Ale wstyd nie na ten znak ustawiałem. Zdjąłem osłonę rozrządu żeby mieć pewność, że nie blokuje łańcucha i jakoś tak już zostało
2
67 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 18 maja 2014 - 17:23
#32
Napisano 18 maja 2014 - 17:27
Jak teraz będziesz zakładał obudowę, pamiętaj, żeby złożyć ją na pastę uszczelniającą. Jak masz ją na wierzchu, nabij też nowy uszczelniacz wału. Koło pasowe dokręca się z bardzo dużą siłą - 400 Nm. Jak dokręcisz za lekko, jest ryzyko ścięcia klina na zębatce rozrządu i zrobi się bałagan. Uważaj jak będziesz wsuwał koło, klin lubi się wysunąc i wpaść do miski.
Mam nadzieje, że nie siłowałeś się zbytnio, jak się blokowało...
Mam nadzieje, że nie siłowałeś się zbytnio, jak się blokowało...
#33
Napisano 19 maja 2014 - 17:28
Dobra, na chwilę obecną działa jak powinno, pasta poszła na obudowę, uszczelniacz był od razu nowy zakładany, wiem, że koło trzeba do..yhm kręcić na maxa, z klinem też już jakoś mi się udawało, jak złapię trochę więcej czasu to poskładam silnik do kupy i może w końcu odpalę nieruchomość .
#34
Napisano 04 września 2015 - 15:57
Użytkownik m104 dnia 05 maja 2014 - 17:14 napisał
Pytanie, w jakim położeniu miałeś wał. Jeśli miałeś OT na kole, to pierwszy i szósty tłok będą w GMP i zawory wciśniesz tylko ciut - praktycznie wcale. Ale wtedy 2,3,4 tłok są prawie w DMP i na tych cylindrach musi się dać wcisnąć- otworzyć "ręcznie" zawory. Pamiętaj jeszcze, ze trzeba do tego bardzo dużo siły.
Ja chyba źle ustawiłem bo mam znak na 24 czy jakoś tak (slabo widać) i tłoki 3 i 4 w GMP. Na walku rozrządu jest na znaku, ale rozumiem ze wałek rozrządu kreci się 2x na 1 obrót wału korbowego? Mogę to tak złożyć ?
#35
Napisano 04 września 2015 - 16:38
Nie możesz. Wał ma być na OT albo lekko po (max 6-7 st) i wałek na znak. Na jeden obrót wałka rozrządu wał korbowy wykonuje dwa obroty.
#36
Napisano 09 września 2015 - 11:33
Przykręciłem głowicę, muszę teraz ustawić rozrząd.
Na początek ustawiam wał na OT, a wałek rozrządu tą wyżłobioną kropka pionowo w górę. Używam starego łańcucha i moje pytanie brzmi: czy mogę przy skręconej klawiaturze obrócić tą zębatkę w lewo w celu naciągnięcia łańcucha? Bo ten cytat odnosi się do wariantu ze zdjętymi konikami. Tzn w ogolę nie wiem czy dam radę przekręcić o taki minimalny ruch zębatkę z łańcuchem złożoną, żeby ten łańcuch napiąć bo to pewnie będą jakieś milimetry.
Użytkownik m104 dnia 05 maja 2014 - 17:14 napisał
Od strony prawej, czyli od strony kolektora ssącego łańcuch ma być napięty, od strony wydechu luźny. Jeśli masz stary łańcuch rozrządu (nie nowy), i po ustawieniu idealnie na znakach góry i dołu jest lekko luźny od strony kolektora ssącego, musisz leciutko tknąć wałek rozrzadu przeciwnie do ruchu zegara (w lewo). Napniesz w ten sposób łańcuch. Przykręć na gotowo pierwszy i ostatni konik. Wsadź śrubokręt w otwór po napinaczu łańcucha i pchnij łyżwę. Zrób delikatnie dwa obroty wałem, aż trafisz na OT. Znak na wałku ma się zgrywać, jeśli masz stary łańcuch może nie być idealnie - znak na wału może wypaść, gdy na kole masz już za OT - max 5 stopni na skali. Jesli jest ok, przykręć kolejny konik, znowu dwa obroty itd.
Na początek ustawiam wał na OT, a wałek rozrządu tą wyżłobioną kropka pionowo w górę. Używam starego łańcucha i moje pytanie brzmi: czy mogę przy skręconej klawiaturze obrócić tą zębatkę w lewo w celu naciągnięcia łańcucha? Bo ten cytat odnosi się do wariantu ze zdjętymi konikami. Tzn w ogolę nie wiem czy dam radę przekręcić o taki minimalny ruch zębatkę z łańcuchem złożoną, żeby ten łańcuch napiąć bo to pewnie będą jakieś milimetry.
#37
Napisano 09 września 2015 - 12:11
Minimalny ruch dasz rade zrobić. Ważna jest delikatność - jak nie idzie, to nie na siłę, bo narobisz szkód.
#38
Napisano 10 września 2015 - 09:41
Ok, jednak nie obejdzie się bez rozkręcenia klawiatury. Muszę zamknąć wszystkie zawory. Nigdy tego nie rozkręcałem, powinienem o czymś wiedzieć na coś uważać? Da się w ogolę ten wałek źle zamontować, czy on ma jedno ustawienie?
#39
Napisano 10 września 2015 - 09:53
Wałek ma punkt, który musi się zgrać ze znakiem na pierwszym "koniku" zaworowym. Co do demontażu - trzeba uważać na podkładki między konikami a zaworami - lubią się przykleić do konika i odpaść. Przed montażem koników trzeba pozbyć się oleju z gwintów w głowicy i przestrzegać momentu dokręcania - 15 Nm. Każdy konik i podkładka ma trafić z powrotem na swoje miejsce.
Żeby móc kręcić wałkiem bez kolozji zaworów z tłokami można też ustawić wał na 30 st przed OT.
Żeby móc kręcić wałkiem bez kolozji zaworów z tłokami można też ustawić wał na 30 st przed OT.
#40
Napisano 11 września 2015 - 22:09
oki rozrząd ustawiony, wystarczyło poluzować śruby koników, żeby się zawory schowały. Dokręciłem podanym momentem, czekam tylko na nowa sprężynkę od napinacza i po godzinie dziennie zbliżam się do odpalenia maszyny. Dzięki wielkie za pomoc m104.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|