Witam!!
Zamierzam kupić MB W124 e-klasa 2.5D 20V (113KM) automat. Autko jest idealne, tylko niepokoi mnie jedna rzecz. Po osiągnięciu właściwej temperatury wskaźnik ciśnienia oleju spada do 1 . Dodam, że po lekkim dodaniu gazu wędruje od razu na 3. Byłem z tym u mojego mechnika. Posłuchał, obejrzał i stwierdził że silnik chodzi idealnie a tym ciśnieniem mam się nie przejmować, bo min. to 0,5 bara. Nie mniej jednak mnie to cały czas martwi, bo nie chce mieć czegokolwiek w aucie co ledwo się mieści w tej dolnej granicy normy
Auto ma mieć przejechane 230tys. Obecnie jest zalane olejem Shell Helix 15W40. Szukałem 2 lata W124 i takiego idealnego jeszcze nie widziałem jak ten i mimo tego ciśnienia oleju zamierzam go brać
Czym może być spowodowane to niskie ciśnienie?? Czy jest coś poważnego??
Oleju ponoć nie bierze wcale.
I jeszcze jedno :grin: Czy w automacie przy przełączaniu z N na D takie lekki szarpnięcie jest czymś normalnym czy też to wróży wydatki??
Autko jest naprawdę super i z pewnej ręki - poprzedni właściciel się tym ciśnieniem nie przejmował ale ja jestem taki, że u mnie w aucie musi być wszystko lux 8-)
Pozdrawiam i czekam na rady co z tym fantem zrobić :smt006
1
171 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 31 października 2007 - 07:40
#2
Napisano 31 października 2007 - 07:45
Pepton napisał:
Po osiągnięciu właściwej temperatury wskaźnik ciśnienia oleju spada do 1
no to dosc nisko... ale nie ma sie co zalamywac. Przyczyn moze byc wiele (oprocz tych najgorszych) - stary filtr oleju, stary przegrzany olej. Zapytaj sie kiedy zmienial olej z filtrem i zobacz jak wyglada olej - jak jest brudny i "dziwnie pachnie" to znaczy ze juz swoje polatal.
Pepton napisał:
bo min. to 0,5 bara.
fabryk a dopuszcza nawet 0.3 bara.
Moze w tym przypadku warto by bylo zainwestowac te 150 zl i zmienic olej przed kupnem? 150 zl wydasz a glowa pozniej spokojna...
Cytat
Auto ma mieć przejechane 230tys.
jesli jest orginalny to przeicez nowe auto :grin:
#3
Napisano 31 października 2007 - 07:55
Oczywiście po kupnie auta zaraz zmienię, tylko co się stanie jeśli sytuacja się nie poprawi... :sad:
Jaki może być najgorszy scenariusz i ile trzeba kasy naszykować ??
Jaki może być najgorszy scenariusz i ile trzeba kasy naszykować ??
#4
Napisano 31 października 2007 - 07:56
Pepton napisał:
tylko co się stanie jeśli sytuacja się nie poprawi...
dlatego napisalem, ze moze warto to zrobic przed kupnem? Ugadasz sie ze sprzedajacym ze zmienicie i pojezdzicie troche... jak sie poprawi to bierzesz i oddasz mu kase za olej i filtr, a jak sie nie poprawi to nie bierzesz a on ma zmieniony olej
najpierw ocen stan oleju organoleptycznie...
#5
Napisano 31 października 2007 - 08:01
Mimo wszystko i tak go będę brał bo auto jest naprawdę super, także olej zmienię po kupnie. Chcę tylko wiedzieć jakich napraw się mogę w związku z tym ciśnieniem spodziewać... ?
Cena jest atrakcyjna, także mogę trochę włożyć w auto
Pozdrawiam
Cena jest atrakcyjna, także mogę trochę włożyć w auto
Pozdrawiam
#6
Napisano 31 października 2007 - 09:05
witam
Przy jakich obrotach wędruje wskaźnik na max?
Czy jadąc na 4 biegu przy szybkości 50 km/h wskazówka opada czy stoi na max?
Pepton napisał:
Dodam, że po lekkim dodaniu gazu wędruje od razu na 3.
Czy jadąc na 4 biegu przy szybkości 50 km/h wskazówka opada czy stoi na max?
#7
Napisano 31 października 2007 - 15:16
ja u siebie w 3.0 E mam dziwne zachowanie wskazówki ciśnienia...
Dzisiaj np prawie ciągle 3 ale puszcze gaz i nie opada . Z kolei innego dnia będzie 2,3 (podczas jazdy)
Na biegu jałowym raz jest 1,5 innego razu 1... Właśnie na czasie będę jechać zmieniać olej i zobacze czy coś się zmieni
Dzisiaj np prawie ciągle 3 ale puszcze gaz i nie opada . Z kolei innego dnia będzie 2,3 (podczas jazdy)
Na biegu jałowym raz jest 1,5 innego razu 1... Właśnie na czasie będę jechać zmieniać olej i zobacze czy coś się zmieni
#8
Napisano 31 października 2007 - 16:44
romek napisał:
Czy jadąc na 4 biegu przy szybkości 50 km/h wskazówka opada czy stoi na max?
Może bardziej skupmy się na obrotach silnika nie na V
#9
Napisano 31 października 2007 - 17:55
Cisnienie skacze na 3 tak przy około 2tys. obrotach.. :roll:
#10
Napisano 31 października 2007 - 18:05
No generalnie bys musiał zobaczyc silnik czy przypadkowo uszczegla nie jest walnieta o ile silnik juz nie był myty no i jesli jest takie niste cisnienie to moze ci oleju łykac, a kepci ?? jesli na niebiesko to znaczy ze pali olej .
Jesli chodzi o automat to mozliwe ze poduszki w tylnim moscie są wybite, w tym przypadku most uderza o belke i dochodzi glośny stuk podczas zmiany biegu lub (jesli to nowszy model W124) nie dociskasz hamulca do konca.
Ale jak jest w stanie idealnym to bierza sie dogadaj z cena i najwyzej bedzeisz musial go naprawic
Jesli chodzi o automat to mozliwe ze poduszki w tylnim moscie są wybite, w tym przypadku most uderza o belke i dochodzi glośny stuk podczas zmiany biegu lub (jesli to nowszy model W124) nie dociskasz hamulca do konca.
Ale jak jest w stanie idealnym to bierza sie dogadaj z cena i najwyzej bedzeisz musial go naprawic
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
[W124] bardzo niskie obroty na zimnym, 2.5 TD z 94. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki, skrzeczenie/piszczenie, coś z zawieszeniem? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
Ciśnienie oleju problem. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek PL |
|