Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[W124] M111 2.2 - Nierówna praca


175 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 25 października 2011 - 15:29

Witam, miałem okazję rozmawiać z byłym mechanikiem z ASO MB, i wnioskując moje problemy z M111 stwierdził że przepustnica wchodzi w tryb awaryjny i nie czyta przepływomierza ani reszty czujników. Po jego rozmowie stwierdziłem że dobrze wiedział o co chodzi i jaka jest prawdziwa przyczyna, ale nie chciał nic więcej powiedzieć (na tym pewnie zarabia). A samochodu nie chciał wziąć do naprawy ze względu na LPG (na którym i tak nie jeżdżę).

Wytłumaczyłby mi ktoś jak to jest z tym trybem awaryjnym? I jak to dokładnie działa?
Dziękuję, pozdrawiam



#32 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 25 października 2011 - 15:57

Jeżeli wygląda to tak jak w m119 To wchodzi to w tryb tak zwany limp mode. Jeżeli jest to tak samo rozwiązane to sprawdź czujnik na pedale przyśpieszenia. Ewentualnie całą wiązkę od przepływomierza.

#33 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 25 października 2011 - 17:36

Marcinzzz, jeżeli przepustnica wchodziłaby w tryb awaryjny to miałby błąd 8 (analogowo) i pracuje na podwyższonych obrotach. Nie łączy to się z błędem przepływomierza a z ubogą bądź mieszanką błąd nr 13. Wszystko masz opisane przeze mnie w tym temacie, poczytaj od pierwszej strony.

#34 Offline   afx


  • Postów: 12
  • Na forum od: 20 lut 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 października 2011 - 14:48

Witam wszystkich, chciałbym się dołączyć do tematu, bo widzę że problemy z m111 są dość liczne. Przelookałem chyba wszystkie posty ale niestety nadal mam problem z nierówną pracą silnika.
Na początek powiem co wymieniłem ;), no więc z nowych rzeczy są: cewki, przewody WN, cała wiązka od kompa do wtrysków, przepustnicy i czujników (stara wiązka pozostała jedynie od obudowy przepustnicy do jej wnętrza, trochę strach to ruszać),
Oryginalne zostały tylko kable i czujniki położenia wału, wałka roz., i spalania stukowego, dalej mamy nowe oba czujniki od temp. wody (te pod pokrywką z ;) ), następnie nowa przepływka (zamiennik Magneti Marreli) + wiązka, nowe świece.
Z innych ciekawostek to został przelutowany srebrny i zielony przekaźnik przy kompie. Oczywiście przepustnica jest regularnie czyszczona.
Po tych całych zmianach i tak jest lipa ;), na postoju pracuje równo i co jakiś czas się zatrzęsie, tak coś jak przerwa w zapłonie, czuć to i widać na obrotomierzu (obroty spadną na chwilke) potem wraca do normy i tak w kółko.
Druga rzecze to np: cofam, wciskam hamulec daje ASB na pozycję N i gaśnie. ( po tym zdarzeniu HFM Scan pokazał błędy
10 Air Mass flow meter:open circuit
35 lambda control is atrich stop: mixture too lean
76 fuel pomp relay open circuit/short circuit
Podczas diagnozy na LIVE żadne błędy nie wyskakują )
No i ostatnia rzecz to taka że podczas przyśpieszania nie ważna jaki bieg potrafi zgasnąć, aczkolwiek ostatnio nie gaśnie tylko przerywa sobie z 3-4 razy i potem ciągnie dalej.
Generalnie troche załamka bo już nie mam pojęcia co jest grane. :(
Każda informacja w rozwiązaniu tego problemu będzie cenna.
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam wszystkich.

#35 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 29 października 2011 - 15:35

afx, Świetnie, że dysponujesz LIVE DATA, zrób screeny z zakładek:
- IDLE
- Throttle, Driving
- Airmass
- Common
- Adaptations, Coding

Silnik przy pracy na biegu jałowym i przy 3000rpm.

Screeny umieść w tym temacie lub załóż swój.

Wykonaj też taki test: usuń błędy, uruchom silnik i przytrzymaj przez 30 sekund na 3000 obrotach i sprawdź jakie powstały błędy - również opisz w temacie.

#36 Offline   afx


  • Postów: 12
  • Na forum od: 20 lut 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 października 2011 - 16:46

mr_simon, dziękuję za szybką odpowiedź, niestety moja wina i źle się wyraziłem w poście sorki wielkie. Pisząc Live miałem na myśli bieżące błędy, HFMscan w errors ma dwa okna błędów, stare i bieżące. ;). Ale spoko zrobiłem już ecu.bin i wysłałem do Miszy. Obecnie oczekuję na jakąkolwiek odpowiedź na maila. Jak tylko otrzymam odpowiedz od razu umieszczę screeny z zakładek o których piszesz.
Pozdrawiam

#37 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 30 października 2011 - 14:31

Witam, mój problem z nierówną pracą silnika został rozwiązany. Cała winę ponosiła wiązka silnika i przepływomieża, oraz nie sprawny przepływomierz. Po jego wymianie zupełnie inna kultura pracy silnika. Obroty stoją w miejscu, silnik pracuje ciszej, i całkiem inaczej się teraz jeździ.

Chciałem bardzo podziękować wszystkim forumowiczom, którzy udzielili mi pomocy oraz wielki plus dla Pana mr-simon, który zainteresował się tematem, i w 100% rozwiązał mój problem z M111, należy mu się pochwała.

Dziękuje, pozdrawiam

#38 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 31 października 2011 - 08:12

Marcinzzz, dziękuje za miłe słowa.

Odnośnie pytania z PW odnośnie trzęsącego się silnika, to sprawdź przewody podciśnień wg poniższego schematu. Zwłaszcza łączniki gumowe, mają już swoje lata i mogą być spraciałe, przez zaciągają lewe powietrze.

Dołączona grafika

#39 Offline   afx


  • Postów: 12
  • Na forum od: 20 lut 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 listopada 2011 - 20:11

Witam, dzięki uprzejmości mr_simon, za co bardzo dziękuję, stałem się posiadaczem ECU.dat, niestety jeszcze nie miałem możliwości podłączenia kompa do ;), myślę że jutro się uda i wkleje kilka screenów. Na obecną chwilę praca silnika się polepszyła. Okazało się że wysunęło się podciśnienie z listwy wtrysków, po podłączeniu jest lepiej aczkolwiek jeszcze czasami silnik potrafi spaść z obrotów. Teraz to tylko podłączenie do kompa i się okaże, ale to jutro.
Pozdrawiam

#40 Offline   delko


  • Postów: 92
  • Na forum od: 16 paź 2012
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 lipca 2014 - 11:12

Ja mam taki problem auto niby jedzie ale to nie to nie zbiera się tak jak powinno po diagnostyce wyskoczył błąd 4 czy to wina przepływomierza

Użytkownik delko edytował ten post 08 lipca 2014 - 11:14









Podobne tematy Zwiń