Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Cisnienie oleju - osiagniecie prawidlowych wskazan



83 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 25 lutego 2011 - 12:17

Ja kupiłem filtr w ASO, kosztował tyle, co Filtron, ale ja mam rabat, może normalnie nie jest zbyt drogi. W każdym razie był komplet oringów w pudełku...



#22 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2011 - 13:30

Pisałem wcześniej o sprężynie zamykającej zawór przelewowy pompy oleju,to jej numer :A 601 993 08 01 .Dostępne u Deimlera w Stuttgarcie.Cena 1.2 euro.W ASO brak,wolą żeby kupić całą pompę.

#23 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2011 - 17:41

Eee, ale jak to brak? Raz coś kupowałem w ASO i niby w Polsce nie mieli, ale koleś powiedział że po prostu dłużej się czeka i tyle, nic się nie dopłaca. Czy może w tym przypadku powiedzieli "panie, nie przywieziemy, dlatego bo nie"?

#24 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2011 - 17:58

Nie było to właśnie szlachetne 'bo nie' tylko,'mamy całe pompy i żadnych elementów nie ma, bo już ich nikt nie produkuje'.A jakoś odzwyczaiłem się dyskutować z debilami w momencie kiedy 'fachura z ASO' usiłował mi wetknąć czujnik poziomu paliwa razem z pompą wtryskową.Może nie wyglądam na wyjadacza szrotów, ale pierdół nie ma mi co wtykać zwłaszcza kiedy wiem o co chodzi.

#25 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2011 - 19:30

mercvagen napisał:

Jeśli ktoś wie jaki typ jakiego producenta posiada takie, proszę o dokładne danego tego filtra

Knecht OX38D

#26 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2011 - 08:57

Sarbel, pewnie trafiłeś na pracownik który miał jakąś normę sprzedaży do zrobienia :) . Ale kto ich tam wie...

Z katalogu KNECHT-MAHLE (http://217.6.60.45/m...folder=fahrzeug) wynika, że raczej nie ma innego filtra do diesli (tej firmy) niż model wspomniany przez Kanię. Czyżby w sklepach szabrowali te o-ringi? Choć na dobrą sprawę, katalog nie wspomina o żadnych dodatkach. Dorzucaliby gratis o-ringi w InterCarsie???

#27 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2011 - 11:00

Cytat

katalog nie wspomina o żadnych dodatkach
,Nie musi.W cywilizowanych krajach to jest norma.Przecież kupujesz filtr,więc kupujesz wszystko co do jego wymiany jest(w jakiś sposób) niezbędne.Logiczne jest że wymieniając filtr oleju wymieniasz uszczelki,dla uproszczenia zakupu dostajesz je 'gratis'.Nieraz spotkałem się z dodawaniem np.rękawiczek czy uszczelniaczy do zestawów remontowych,tych które możesz użyć w domu.Bo warsztaty mają swoje.
I tak jak piszesz, albo sklepy szabrują towar, albo sprowadzają wybrakowane dziadostwo.Jest również możliwe że są to filtry produkowane na rynek europejski ale 'wschodni'.Znam tą praktykę np.ze sprzętu elektronicznego.Technics daje 7 lat gwarancji na swoje wyroby w np.Niemczech,a w Polsce w porywach dwa.

#28 Offline   marpie


  • Postów: 31
  • Na forum od: 25 maj 2010
  • Miejscowość: Gdynia
  • Drugi Mercedes:W202
  • Inne auto:Adler Junior 1939

Napisano 26 lutego 2011 - 14:22

Wracając do meritum czyli wskazań wskaźnika ciśnienia oleju.
Ostatnio oglądałem dwa SEC420 w Niemczech i w obu wskaźnik zachowywał sie tak samo. Na niepracującym silniku pokazywał prawidłowe zero, ale na pracującym był na grubość wskazówki poniżej 3. Bez znaczenia czy silnik był zimny czy rozgrzany, wskazówka ani drgneła. Wolne obroty tak samo, prawie 3, przegazowanie nie powodowało żadnego ruchu, ani też na wolnych obrotach wskazówka nie opadała niżej.
U mnie w SL380 jak silnik jest rozgrzany to wskaźnik pokazuje poniżej 1, ale wystarczy go wkręcić na jakieś 1.200 obrotów i jest max, czyli ponad 3.
A w tamtych dwóch było inaczej. Czy to jest normalne a jeżeli nie to dlaczego?

#29 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2011 - 20:37

Jak silnik bardzo zdrowy, to jak najbardziej normalne. Chyba, że "trójka" jest cały czas, czyli już w momencie gdy przekręcisz kluczyk na zapłon ale jeszcze nie dasz rozruchu. - Tak zachowuje się przy odpiętym czujniku.

#30 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 26 lutego 2011 - 21:13

Nie jestem pewny czy to az tak bardzo normalne jak olej osiagnie temperature pracy. Za duze cisnienie oleju tez jest nieprawidlowoscia, ale nie wiadomo w ogole czy wskazowka nie jest podpieta gdzies tam gdzie nie powinna byc.
A tak w ogole to nie rozumiem czemu nadal niektorzy tak bardzo czepiaja sie tej nieszczesnej wskazowki cisnienia oleju, wczesniej juz pisalem na jej temat i powtarzam ze jest to bardzo, bardzo niedokladny wskaznik ktory w 20-letnich (i wiecej) samochodach tylko wprowadza zamieszanie w glowach kierowcow.. Ja odkad zmierzylem sobie cisnienie oleju porzadnym manometrem przestalem w ogole na wskaznik patrzec bo i tak na mocno rozgrzanym silniku spada na wolnych na 0,3 a ja mam to gdzies..








Podobne tematy Zwiń