Witam, miałem okazję rozmawiać z byłym mechanikiem z ASO MB, i wnioskując moje problemy z M111 stwierdził że przepustnica wchodzi w tryb awaryjny i nie czyta przepływomierza ani reszty czujników. Po jego rozmowie stwierdziłem że dobrze wiedział o co chodzi i jaka jest prawdziwa przyczyna, ale nie chciał nic więcej powiedzieć (na tym pewnie zarabia). A samochodu nie chciał wziąć do naprawy ze względu na LPG (na którym i tak nie jeżdżę).
Wytłumaczyłby mi ktoś jak to jest z tym trybem awaryjnym? I jak to dokładnie działa?
Dziękuję, pozdrawiam
5
[W124] M111 2.2 - Nierówna praca
Rozpoczęty przez mr_simon, maj 24 2010 12:01
175 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 25 października 2011 - 15:29
#32
Napisano 25 października 2011 - 15:57
Jeżeli wygląda to tak jak w m119 To wchodzi to w tryb tak zwany limp mode. Jeżeli jest to tak samo rozwiązane to sprawdź czujnik na pedale przyśpieszenia. Ewentualnie całą wiązkę od przepływomierza.
#33
Napisano 25 października 2011 - 17:36
Marcinzzz, jeżeli przepustnica wchodziłaby w tryb awaryjny to miałby błąd 8 (analogowo) i pracuje na podwyższonych obrotach. Nie łączy to się z błędem przepływomierza a z ubogą bądź mieszanką błąd nr 13. Wszystko masz opisane przeze mnie w tym temacie, poczytaj od pierwszej strony.
#34
Napisano 29 października 2011 - 14:48
Witam wszystkich, chciałbym się dołączyć do tematu, bo widzę że problemy z m111 są dość liczne. Przelookałem chyba wszystkie posty ale niestety nadal mam problem z nierówną pracą silnika.
Na początek powiem co wymieniłem , no więc z nowych rzeczy są: cewki, przewody WN, cała wiązka od kompa do wtrysków, przepustnicy i czujników (stara wiązka pozostała jedynie od obudowy przepustnicy do jej wnętrza, trochę strach to ruszać),
Oryginalne zostały tylko kable i czujniki położenia wału, wałka roz., i spalania stukowego, dalej mamy nowe oba czujniki od temp. wody (te pod pokrywką z ), następnie nowa przepływka (zamiennik Magneti Marreli) + wiązka, nowe świece.
Z innych ciekawostek to został przelutowany srebrny i zielony przekaźnik przy kompie. Oczywiście przepustnica jest regularnie czyszczona.
Po tych całych zmianach i tak jest lipa , na postoju pracuje równo i co jakiś czas się zatrzęsie, tak coś jak przerwa w zapłonie, czuć to i widać na obrotomierzu (obroty spadną na chwilke) potem wraca do normy i tak w kółko.
Druga rzecze to np: cofam, wciskam hamulec daje ASB na pozycję N i gaśnie. ( po tym zdarzeniu HFM Scan pokazał błędy
10 Air Mass flow meter:open circuit
35 lambda control is atrich stop: mixture too lean
76 fuel pomp relay open circuit/short circuit
Podczas diagnozy na LIVE żadne błędy nie wyskakują )
No i ostatnia rzecz to taka że podczas przyśpieszania nie ważna jaki bieg potrafi zgasnąć, aczkolwiek ostatnio nie gaśnie tylko przerywa sobie z 3-4 razy i potem ciągnie dalej.
Generalnie troche załamka bo już nie mam pojęcia co jest grane.
Każda informacja w rozwiązaniu tego problemu będzie cenna.
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Na początek powiem co wymieniłem , no więc z nowych rzeczy są: cewki, przewody WN, cała wiązka od kompa do wtrysków, przepustnicy i czujników (stara wiązka pozostała jedynie od obudowy przepustnicy do jej wnętrza, trochę strach to ruszać),
Oryginalne zostały tylko kable i czujniki położenia wału, wałka roz., i spalania stukowego, dalej mamy nowe oba czujniki od temp. wody (te pod pokrywką z ), następnie nowa przepływka (zamiennik Magneti Marreli) + wiązka, nowe świece.
Z innych ciekawostek to został przelutowany srebrny i zielony przekaźnik przy kompie. Oczywiście przepustnica jest regularnie czyszczona.
Po tych całych zmianach i tak jest lipa , na postoju pracuje równo i co jakiś czas się zatrzęsie, tak coś jak przerwa w zapłonie, czuć to i widać na obrotomierzu (obroty spadną na chwilke) potem wraca do normy i tak w kółko.
Druga rzecze to np: cofam, wciskam hamulec daje ASB na pozycję N i gaśnie. ( po tym zdarzeniu HFM Scan pokazał błędy
10 Air Mass flow meter:open circuit
35 lambda control is atrich stop: mixture too lean
76 fuel pomp relay open circuit/short circuit
Podczas diagnozy na LIVE żadne błędy nie wyskakują )
No i ostatnia rzecz to taka że podczas przyśpieszania nie ważna jaki bieg potrafi zgasnąć, aczkolwiek ostatnio nie gaśnie tylko przerywa sobie z 3-4 razy i potem ciągnie dalej.
Generalnie troche załamka bo już nie mam pojęcia co jest grane.
Każda informacja w rozwiązaniu tego problemu będzie cenna.
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
#35
Napisano 29 października 2011 - 15:35
afx, Świetnie, że dysponujesz LIVE DATA, zrób screeny z zakładek:
- IDLE
- Throttle, Driving
- Airmass
- Common
- Adaptations, Coding
Silnik przy pracy na biegu jałowym i przy 3000rpm.
Screeny umieść w tym temacie lub załóż swój.
Wykonaj też taki test: usuń błędy, uruchom silnik i przytrzymaj przez 30 sekund na 3000 obrotach i sprawdź jakie powstały błędy - również opisz w temacie.
- IDLE
- Throttle, Driving
- Airmass
- Common
- Adaptations, Coding
Silnik przy pracy na biegu jałowym i przy 3000rpm.
Screeny umieść w tym temacie lub załóż swój.
Wykonaj też taki test: usuń błędy, uruchom silnik i przytrzymaj przez 30 sekund na 3000 obrotach i sprawdź jakie powstały błędy - również opisz w temacie.
#36
Napisano 29 października 2011 - 16:46
mr_simon, dziękuję za szybką odpowiedź, niestety moja wina i źle się wyraziłem w poście sorki wielkie. Pisząc Live miałem na myśli bieżące błędy, HFMscan w errors ma dwa okna błędów, stare i bieżące. . Ale spoko zrobiłem już ecu.bin i wysłałem do Miszy. Obecnie oczekuję na jakąkolwiek odpowiedź na maila. Jak tylko otrzymam odpowiedz od razu umieszczę screeny z zakładek o których piszesz.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
#37
Napisano 30 października 2011 - 14:31
Witam, mój problem z nierówną pracą silnika został rozwiązany. Cała winę ponosiła wiązka silnika i przepływomieża, oraz nie sprawny przepływomierz. Po jego wymianie zupełnie inna kultura pracy silnika. Obroty stoją w miejscu, silnik pracuje ciszej, i całkiem inaczej się teraz jeździ.
Chciałem bardzo podziękować wszystkim forumowiczom, którzy udzielili mi pomocy oraz wielki plus dla Pana mr-simon, który zainteresował się tematem, i w 100% rozwiązał mój problem z M111, należy mu się pochwała.
Dziękuje, pozdrawiam
Chciałem bardzo podziękować wszystkim forumowiczom, którzy udzielili mi pomocy oraz wielki plus dla Pana mr-simon, który zainteresował się tematem, i w 100% rozwiązał mój problem z M111, należy mu się pochwała.
Dziękuje, pozdrawiam
#39
Napisano 05 listopada 2011 - 20:11
Witam, dzięki uprzejmości mr_simon, za co bardzo dziękuję, stałem się posiadaczem ECU.dat, niestety jeszcze nie miałem możliwości podłączenia kompa do , myślę że jutro się uda i wkleje kilka screenów. Na obecną chwilę praca silnika się polepszyła. Okazało się że wysunęło się podciśnienie z listwy wtrysków, po podłączeniu jest lepiej aczkolwiek jeszcze czasami silnik potrafi spaść z obrotów. Teraz to tylko podłączenie do kompa i się okaże, ale to jutro.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
#40
Napisano 08 lipca 2014 - 11:12
Ja mam taki problem auto niby jedzie ale to nie to nie zbiera się tak jak powinno po diagnostyce wyskoczył błąd 4 czy to wina przepływomierza
Użytkownik delko edytował ten post 08 lipca 2014 - 11:14
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
[W124] M111 2.2 - Nagle zamilkł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|