Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Srebrny przekaźnik, ABS RPM kaput i WIĘCEJ MOCY?!?


55 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 30 września 2011 - 10:44

Hmm... Cos w desen "obwodu antyszarpaniowego"..?



#32 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2011 - 10:58

Być może, rozmawiałem tez z moim kolegą z niemiec i przetłumaczył mi to podobnie. Tylko jak to zinterpretować?? Jak to działa? co to robi?? Czyżby zastępowało amortyzatorek przy pompie?

#33 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2011 - 00:49

Znalazłem trochę materiałów odnośnie funkcjonowania i testowania systemu ARA w trochę bardziej przyjaznym języku. Jest też schemat połączeń elektrycznych, na których widać związek między srebrnym przekaźnikiem, a jakimś modułem od kontroli dawki paliwa. Jest już późno więc, nie bardzo miałem ochotę wgryzać się w to, jak to działa.
1. Funkcjonowanie
2. Testowanie
3. Elektryka od strony 36

#34 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2011 - 07:17

Dziku, good job. Szukałem w WIS ale nie mogłem znaleźć tych informacji.
Z tego co wynika ze schematów i instrukcji spokojnie można odłączyć same przewody od regulatora na pomnie i zobaczyć czy auto dostanie kopa.

#35 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2011 - 10:00

Czyli w skrócie ARA zapobiega żabkowaniu auta poprzez ograniczanie dawki paliwa więc jeśli coś jest nie tak i ogranicza na stałe to może powodowac zamulanie

#36 Offline   kamilb


  • Postów: 27
  • Na forum od: 05 cze 2011
  • Miejscowość: Działoszyn
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2011 - 17:02

witam odświeżę troche temat, mam problem z abs, tzn okazał sie on w mojej :D złodziejem pradu. ściśle mówiąc po założeniu klemy na aku tyka jednokrotnie przekaźnik w pompie abs i jeden przekaźnik za bezpiecznikami (mały chyba 40A) i przekaźnik w pompie bez włączenia zapłonu co jakiś czas tyka. sprawa sie o tyle komplikuje ze nie świeci mi sie abs co by świadczyło o jakiejs awarii przekaznika lub bezpiecznika, działa on książkowo i nie blokuje kół doprowadzając ich do czerwoności. dodam ze sprawdzałem owy mityczny srebrny przekaźnik z jednym bezpiecznikiem za akusiem i jest na pozór OK - nie był jeszcze dotykane ludzka ręka po wyjechaniu z fabryki. gdzie szukać przecieku prądu do pompy? proszę o pomoc bo dość często muszę podłączać prostownik do mercedesa

#37 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 01 listopada 2011 - 18:55

Panowie, przekażników jest od cholery typów, 6, 8 , 9,pinowe jedno i dwubezpiecznikowe, inne w benzynie i inne w dieslu. Jeżdżenie bez tego przekażnika grozi spierniczeniem elektroniki w aucie. Dobieranie tylko wg. oryginalnego albo jak ktoś nie jest pewien swojego "oryginalnego" przekaźnika to wg EPC.
Są dostępne podróbki (meyle, i turczyzna).
Mi w domu leży przekaźnik z 300D z ABS, i ma jeden bezpiecznik.

#38 Offline   kamilb


  • Postów: 27
  • Na forum od: 05 cze 2011
  • Miejscowość: Działoszyn
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2011 - 19:08

koledzy powiedzcie mi bo rozebrałem dzis 'kostke zasilajaca' w pompie ABS i znalazłem tam 'mostek' na pierwszych dwoch wtyczkach (rzadek blizej silnika) po prawej stronie, po przecienciu tego mostka zaczeła sie świecić stale abs czego wczesniej nie było, czy oznacza to ze srebrny przekażnik jest padniety? i czy pomoże mu przelutowanie zimnych lutow?? bo gdzies o tym czytałem na forum :)

#39 Offline   gumol


  • Postów: 17
  • Na forum od: 07 lis 2010
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2012 - 01:31

Podczepiam się pod ten temat bo wydaje mi się najbardziej powiązany z moim problemem. W posiadanej przeze mnie :star: W201 2.0E 87kW wersja z ABS'em mam problem i kilka wątpliwości związanych ze "srebrnym przekaźnikiem".

#1 Paląca się kontrolka ABS. Zaraz po odpaleniu lub nagle podczas jazdy (nie ma reguły). Ostatnio na trasie Bydgoszcz-Kołobrzeg-Bydgoszcz przestała się palić po jakiś 50km (sporadycznie zapalała się jeszcze przez kolejne 50km na jakieś 30 sekund) po czym nie paliła się jeszcze przez parę dni podczas krótkich tras po mieście. Teraz znowu zapala się zaraz po starcie i nie gaśnie.

#2 Podczas palenia się kontrolki ABS skaczą obroty +/- 200rpm i zaczyna lekko "telepać". Ekonomizer wskazuje większe zużycie paliwa.

#3 Można wyczuć znaczne nagrzewanie się przednich kół. Po jakimś czasie felgi, tarcze, zaciski są mocno ciepłe, a nawet gorące! Jeśli natomiast podczas hamowania kontrolka gaśnie czuć w pedale hamulca wyraźne kliknięcie.

#4 Jeśli zgaszę silnik czasem pojawiają się problemy z ponownym rozruchem.

Przeglądając forum natknąłem się na kilka tematów, które poruszają częściowo, ale nie całkowicie mój przypadek. Zakładam, że powodem całego bałaganu jest ten nieszczęsny przekaźnik. Czy jest możliwe, że jest też odpowiedzialny za przyblokowanie przednich kół (czego wynikiem jest takie ich nagrzewanie)?

Z tego co wyczytałem przypuszczam też, że mam wpięty zły przekaźnik. Posiadam obecnie z 1 bezpiecznikiem, a wygląda na to, że powinny być 2 (skoro mam ABS, tak wyczytałem na forum/ w tym temacie z kolei wyczytuję, że jest git). Czy wymiana na zdrowy i prawidłowy sprawi, że wszystko wróci do normy? Pytam bo dziwi mnie fakt, że na dłuższej trasie i jakiś czas po niej wszystko jest cacy. Napotkałem się też z różnymi werjsami dot. powiązania srebrnego przekaźnika z nagrzewaniem się kół poprzez lekkie ich przyblokowanie.
W tym temacie jest opisane, że jest to bardzo prawdopodobne, a zanim zamknięto mój temat dostałem odpowiedź, że to jest wręcz niemożliwe. Kto ma rację?

Z góry bardzo wszystkim dziękuję za jakieś wskazówki w tej sprawie.

#40 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 28 lipca 2012 - 14:02

Tak czytam o ARA/ELR i sie zastanawiam tylko nad jednym. Ja u siebie przekładałem silnik z OM601 na 602 i teraz na pompie była właśnie wtyczka elektryczna u dołu pompy ( sterowanie obrotami pneumatyczne). Mam tez amortyzatorek w układzie sterowania gazem( do wymiana co prawda). I teraz Tak we wtyczkę wpiętego nic nie mam, a auto co prawda po odpuszczeniu gazu trochę kangurkuje to poza tym jeździ elegancko, wiec nie rozumiem teraz tego całego ustrojstwa, Pali elegancko chodzi jak marzenie 150-160km/h to dla niego żaden wyczyn.Wiec teraz pytanie bo nie wiem która wtyczka to ARA a która ELR? Tzn ELR struje wolnymi obrotami na zimnym tak?








Podobne tematy Zwiń