Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Ogrzewanie wnętrza - usterka



106 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 14 lutego 2010 - 00:47

kowal1554 napisał:

eż nic nie wzrasta więc pompkę też można wykluczyć

Jaką temp masz na wskaźniku? Próbowałeś zdjąć wtykę z zaworów, jakie wtedy leci powietrze? Masz klimę?



#32 Offline   kowal1554


  • Postów: 12
  • Na forum od: 13 lut 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Napisano 15 lutego 2010 - 14:33

temp mam trzyma się przed 80,na wyciągniętej wtyczce nic sie nie zmienia tak mam klimę

#33 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 lutego 2010 - 08:24

Cytat

temp mam trzyma się przed 80,na wyciągniętej wtyczce nic sie nie zmienia tak mam klimę

Cosik mi się wydaje że przy wyciągniętej wtyce z zaworów powinno grzać na maksa...

#34 Offline   kowal1554


  • Postów: 12
  • Na forum od: 13 lut 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Napisano 16 lutego 2010 - 13:46

zobaczę jeszcze raz ostatnio nic się nie działo ogrzewanie zaczyna działać poprawnie dopiero po przekroczeniu 90 stopni jak włączy się wentylator

#35 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 lutego 2010 - 16:18

Cytat

jak włączy się wentylator

Mówisz o wentylatorze chłodnicy? to musisz nieźle dawać w palnik jeżeli załącza się w zimie...
Masz LPG a to wymaga ingerencji w układ chłodzenia/ogrzewania auta. Zaczął bym od przejrzenia czy gazownicy jakiegoś psikusa nie zrobili. A dotychczas było OK?

#36 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 lutego 2010 - 17:24

Rob napisał:

Masz LPG a to wymaga ingerencji w układ chłodzenia/ogrzewania auta.
własnie - niektóre trójniki zakładane na przewody od ogrzewania mają zaworki zwrotne i zdarza się, że po pewnym czasie zapiekają się cholernie. Pomaga rozebranie trójników i wywalenie zaworków (lub założenie nowych).

#37 Offline   kowal1554


  • Postów: 12
  • Na forum od: 13 lut 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Napisano 16 lutego 2010 - 19:42

zagrzałem go w garażu, mam LPG i jest tam założony trójnik a czy było ok to nie wiem bo mam go od lutego a w tedy nie było takich mrozów, ok więc muszę podjechać do gazowników i to sprawdzić choć z nimi nie będzie łatwo bo to papudroki jeśli ktoś będzie zakładał gaz w Bydgoszczy to nie radzę jechać na ulicę glinki 149 same kłopoty z nimi

#38 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 lutego 2010 - 21:32

kowal1554 napisał:

a czy było ok to nie wiem bo mam go od lutego

Sprawa się powoli wyjaśnia ;-) Sam posprwdzaj troche na początek, sprawdź które przewody są ciepłe, dokąd cieplo dochodzi, czy dochodzi do zaworów ogrzewania, co za zaworami itd. To doslownie kilk aminut sprawdzania

#39 Offline   kowal1554


  • Postów: 12
  • Na forum od: 13 lut 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Napisano 17 lutego 2010 - 11:44

sprawdziłem ten trójnik jest przed pompka wąż który idzie do reduktora jest gorący natomiast wąż który idzie do pompki jest ciepły węże za zaworkami są tez ciepłe same zaworki są letnie po wyłączeniu wtyczki leci takie samo powietrze jak z założona wtyczka sprawdziłem również płytkę sterującą pokrętła działają bez zarzutów.... a przy pompce wtyczka była cała zaśniedziała wyczyściłem .... pytanie z mojej strony czy ten trójnik nie powinien być za pompką ?

[ Dodano: Sro Lut 17, 2010 11:44 ]
sprawdziłem sprawa wygląda tak trójnik jest przed pompką waż który idzie do reduktora jest gorący że nie idzie go dotknąć a wąż który idzie do pompki jest ciepły dalej jest tak samo zaworki są letnie u góry na obudowie martwi mnie jeszcze jedno wyciągnąłem wtyczkę od pompki cała zaśniedziała ciekawe czy tak naprawdę działa wyciągnąłem wtyczkę od zaworków zrobiłem z 50 km i tak leciało takie same powietrze jak z założoną pokrętła są chyba dobre bo lewa i prawa strona działa oddzielnie jak skęce lewą to leci zimne i odwrotnie teraz tylko pytanie czy ten trójnik może być przed pompką?

#40 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 lutego 2010 - 11:47

kowal1554, możesz dać fotkę?
pompka "ciągnie" płyn z nagrzewnic, być może gazownicy tak się wpięli w układ, że całe ciepło idzie na parownik. Jeśli to by sie potwierdziło to możnaby przed parownikiem jakąś zwężkę zastosować, co by ciepła starczyło też na ogrzewanie...








Podobne tematy Zwiń