pueblo - sugeruję wrzucić rezystor 1,1kOhm na czujnik temperatury - wtedy wentylatory włącza się same przy niecałych 90st.
m119 - pracują przy 110st - tak są fabrycznie ustawione.
0
M119 temperatura pracy
Rozpoczęty przez pueblo, maj 24 2011 10:25
38 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 21 maja 2012 - 22:09
#12
Napisano 21 maja 2012 - 22:24
Niecałe 90 st to stanowczo za nisko, gdyż jest to normalna temperatura "operacyjna" silnika. Osobiście, poleciłbym dolutować jałoś ładnie potencjometr i wtedy możęmy sobie płynnie ustawić temp. załączenia. Wdł. mnie, optymalnie byłoby 100 st. lub ciut powyżej.
#13
Napisano 22 maja 2012 - 03:49
no tak tylko że z wlaczona klima i pracujacymi wentylatorami na 2 biegu i tak w korkach dobija do 100C wiec czujnik nie mialby jakby czego juz uruchamiac dlatego wlasnie probuje dociec czy wlaczenie wentylatorow skutkuje jednoczesnym wylaczeniem kompresora od klimy (aby ta nie podnosila dalej temp) ))
#14
Napisano 22 maja 2012 - 09:20
W w124 na pewno przy drugim biegu wyłącza sprężarkę. Żeby tak nie było, trzeba by ręcznie zasterować przekaźnikiem załączającym wentylatory na 2 bieg, z pominięciem sterownika (panelu klimatyzacji)
#15
Napisano 18 czerwca 2012 - 19:14
jak i moje M119 odgrzewamy kotleta;D zreszta kolejny raz pytanie czy winowajca moze byc pompa wody:) juz opisuje problem jechalem dzisiaj "autostrad" z Kołobrzegu z wlaczona klima (zatem wentylatory na 2im biegu) temperatura dobila w granice 90-95C ale kiedy rozpedzilem sie do okolo 120km/h dobijala juz do 100C z kawaleczkiem, co ciekawe kiedy zwolnilem do 90km/k badz przejezdzalem przez ktoras z "metropolii" po drodze, temperatura spadala ponizej 100C, znowu przespieszalem do 120km/h znowu temp rosla i tak za kazdym razem, kiedy wylaczylem klimatyzacje - efekt jeszcze sie nasilil - przy zwolnieniu do 80km/h temperatura spadla do 90C przyspieszam - znowu rosnie - dodam ze po drodze mijalem tablice informacyjna z temperaturami i wyswietlalo 32C temp powietrza wiec nie malo.. rozumiem ze wieksza predkosc to wiecej ciepla bo i wyzsze obroty ale jednoczesnie zwieksza sie znacznie ped powietrza.. jakieś typy? moze wirnik jest juz wytarty i przy wyzszych obrotach tylko mieli wode zamiast ja pompowa?
#17
Napisano 19 czerwca 2012 - 09:37
no wlasnie, wiele pytan, malo odpowiedzi;P
#18
Napisano 21 czerwca 2012 - 15:44
Pojedź na myjnie z myjką ciśnieniową i dobrze przepłucz chłodnice.
Między chłodnicą klimatyzacji (skraplaczem) a chłodnicą silnika często zbiera się kupa "gruzu" która przeszkadza w obiegu powietrza.
Między chłodnicą klimatyzacji (skraplaczem) a chłodnicą silnika często zbiera się kupa "gruzu" która przeszkadza w obiegu powietrza.
#19
Napisano 21 czerwca 2012 - 19:12
wiem, może w niedziele się tym zajme chociaż czyściłem chlodnice (obie) jakies 2 lata temu dzisiaj wlutowałem opornik 1,1k Oma ale wentylator włączył się już przed 90'C i się już nie wylączył bo termostat się zamykał, musze spróbować z oprnikiem 0,6k chciałnbym zeby włączał się przed 100'C w okolicach 98'C )
#20
Napisano 22 czerwca 2012 - 07:45
Użytkownik pueblo dnia 21 czerwca 2012 - 19:12 napisał
wiem, może w niedziele się tym zajme chociaż czyściłem chlodnice (obie) jakies 2 lata temu dzisiaj wlutowałem opornik 1,1k Oma ale wentylator włączył się już przed 90'C i się już nie wylączył bo termostat się zamykał, musze spróbować z oprnikiem 0,6k chciałnbym zeby włączał się przed 100'C w okolicach 98'C )
Próbuj ale w rozpiętości 0,1K Ohm. Im wyższa rezystancja tym większa temperatura włączania się wiatraków (przy 0.6K ohm będą się kręcić nonstop).
Może masz jakieś lipne te rezystory i nie trzymają parametrów przy wysokiej temp, bo ta modyfikacja jest powszechnie stosowana w m119 i jeszcze nie spotkałem się żeby wiatraki się nie wyłączały.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 Coupe swap na m119 |
Modyfikacje,Tuning | Kebsik |
|
|
|
Sl 500 r129 m119 problem z zapłonem |
Mercedes SL, SLK | Sl500r129 |
|
||
[m119]kanały olejowe |
Mercedes S, CL i SEC | m00n |
|
|
|
[M119]ASR/Check Engine - odcięcie paliwa - ciekawy problem |
Mercedes S, CL i SEC | Uhlenhaut |
|
||
[R129] Przepustnica MB R129 M119 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Pieczara71 |
|