Witam panowie!
Mam mały problem(moze i duży) mianowicie podczas ruszania ze skreconymi kolami lub jazdy na lukach zakretach stuka mi z lewego tylniego kola (tuk,tuk,tuk) ,na prostych odciankach jest Domyslam sie ze to przegub/półoska i teraz moje pytanie brzmi czy w naszych półoska jest scalona z dwoma przegubami (dyfer,piasta) czy poprostu kazdy z przegubow mozna wymienic osobno czyli np. jesli mam uwalony przy dyfrze to moge go wymienic bez koniecznosci wymiany poloski?
0
[w201] Półośka - stuka
Rozpoczęty przez ZaBsI, sty 25 2007 20:59
18 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 stycznia 2007 - 20:59
#2
Napisano 25 stycznia 2007 - 21:19
jeśli w W201 jest półoś podobnie rozwiązana jak w W124 ( a tak właśnie myślę, że jest), to przeguby są wymienne. Nie jest to proste ani przyjemne go wymienić, ale da się to zrobić.
A to co mówisz, że stuka to rzeczywiście najprawdopodobniej przegub, bo najczęściej jego niedomaganie objawia się na zakrętach.
A to co mówisz, że stuka to rzeczywiście najprawdopodobniej przegub, bo najczęściej jego niedomaganie objawia się na zakrętach.
#3
Napisano 25 stycznia 2007 - 21:26
luki79, raczej na 99% jest to samo co w w124 to mi troche ulzylo ale nie do konca bo teraz trezba bedzie rozkminic ktory to przegub a nie wiem za bardzo jak ale wydaje mi sie ze ten przy piascie ale to jest tylko 50/50 na słuch Wie ktos jak mozna to obadac i ile moze kosztowac taki przegub?
#4
Napisano 25 stycznia 2007 - 22:38
Półosie dla modeli w201, w124 , w202 i w210 sa naprawialne, czyli wkład przegubów można zmienić. Jak sprawdzić? podnosisz tyl auta i kręcąc kołem patrzysz gdzie jest luz przy dyfrze czy przy piaście. Jezeli przy dyfrze, to przy obrocie kołem będzie sie kręciła również cała półoska, aż do skasowania luzu w przegubie przy dyfrze. Jeżeli luz jest w przegubie przy piascie, to zrobisz mały obrót koła zanim moment zostanie przekazany dalej na półośke. Sprawa wymiany nie jest prosta... trzeba sie trochę namęczyć. Ceny reperaturki nie znam niestety, ale nie wiem czy nie bedzie łatwiej znaleź używki w dobrym stanie...
#5
Napisano 25 stycznia 2007 - 23:13
Eh no to czas zaczac poszukiwania zamiennikow uzywek itp. ... Wychodza teraz letnie wojaze i przedwczorajsze slizganie
#6
Napisano 26 stycznia 2007 - 01:11
Najprawdopodobniej poszedł przegub od strony koła . Poruszaj energicznie półośką tam i z powrotem w kierunku most - koło i słuchaj który stuka . Odnośnie regenerowanych przegubów to nie polecam - ich się nie da zregenerować . Operacja ta polega na poskładaniu jednego przegubu z kilku zajechanych .
#7
Napisano 26 stycznia 2007 - 08:33
akim 42, da sie zregenerowac przegub... jak ktos bedize chcial to moge mu podeslac opis na priwa, ze wzgledu na to ze jest nie moj nie moge zamiescic na forum dla wszsytkich...
#8
Napisano 26 stycznia 2007 - 09:48
KAMILW124, no mnie jak najbardziej interesuje dobry zamiennik bo na oryginal nie mam kasy,a przypuszczam ze te przeguby mam od nowosci wiec maja prawo szczelac jeszcze jak sie swiruje
czyli jak bede ruszal poloska poprzecznie strona most-kolo powinno stukac? tez mi sie wydaje ze to przegub przy kole.
A co do regenerowanych to uwazam ze taka czesc jak przegub to tylko nowke a nie zadne regeneracje ,no albo uzywke tylko tez nie wiadomo w jakim stanie jest i ile pociagnie
czyli jak bede ruszal poloska poprzecznie strona most-kolo powinno stukac? tez mi sie wydaje ze to przegub przy kole.
A co do regenerowanych to uwazam ze taka czesc jak przegub to tylko nowke a nie zadne regeneracje ,no albo uzywke tylko tez nie wiadomo w jakim stanie jest i ile pociagnie
#9
Napisano 26 stycznia 2007 - 10:26
Regeneracje przegubu rozumiem jako jego rozebranie i zmianie wkladu na NOWY!
#10
Napisano 26 stycznia 2007 - 10:38
Aaaa no to inna sprawa
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
[w124] tajemnicze stukanie pod autkiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | stiv88 |
|
||
Podczas manewrowania 1 bieg - wsteczny bieg - stuka przy wciśnięciu sprzęgła |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rychu90 |
|
||
[W124] OM605 - hałasowanie, klekotanie, stukanie silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | PanRossa |
|
||
[w124] Stukanie w tylnym zawieszeniu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wojtek200d |
|
|