Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Cisnienie oleju - osiagniecie prawidlowych wskazan



83 odpowiedzi w tym temacie

#41 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 01 marca 2011 - 09:53

XM napisał:

Też mi się wydaje, że ten układ smarowania nie jest tak szczelny, żeby utrzymywać ciśnienie po zgaszeniu silnika. Ok, jak silnik był niedawno palony, to potem szybciej wskoczy na "3" - bo po tygodniu postoju, trochę oleju się cofa i na dojście do "3" potrzeba ze dwóch sekund (u mnie jest nawet więcej - mineralny :/ ).
Szczelny? W niektórych miejscach ten olej bryzga po elementach ruchomych, jest to układ zamknięty -i owszem ale obudową silnika nie "sam z siebie tworząc odrębną strukturę bez otworów". Wystarczy uchylić nieco korka na pokrywie zaworów podczas pracy silnika celem unaocznienia :smiech2:
Jak silnik był niedawno(co to znaczy niedawno? Przyjmijmy, że pół godziny) palony to tak -część spłynie, część nie no i olej/silnik będą rozgrzane. A tu już wchodzimy w tematykę gęstości, temperatury, stanu silnika. W każdym razie będzie mu łatwiej nabić ciśnienie. Nawet samymi obrotami rozrusznika bez zapłonu mieszanki.
Olej nie utrzyma ciśnienia po zgaszeniu silnika -pompa staje, olej nie płynie w sposób wymuszony jej pracą, a spływa "grawitacyjnie" w tempie zależnym od lepkość, temperatura i inne takie. Po tygodniu spłynie bardzo dużo, niemal cały(ciężko tu dociekać ile %, zresztą to mało istotne dla tematu) -będzie nieco więcej musiała pompa wysiłku podjąć, by go wywindować na typowe ciśnienie dla konkretnego układu(auta).
W skrócie -silnik gaśnie, wskazówka ma opadać.

sarbel napisał:

,też nad tym dumałem.I wydumałem że jest to ciśnienie, które aktualnie 'obowiązuje' w kanałach.Po uruchomieniu silnika czyli pompy oleju ciśnienie się podnosi.
Oj sarbel, sarbel ;)
Nie wiem czy Was dobrze rozumiem ale przekręcacie kluczyk na pozycję 2(kontrolki świecą) i wskazówki ciśnienia Wam idą na X(np. 1, 2...), a po rozruchu "już jest dobrze"...to znaczy chyba zawsze wyżej podczas pracy niż było po pierwszym ruchu wskazówki, bo to pewnie każdy chętnie uzna za "dobrze"?
Teraz pytanie -co będzie jeżeli ciśnienie oleju w układzie skutkiem zużycia silnika spadnie na wolnych do 0.3 skoro nam pokazuje minimalne np. 1?
Ok -ktoś powie, zacznie mi pokazywać aktualnie "obowiązujące" w układzie -niższe, czyli 0.3...to czemu sprawne auta, mające na gorącym silniku minimalnie 2(wolne obroty) nie pokazują ich przed uruchomieniem? Ani innego ciśnienia...Można tak konfabulować cały dzień.
Wskaźnik pokazuje ciśnienie oleju podczas pracy silnika/pompy oleju. Po zgaszeniu silnika jego praca to jedynie bytowanie w aucie :zeby: . Koniec kropka i :wpysk: ;)

marpie napisał:

Ostatnio oglądałem dwa SEC420 w Niemczech i w obu wskaźnik zachowywał sie tak samo. Na niepracującym silniku pokazywał prawidłowe zero, ale na pracującym był na grubość wskazówki poniżej 3. Bez znaczenia czy silnik był zimny czy rozgrzany, wskazówka ani drgneła. Wolne obroty tak samo, prawie 3, przegazowanie nie powodowało żadnego ruchu,

XM napisał:

Jak silnik bardzo zdrowy, to jak najbardziej normalne
Jak najbardziej nienormalne. marpie napisał "na grubość wskazówki poniżej 3"....Bez względu na cokolwiek. Skoro na zimnym na przy podniesionych obrotach pokazywał tyle, co na gorącym na wolnych... ;)
Gdyby to było pełne 3 to można gdybać -czy silnik ma stan jakiś tam raczej zacny(potocznie "na panewkach"), czy układ pomiaru został poddany "rasowaniu"(bo to łatwe), czy mamy do czynienia z uszkodzeniem, czy olej wlany "w zimie smalec" do jeszcze przyzwoitego silnika....
Ale niepełne trzy bez względu na jakiekolwiek normalnie oddziałujące na wskazania czynniki moim zdaniem oznacza uszkodzenie układu pomiaru, bądź mało sprytną picówkę.



#42 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2011 - 09:56

kloss72 napisał:

Jak najbardziej nienormalne. marpie napisał "na grubość wskazówki poniżej 3"
Łops, przeoczyłem wtedy tą grubość wskazówki. Racja.

#43 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2011 - 16:41

Cytat

Nie wiem czy Was dobrze rozumiem ale przekręcacie kluczyk na pozycję 2(kontrolki świecą) i wskazówki ciśnienia Wam idą na X(np. 1, 2...), a po rozruchu "już jest dobrze"...to znaczy chyba zawsze wyżej podczas pracy niż było po pierwszym ruchu wskazówki, bo to pewnie każdy chętnie uzna za "dobrze"?
,
O! I w tym tkwi sęk który był powodem mojego dumania nad wskazówką.Kluczyk,obrót i jest pierwsze wskazanie 1.5,świece osiągnęły właściwą temperaturę-kontrolka zgasła,uruchamiam silnik i wskazówka wędruje w dół do 0.5 albo jeszcze niżej,aby po chwili zacząć wędrować na wskazanie 3.0.
Z tego zachowania wysnułem wniosek że wskazanie inne niż 0.0 przed uruchomieniem silnika ,to musi to być wskazanie aktualnego stanu ciśnienia.Oczywiście przy sprawnej instalacji pomiarowej,i na tyle na ile jest ona dokładna.

Cytat

"na grubość wskazówki poniżej 3"
,uwaga dotyczy tylko określonego dystansu.Może ktoś grzebał przy mechanizmie i potem wskazówki nie wetknął tak jak powinien.Z tego powodu sam nie wymieniłem tych zegarów.

#44 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 01 marca 2011 - 18:36

sarbel napisał:

Kluczyk,obrót i jest pierwsze wskazanie 1.5,świece osiągnęły właściwą temperaturę-kontrolka zgasła,uruchamiam silnik i wskazówka wędruje w dół do 0.5 albo jeszcze niżej,aby po chwili zacząć wędrować na wskazanie 3.0.
Czyli silnik miał wyższe ciśnienie nie pracując, niż po uruchomieniu pompy olejowej? :ok: .... :E
Teoretycznie da się to rozwiązać, lecz praktycznie tego nie uczyniono ;)

Cytat

,uwaga dotyczy tylko określonego dystansu
niestety nie rozumiem tego stwierdzenia :ok:

#45 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2011 - 21:39

Że grubość wskazówki ;-)

#46 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2011 - 21:47

wojtek81, :ok: . Od siebie nic nie dodam :ok:

#47 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 01 marca 2011 - 22:05

Czyli marpie widział w Niemczech dwa SECi w których wskazówki "wykazywały się dystansem na grubość wskazówki od położenia normalnego wskutek złego założenia tychże wskazówek"...epidemia, albo jeden komis i jeden patent na "rarytas" :ok: Tak czy inaczej wskazania nie były prawidłowe i basta, a to przecież chodziło :ok: A jak się miały do stanu faktycznego aut to możemy tylko gdybać, choć okoliczności dają do myślenia...

#48 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 01 marca 2011 - 22:49

sarbel napisał:

Kluczyk,obrót i jest pierwsze wskazanie 1.5,świece osiągnęły właściwą temperaturę-kontrolka zgasła,uruchamiam silnik i wskazówka wędruje w dół do 0.5 albo jeszcze niżej,aby po chwili zacząć wędrować na wskazanie 3.0.
Z tego zachowania wysnułem wniosek że wskazanie inne niż 0.0 przed uruchomieniem silnika ,to musi to być wskazanie aktualnego stanu ciśnienia.Oczywiście przy sprawnej instalacji pomiarowej,i na tyle na ile jest ona dokładna.
powiem krótko że to wszysto g..no prawda. U mnie też jest identycznie ze wskazówką. Po przekeceniu kluczyka zapierdziela na 1 a po zapaleniu na 0 i leci do trzech. To "ciśnienie początkowe" znikało po odpięciu wtyki do świec. czyli to jest normalna usterka i niekoniecznie musi być spowodowana grzebaniem w zegarach

#49 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2011 - 22:53

A wy wszyscy mase na silnik macie wogóle przykreconą?? Bo po tym co napisał swampshark, to przychodzi mi to na mysl

#50 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 01 marca 2011 - 23:00

piotrek.m5 napisał:

A wy wszyscy mase na silnik macie wogóle przykreconą?? Bo po tym co napisał swampshark, to przychodzi mi to na mysl

konkretnie o jakiej masie mówisz?








Podobne tematy Zwiń