Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Diesel duże spalanie (technika jazdy?)


22 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 04 grudnia 2007 - 23:29

No chyba ze Twoj dystrybutor przeklamuje podczas tankowania jakies 0,2 litra do przodu na litrze ;) hehe ale skoro dostawczak na tym samym paliwku pali malo to trzeba szukac przyczyny w samochodzie



#12 Offline   SLIWKA


  • Postów: 29
  • Na forum od: 16 lis 2007
  • Miejscowość: Wejherowo

Napisano 04 grudnia 2007 - 23:40

Mój 2.0 D pali srednio 7 l/ 100 KM. Jak masz skrzynie 4-ke to krec na 3 biegu do 60km/h i dawaj 4. ;)

#13 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 05 grudnia 2007 - 08:27

Ficek napisał:

Pompa na 100% nie cieknie bo to było naprawiane jakieś 250 km temu
Co byo robione z pompą wtryskową, Czy byo ustawiane dawkowanie paliwa?

#14 Offline   gorex


  • Postów: 28
  • Na forum od: 20 cze 2007
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 05 grudnia 2007 - 09:46

masakrycznie dużo...jesteś pewnien że dobrze zmierzyłeś?

Zalej pod korek, wyjeździj do rezerwy i znowu zalej...tylko tak jesteś w stanie sprawdzić spalanie...

mój pali max 8 w mieście zimą. a jeżdżę dość ostro i robie max 8 km do pracy ..

sprawdź czy nie masz wycieków albo może ktoś Ci podkrada paliwo...


albo gaś go jak wchodzi do pracy ;)= żart..

#15 Offline   Ficek


  • Postów: 11
  • Na forum od: 14 lis 2007
  • Miejscowość: Rzeszów

Napisano 05 grudnia 2007 - 10:08

Naprawiana była nieszczelność pomiędzy sekcjami pompy. Zadzwoniłem do serwisu i okazało się, że jednak regulacji dawki paliwa nie było, bo nawet pompy nie wyciągnęli (naprawiali na silniku).

#16 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 05 grudnia 2007 - 11:12

zakadam że:
1. samochód nie ma oporów toczenia większych niż powinien
2. silnik ma prawidową kompresję
3. jeździsz bez przyczepy
4. 10l/100 km to jest wynik średni zużycia paliwa z dłuższego okresu czasu

Ficek napisał:

ani razu nie zadymi na czarno
każdy silnik z zaponem samoczynnym zadymi na czarno jak ostro przyspiesza.
Dymienie na czarno w trakcie spokojnej jazdy świadczy o zużytych końcówkach wtryskiwaczy.

Ficek napisał:

Naprawiana była nieszczelność pomiędzy sekcjami pompy.
demontaż pompy w silniku OM 601+ regulacja na maszynie (bez wymiany części w pompie )to ok 450zł.
W zamian otrzymujesz informację, że silnik otrzymuje właściwą ilość paliwa.

#17 Offline   heidenauer


  • Postów: 190
  • Na forum od: 05 paź 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Napisano 05 grudnia 2007 - 12:24

No to problem sam się rozwiązał. Skoro kolega nie miał ustawionego dawkowania to wszystko jasne...

#18 Offline   Ficek


  • Postów: 11
  • Na forum od: 14 lis 2007
  • Miejscowość: Rzeszów

Napisano 12 grudnia 2007 - 12:27

W Rzeszowie ustawienie dawki z demontażem pompy to koszt 250PLN ;-)
Właśnie wyczyściłem jażma hamulców i wymieniłem klocki z tarczami z przodu - były jak papier a klocki nie odbijały. Zobaczymy jak zmieni się spalanie...

#19 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 12 grudnia 2007 - 12:50

romek napisał:

każdy silnik z zaponem samoczynnym zadymi na czarno jak ostro przyspiesza.

1. nie kazdy

2. zalezy co rozumiesz przez pojęcie "zadymi"

Ficek napisał:

Właśnie wyczyściłem jażma hamulców i wymieniłem klocki z tarczami z przodu - były jak papier a klocki nie odbijały. Zobaczymy jak zmieni się spalanie...

jesli wczesniej nie grzały sie podczas normalnej jazdy to spalanie napewno nie spadnie. Czysciłes jarzma czy tłoczki? :ok: bo to roznica :P

#20 Offline   Ficek


  • Postów: 11
  • Na forum od: 14 lis 2007
  • Miejscowość: Rzeszów

Napisano 14 grudnia 2007 - 09:00

przemek napisał:

jesli wczesniej nie grzały sie podczas normalnej jazdy to spalanie napewno nie spadnie. Czysciłes jarzma czy tłoczki? :/ bo to roznica :(
Czyściłem jarzma, wymieniłem klocki i tarcze. Tarcze miały jakieś 7mm więc w porównaniu z 11mm na nówkach to były listki :(
Wczoraj zrobiłem 650km, spalanko w trasie 5 osób + 60kg bagażu = 5.5l/100km :/
Pojeżdżę po mieście i zatankuję - jak wyjdzie powyżej 9l/100km to na bank będzie coś nie tak z techniką jazdy.








Podobne tematy Zwiń