Skocz do zawartości




- - - - -

[C124] Podajnik pasa - wymiana trojkatnej koncowki


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2011 - 11:49

Ten temat chyba nie był jeszcze poruszany...Przetarła mi się ostatnio, od pasa bezpieczeństwa, plastikowa, trójkątna końcówka prowadząca. Dołączona grafika . Przy okazji chciałbym wymienić również pękniętą sprzączkę, która zsuwa się poniżej ogranicznika na pasie (taki plastikowy ćwiek). Nie wiem jak się do tego zabrać, aby nie zepsuć mechanizmu zwijania pasa (domyślam się, że z którejś strony będę musiał go odkręcić, aby przełożyć sprzączkę i sam pas przez "oczko" podajnika) i nie rozkręcać połowy auta.



#2 Offline   road


  • Postów: 124
  • Na forum od: 19 lip 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:FSO Polonez 1.4 GLI 16 V 1995 r.
  • Trzeci Mercedes:FSO Polonez 1.6 GLE 1995 r.

Napisano 14 czerwca 2011 - 07:46

Jeżeli chodzi o trójkąt to wystarczy odkręcić mocowanie prze podłodze. Sam trójkąt to tandetny plastik - ja tez kupiłem nowy w ASO i po 10 tys km już było widać przetarcia...
Sprzączka to gorszy temat od strony podłogi jej nie przewleczesz bo na końcu pasa jest gruby metalowy element przykręcany do podłogi. Myślę że musisz atakować od drugiej strony tzn zwijacza. Czyli zdjąć boczek odkręcić zasobnik pasa i go rozebrać. Z montażem może być kłopot bo zwijacz napewno ma bardzo mocną sprężyne...

#3 Offline   Majo


  • Postów: 438
  • Na forum od: 09 lip 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 220CDI 99r
  • Trzeci Mercedes:W211 200CDI 02r
  • Inne auto:VW T4 Multivan

Napisano 14 czerwca 2011 - 17:30

Stary, nic nie rozkrecaj, procz odkrecenia pasa na dole przy podlodze ! To byla pierwsza rzecz, ktora wymienialem w kupejce..! Przewlecz ten trojkat podajacy przez pas a przez sprzaczke go na sile przeciagnij! To jest na tyle elastyczne, ze bez stresu ja przeciagniesz.. :hmm:!

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 14 czerwca 2011 - 22:10

Pamiętaj również o tym aby poprawnie złożyć do kupy mocowanie pasa do podłogi. Po schowaniu się podajnika cała część pasa na dole powinna się odchylić do tyłu, co ułatwia wsiadanie/wysiadanie pasażerom z tyłu.
W tej plastikowej obudowie jest sprężyna, którą przed przykręceniem pasa trzeba naciągnąć :star:

#5 Offline   road


  • Postów: 124
  • Na forum od: 19 lip 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:FSO Polonez 1.4 GLI 16 V 1995 r.
  • Trzeci Mercedes:FSO Polonez 1.6 GLE 1995 r.

Napisano 15 czerwca 2011 - 00:08

darul napisał:

W tej plastikowej obudowie jest sprężyna, którą przed przykręceniem pasa trzeba naciągnąć :star:
Sprężyne można nakręcić cienkimi szczypcami a potem zablokować 2 cienkimi nitami - są odpowiednie otwory w plastiku. Ale nadal nie wyobrażam sobie jak sprzączke (klamrę) można przewlec od strony podlogi...

#6 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 czerwca 2011 - 15:53

road napisał:

Ale nadal nie wyobrażam sobie jak sprzączke (klamrę) można przewlec od strony podlogi...
No właśnie, bo generalnie kwestia wymiany plastikowego trójkąta jest już omówiona (nie spodziewałem się, że będzie to takie proste)...ale co ze sprzączką/klamrą pasa? Próbować rozbierać mechanizm zwijania czy zaoszczędzić sobie nerwów i kupić cały pas do CE?

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 15 czerwca 2011 - 17:41

I tak musisz odkręcić na dole więc na razie się wstrzymaj z zakupami.
Spróbuj przewlec tą sprzączkę tak jak mówi Majonez.

#8 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 czerwca 2011 - 19:16

darul, kolega Majo, ma na myśli chyba przeciągnięcie na siłę starej(pękniętej) sprzączki/klamry...a jak tu nową na pas nasadzić ?

#9 Offline   GLUS1004


  • Postów: 10
  • Na forum od: 20 cze 2015
  • Miejscowość: KLUCZBORK
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 sierpnia 2015 - 07:34

Ile w ASO kosztuje ten nieszczęsny trójkąt?

#10 Offline   beamte79


  • Postów: 19
  • Na forum od: 18 mar 2013
  • Miejscowość: WB
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 500 1996 r.

Napisano 07 września 2017 - 11:01

Witam,
czy ktoś ma pojęcie jak wymienić ten sam trójkąt podajnika w CL'u c140?
Tutaj nie jest on taki elastyczny jak w c124.








Podobne tematy Zwiń