Czyli jeżeli u mnie się otwiera i zamyka znaczy że zawór jest na 100% sprawny i szukać przyczyny gaśnięcia na pb gdzie indziej?
5
[KE-Jetronic] - Zawór Powietrza Dodatkowego / ZPD - sterowanie i działanie.
Rozpoczęty przez wuujek, lis 13 2011 19:33
40 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 18 listopada 2011 - 20:10
#12
Napisano 18 listopada 2011 - 20:11
czujnik sprawdzalem jest srebrny przekaznik podmieniałem nowy ,przekaznik pompy paliwa podmieniałem ,
sonda lambda EHA nowe :ok:potencjometr na moją głowe to nie grzeja ta grzałka ,sprężyna bimetaliczna
zawór sie zamyka i otwiera ,a powinien się po woli zamykać z tego co się dowiadywałem ,pytałem to u wielu osób to tak działa ,jako tako a wydaje mi sie ,że to powinien pracować
sonda lambda EHA nowe :ok:potencjometr na moją głowe to nie grzeja ta grzałka ,sprężyna bimetaliczna
zawór sie zamyka i otwiera ,a powinien się po woli zamykać z tego co się dowiadywałem ,pytałem to u wielu osób to tak działa ,jako tako a wydaje mi sie ,że to powinien pracować
#13
Napisano 18 listopada 2011 - 22:14
wuujek napisał:
Czyli jeżeli u mnie się otwiera i zamyka znaczy że zawór jest na 100% sprawny i szukać przyczyny gaśnięcia na pb gdzie indziej?
melfio1 napisał:
na moją głowe to nie grzeja ta grzałka ,sprężyna bimetaliczna zawór sie zamyka i otwiera ,a powinien się po woli zamykać
melfio1 napisał:
http://images.google.../imgres?imgurl= ... m=1&itbs=1 potem kliknij na ten link pod spodem Zawór Powietrza Dodatkowego Nie Otwiera Się \ K-Jetronic
Cytat
Jest to zawór doprowadzający powietrze tylko w fazie nagrzewania silnika.
Ten zawór z bimetalem to pewnie jest i działa (gdzieś), ale ja dopóki nie zobaczę i łapy tam nie włożę to nie uwierzę... Choćby ze względu na to, że wiele osób mówi na ZPD "silnik krokowy", co choć jednoznacznie kojarzy się z LPG w istocie opisuje zasadę działania tego zaworu taką jaką ja znam - czyli elektroniczną.
Cytat
Interesujący jest tu układ sterowania pracą silnika na zimno: w rurze ssącej umieszczono rozruchowy zawór wtryskowy podobny do rozwiązania stosowanego w L-Jetronic. Po kilku pierwszych obrotach rozrusznika wtryskuje on paliwo bezpośrednio do kanału dolotowego, a o ilości wtryskiwanej benzyny i długości procesu wtrysku decyduje włącznik czasowy termiczny, opierający swe decyzje na temperaturze płynu chłodzącego. Jednocześnie siłownik zaworu powietrza dodatkowego otrzymuje "polecenie" większego otwarcia kanału bocznikowego przepustnicy. Dzięki temu do silnika wpada więcej powietrza, rosną więc obroty biegu jałowego - jest to konieczne, by możliwe było pokonanie ogromnie zwiększonych oporów pracy silnika przy zimnym (zgęstniałym) oleju. Podczas całej fazy rozgrzewania silnik otrzymuje bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną - o wiele bogatszą niż podczas pracy w temperaturze roboczej. Steruje tym regulator termiczny, który jest zamocowany w swej metalowej obudowie bezpośrednio na bloku silnika - a więc nagrzewa się wraz z motorem i jest w stanie wkrótce po uruchomieniu zmienić skład mieszanki z powrotem na uboższą. Dodatkowo jest on podgrzewany elektrycznie.
Szczerze mówiąc ten regulator to coś o czym pierwszy raz słyszę, ale czegoś to mimo wszystko dowodzi...
#14
Napisano 19 listopada 2011 - 07:31
Cytat
Podczas całej fazy rozgrzewania silnik otrzymuje bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną - o wiele bogatszą niż podczas pracy w temperaturze roboczej. Steruje tym regulator termiczny, który jest zamocowany w swej metalowej obudowie bezpośrednio na bloku silnika - a więc nagrzewa się wraz z motorem i jest w stanie wkrótce po uruchomieniu zmienić skład mieszanki z powrotem na uboższą. Dodatkowo jest on podgrzewany elektrycznie.
a gdzie jest w ke-jecie regulator termiczny Radhezz,
#15
Napisano 19 listopada 2011 - 08:19
melfio1 napisał:
a gdzie jest w ke-jecie regulator termiczny Radhezz,
Radhezz napisał:
Szczerze mówiąc ten regulator to coś o czym pierwszy raz słyszę
Ja w każdym razie zobaczę jeszcze jak wrócę z obstawy co można w tym temacie wygrzebać, bo teraz nie mam czasu, ale wrócę i poprzeglądam dokumentację/schematy/inne źródła, bo jak do tej pory to wszystko jest robione na gorąco i tak to wychodzi, że ciągle są wątpliwości :pig:
#16
Napisano 19 listopada 2011 - 14:52
u nas to są te zawory elektromagnetyczne ,chyba takie jak poniżej w linku ,tylko z tego opisu nie bardzo rozumię ,o co caman
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... zaw_el.htm
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... zaw_el.htm
#17
Napisano 19 listopada 2011 - 23:40
melfio1 napisał:
u nas to są te zawory elektromagnetyczne ,chyba takie jak poniżej w linku ,tylko z tego opisu nie bardzo rozumię ,o co caman
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... zaw_el.htm
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... zaw_el.htm
#18
Napisano 21 listopada 2011 - 10:06
podmieniłem dziś dwa zawory pd(używane) i dupa ,dalej to samo, ssanie działa 20sek potem widać jak klapa spietrzajaca znacznie idzie w góre i obroty spadaja ,
nie wiem czy te zawory po latach są juz kaput ,czy ECU ma jakieś błędy może ktoś ma jakiś pomysł
nie wiem czy te zawory po latach są juz kaput ,czy ECU ma jakieś błędy może ktoś ma jakiś pomysł
#19
Napisano 21 listopada 2011 - 13:08
melfio1 napisał:
może ktoś ma jakiś pomysł
W sumie to sam już nie wiem, bo poszperałem i okazuje się że te ZPD z bimetalem (zasilanie z przekaźnika pompy paliwa) nie są taką rzadkością jak myślałem... bądź tu mądry i pisz wiersze... zdecydowanie lepiej by było mieć pacjenta u siebie :roll:
#20
Napisano 23 listopada 2011 - 20:14
Radhezz, problem rozwiązany ,przyczyna był czujnik temperatury ,ten przy pompie wody ,teraz ssanie działa tak jak mówiłem schodzi z obrotów stopniowo a zawory pd to w k-jetronic są na ten bimetal ,a w KE-jetronic są elektro magnetyczne ,nie żaden bimetal
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Stale zapowietrzające się sprzęgło w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kato |
|
||
Filtry Powietrza firmy KAMOKA |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Loockki |
|
||
w124 300-24v odpięta druga pompa powietrza - pomoc z podłączeniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MaNiEk91 |
|
||
[W124] Panel ogrzewania - odwrotne działanie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gumisio |
|