezy lać tylko MB-Approval 236.2, Type A Suffix A - ATF starego typu z dodatkiem chroniącym synchronizatory. Jak komuś wyskakuje wsteczny, zanika 5, wyje/ucieka 3, nie wchodzi 1 - możliwe, że olej wlany na pałę poczynił już spustoszenie. Oczywiście piszę to pół żartem, pół serio, jak ktoś ma problem ze skrzynią to trzeba jej zrobić remont, ale na pewno olej inny niż nakazuje producent nie poprawi jej sytuacji.
Zrobiłem listę olejów, które jeszcze są dostępne na rynku i nie trzeba ich ściągać z Niemiec za kosmiczne pieniądze:
Shell Spirax S1 ATF TASA
https://sklepshell.p...tf-tasa-1l.html
Dawna nazwa to Shell Donax TM, który spełniał normę 236.2. Jest więc szansa, że ten również się nada.
RAVENOL ATF FLUID
http://www.ravenol.p...-ATF-Fluid.html
Tylko ten. Jest jeszcze Typ-F, T-IV i mnóstwo innych więc łatwo o pomyłkę. Normę 236.2 spełnia, jest Suffix A, jest ok.
CASTROL TQ
http://allegro.pl/ol...6863737529.html
Bardzo ciężki do dostania, chyba już nieprodukowany. Znany i lubiany z tego co widzę po starszych postach.
Na tym koniec. Są jeszcze oleje, które spełniają normę 236.2, ale nie ma wzmianki o tym interesującym nas dodatku. Albo na odwrót. Np.:
Gulf ATF TYPE A, bez normy: http://allegro.pl/gu...6645671465.html
Febi 08971, ma 236.2: http://allegro.pl/fe...6764715184.html
Liqui Moly Top Tec 1100, tu są większe schody, bo spełnia normę TASA - tą samą, którą spełnia w/w Shell i Ravenol. Więc na dwoje babka wróżyła: http://liquimoly.skl...TEC-ATF-1100/61
Mobila ATF 220 pomijam, bo ma inną normę.
Jak ktoś znajdzie mi choć jeden olej z tej listy, dostępny w Polsce, ma u mnie czteropak:
https://bevo.mercede...n/236.2_en.html
Norma 235.10, podana na poprzedniej stronie to jeszcze większa egzotyka z tego co widzę...
edit: a nie, jest: http://olejravenol.p...0019892603.html
Podobne jaja są gdy spróbujemy wyszukać olej do dyferencjału, który wg tej strony:
https://bevo.mercede...n/235.0_en.html
Powinien spełniać normę 235.0 i mieć specyfikację 85W90. W zasadzie są tylko 2 produkty: Mobil Mobilube HD-A i Liqui Moly Hypoid-Getriebeöl. Ale to nie ten temat.
Użytkownik inutile edytował ten post 23 lipca 2017 - 13:02
#63
Napisano 03 kwietnia 2019 - 19:03
Panowie ,jaki klucz do skrzyni manułalnej żeby spuścić i zalać olej?
#64
Napisano 03 kwietnia 2019 - 20:46
Imbus sześciokątny 14mm
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|