Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Srebrny przekaźnik, ABS RPM kaput i WIĘCEJ MOCY?!?


55 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   habana50


  • Postów: 118
  • Na forum od: 12 sie 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Napisano 02 czerwca 2016 - 13:54

Witam.
Ja mam tez pytanie w sprawie "słynnego" srebrnego przekaźnika.
Mam gwiazdę po swapie z 3.0 benzyna na 2,5 diesel takiego kupiłem i nie znam historii swapa.
I pytanie jest takie:czy jeśli mam przekaźnik z benzyny to muszę wymienić na przekaźnik z diesla,czy nie robi to znaczenia przy użytkowaniu?
Pozdrawiam Dawd



#52 Offline   MIK1


  • Postów: 5
  • Na forum od: 20 mar 2017
  • Miejscowość: Wiązowna
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2017 - 10:21

Podłączę się.
Przeczytałem, że przekaźnik do W124 2.3 M102.962 cat z ABS powinien mieć dwa bezpieczniki. Ja kupiłem i jest jeden.
Problem: kontrolka ABS na stałe świeci (kupiłem z wypiętą lampką); obrotomierz działa.
Zakładam, że czujniki są sprawne bo kontrolka świeci non stop.
Pozdrawiam

Maciej

#53 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2017 - 10:38

Nie gaśnięcie kontrolki ABS to brak zasilania na sterowniku ABS/spalony sterownik.
Więc albo jest nieprawidłowy przekaźnik (lub przy wpinaniu wysunęła Ci się cześć kostki) lub jest uszkodzony przewód zasilania sterownika lub pompy ABS. Lub sam sterownik jest uszkodzony.

A jak kontrolka ABS była wypięta to pewnie już trochę grzebalców tam było i poległo ;)

#54 Offline   MIK1


  • Postów: 5
  • Na forum od: 20 mar 2017
  • Miejscowość: Wiązowna
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2017 - 11:21

Z całą pewnością coś jest z elektryką. Rozumiem, że sterownik ABS podaje sygnał awarii na lampkę. Chciałem zacząć od najprostszego: bezpieczniki i przekaźnik. Jutro go sprawdzę, ale i tak nie będę wiedział, czy tyrystor jest sprawny. Samo przełączenie nie jest potwierdzeniem prawidłowej pracy. I najważniejsze, czy ten przekaźnik jest prawidłowy do tego modelu...
Fajnie by było coś podmieniać i od razu diagnozować, ale kupować sterownik???
Może jakieś pomysły jak podjąć się takiej diagnozy?

#55 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2017 - 11:30

MIK1, po numerze VIN pojazdu koledzy mogą sprawdzić jaki prawidłowy numer przekaźnika powinieneś mieć.
Jest jeszcze sprawa zimnych lutów w przekaźniku. Każdy przekaźnik po tylu latach może mieć już z tym problemy.

#56 Offline   MIK1


  • Postów: 5
  • Na forum od: 20 mar 2017
  • Miejscowość: Wiązowna
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2017 - 11:52

VIN WDB1240431B682517
Dzięki :-)
BTW wczoraj wszystkie luty poprawiłem.

Dodam, że obroty na luzie falują i ma ciężki rozruch.

Użytkownik MIK1 edytował ten post 22 marca 2017 - 11:56









Podobne tematy Zwiń