Odkręć jeszcze raz klawiaturę, żeby wyeliminować kolizję w drugiem etapie - ustaw koło na 30 st przed OT. W tym położeniu powinno się dać obracać wałkiem rozrządu bez możliwości kolizji zaworów z tłokami (w m104 na pewno tak jest, tu domniemam, że będzie tak samo). Naciśnij każdy zawór i zobacz, czy da się go wcisnąć. Trzeba do tego dużo siły. Jeśli tak, to zakładaj po jednym koniku, dokręcaj na gotowo i sprawdzaj, czy wałek można obracać. Kręć wałkiem, nie przewlekaj łańcucha przez wałek rozrządu. Mam nadzieje, że polałeś "łoże" wałka rozrządu świeżym olejem przed jego montażem i nie składasz na sucho ?
Do głowy przychodzi mi jeszcze uszkodzony/brak klina na kole pasowym, przez co koło jest ustawione jak popadnie i nie zgadza się wtedy skala. Położenie OT 1 tłoka trzeba by ustawić przez otwór po świecy zapłonowej.
2
67 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 28 kwietnia 2014 - 17:17
#22
Napisano 29 kwietnia 2014 - 16:35
Klin na kole jest, będę walczył w długi łikend.
#23
Napisano 05 maja 2014 - 16:40
Więc zrobiłem tak jak napisałeś i chyba jest problem, Zawory da się wcisnąć, ale jest to minimalny ruch, taki aby aby.
Przykręcając koniki gdy przykręcam trzeci to mogę zrobić wałkiem jakieś 3/4 obrotu i blokuje, a po przykręceniu pierwszego blokuje na amen . Aha, przykręcanie zacząłem od końca, tzn. od tyłu silnika, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie?
Przykręcając koniki gdy przykręcam trzeci to mogę zrobić wałkiem jakieś 3/4 obrotu i blokuje, a po przykręceniu pierwszego blokuje na amen . Aha, przykręcanie zacząłem od końca, tzn. od tyłu silnika, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie?
#24
Napisano 05 maja 2014 - 17:14
Pytanie, w jakim położeniu miałeś wał. Jeśli miałeś OT na kole, to pierwszy i szósty tłok będą w GMP i zawory wciśniesz tylko ciut - praktycznie wcale. Ale wtedy 2,3,4 tłok są prawie w DMP i na tych cylindrach musi się dać wcisnąć- otworzyć "ręcznie" zawory. Pamiętaj jeszcze, ze trzeba do tego bardzo dużo siły.
Pamiętaj, że jak przykręcisz koniki i krecisz wałkiem, to otwierasz zawory, ale tłoki wtedy stoją. Jesli na danym garze masz tłok w GMP i kręcąc wałkiem, zacznie ci się otwierać ten zawór, to całośc się zablokuje - zawór nie otworzy się, bo ma pod sobą tłok.
Ja bym to zrobił tak - koniki out, świece zapłonowe też. W otwór po świecy włożyć coś, co pozwoli ustalić GMP pierwszego cylindra - długi drucik, śrubokręt.. Aby nie wpadlo do gara. Sprawdź, czy pokrywa się wtedy znacznik OT na kole pasowym. Jeśli jest ok, to wałek rozrzadu na głowicę. Ustaw to tak, zeby znak na wałku był idealnie w górze. Przykręć leciutko pierwszy konik. Przykręć koło do wałka rozrządu i nawlecz łańcuch. Od strony prawej, czyli od strony kolektora ssącego łańcuch ma być napięty, od strony wydechu luźny. Jeśli masz stary łańcuch rozrządu (nie nowy), i po ustawieniu idealnie na znakach góry i dołu jest lekko luźny od strony kolektora ssącego, musisz leciutko tknąć wałek rozrzadu przeciwnie do ruchu zegara (w lewo). Napniesz w ten sposób łańcuch. Przykręć na gotowo pierwszy i ostatni konik. Wsadź śrubokręt w otwór po napinaczu łańcucha i pchnij łyżwę. Zrób delikatnie dwa obroty wałem, aż trafisz na OT. Znak na wałku ma się zgrywać, jeśli masz stary łańcuch może nie być idealnie - znak na wału może wypaść, gdy na kole masz już za OT - max 5 stopni na skali. Jesli jest ok, przykręć kolejny konik, znowu dwa obroty itd.
Nie wiem za bardzo, skąd takie problemy. Ten rozrząd jest bardzo prosty do złożenia... Może porób zdjęcia, coś może wypatrzymy.
Pamiętaj, że jak przykręcisz koniki i krecisz wałkiem, to otwierasz zawory, ale tłoki wtedy stoją. Jesli na danym garze masz tłok w GMP i kręcąc wałkiem, zacznie ci się otwierać ten zawór, to całośc się zablokuje - zawór nie otworzy się, bo ma pod sobą tłok.
Ja bym to zrobił tak - koniki out, świece zapłonowe też. W otwór po świecy włożyć coś, co pozwoli ustalić GMP pierwszego cylindra - długi drucik, śrubokręt.. Aby nie wpadlo do gara. Sprawdź, czy pokrywa się wtedy znacznik OT na kole pasowym. Jeśli jest ok, to wałek rozrzadu na głowicę. Ustaw to tak, zeby znak na wałku był idealnie w górze. Przykręć leciutko pierwszy konik. Przykręć koło do wałka rozrządu i nawlecz łańcuch. Od strony prawej, czyli od strony kolektora ssącego łańcuch ma być napięty, od strony wydechu luźny. Jeśli masz stary łańcuch rozrządu (nie nowy), i po ustawieniu idealnie na znakach góry i dołu jest lekko luźny od strony kolektora ssącego, musisz leciutko tknąć wałek rozrzadu przeciwnie do ruchu zegara (w lewo). Napniesz w ten sposób łańcuch. Przykręć na gotowo pierwszy i ostatni konik. Wsadź śrubokręt w otwór po napinaczu łańcucha i pchnij łyżwę. Zrób delikatnie dwa obroty wałem, aż trafisz na OT. Znak na wałku ma się zgrywać, jeśli masz stary łańcuch może nie być idealnie - znak na wału może wypaść, gdy na kole masz już za OT - max 5 stopni na skali. Jesli jest ok, przykręć kolejny konik, znowu dwa obroty itd.
Nie wiem za bardzo, skąd takie problemy. Ten rozrząd jest bardzo prosty do złożenia... Może porób zdjęcia, coś może wypatrzymy.
#25
Napisano 18 maja 2014 - 12:46
Sorry, że taki długo, ale tak wyszło.
Dalej jest problem, niby robię tak jak piszesz, a coś nie działa, w pewnym momencie jest tak jakby coś odepchnęło łyżwę napinającą, a później blokuje...
https://www.youtube....eature=youtu.be może ten filmik coś pomoże.
Ja robię coś źle czy silnik zrobił kaput?
Dalej jest problem, niby robię tak jak piszesz, a coś nie działa, w pewnym momencie jest tak jakby coś odepchnęło łyżwę napinającą, a później blokuje...
https://www.youtube....eature=youtu.be może ten filmik coś pomoże.
Ja robię coś źle czy silnik zrobił kaput?
#26
Napisano 18 maja 2014 - 12:56
Odbija Ci łyżwę, bo jak widać, krzywka zaworu wydechowego jest w górze i kręcąc dalej, ześlizguje się po dźwigience zaworowej, co powoduje mocniejsze samoczynne przekręcenie wałka rozrządu - zawór się zamyka, napiera na dźwigienkę a ta dalej na wałek. Tak ma być. Ale potem widać, że na sam koniec filmu zaczyna się otwierać zawór ssący i film się urywa...
#27
Napisano 18 maja 2014 - 12:59
To nie film się urywa to koniec, blokuje i nie można dalej zakręcić kołem, dlatego dalej nie nagrywałem.
#28
Napisano 18 maja 2014 - 13:31
Zrób jeszcze jak możesz zdjęcia z Ustawionym kołem na OT i znakiem na wałku. Może coś źle składasz... Wyglada, że blokuje się w momencie otwierania zaworu ssącego. Próbowałeś go wcisnąć ręcznie ?
#30
Napisano 18 maja 2014 - 15:46
Ustawiasz to bez założonego koła pasowego i przedniej obudowy rozrządu ? Tak nigdy nie trafisz...
Do tego w ogóle mi tu nic nie pasuje - nawet, gdybyś w chwili robienia zdjęcia miał 1 tłok 30 st przed OT, to znak na wałku w ogóle temu nie odpowiada - wygląda jak by "góra" była "dawno po OT".
Napiszę jeszcze raz - przy kole ustawionym na OT, ta kropeczka na wałku rozrządu ma być naprzeciw wycięcia na 1 koniku.
Do tego w ogóle mi tu nic nie pasuje - nawet, gdybyś w chwili robienia zdjęcia miał 1 tłok 30 st przed OT, to znak na wałku w ogóle temu nie odpowiada - wygląda jak by "góra" była "dawno po OT".
Napiszę jeszcze raz - przy kole ustawionym na OT, ta kropeczka na wałku rozrządu ma być naprzeciw wycięcia na 1 koniku.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|