Skocz do zawartości




- - - - -

m103 300E 12v remont silnika



67 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Wujek-Beton


  • Postów: 747
  • Na forum od: 11 sty 2011
  • Miejscowość: wieś na wsi
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Subaru Legacy IV

Napisano 18 maja 2014 - 17:23

Ale wstyd :/ nie na ten znak ustawiałem. Zdjąłem osłonę rozrządu żeby mieć pewność, że nie blokuje łańcucha i jakoś tak już zostało



#32 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 maja 2014 - 17:27

Jak teraz będziesz zakładał obudowę, pamiętaj, żeby złożyć ją na pastę uszczelniającą. Jak masz ją na wierzchu, nabij też nowy uszczelniacz wału. Koło pasowe dokręca się z bardzo dużą siłą - 400 Nm. Jak dokręcisz za lekko, jest ryzyko ścięcia klina na zębatce rozrządu i zrobi się bałagan. Uważaj jak będziesz wsuwał koło, klin lubi się wysunąc i wpaść do miski.

Mam nadzieje, że nie siłowałeś się zbytnio, jak się blokowało...

#33 Offline   Wujek-Beton


  • Postów: 747
  • Na forum od: 11 sty 2011
  • Miejscowość: wieś na wsi
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Subaru Legacy IV

Napisano 19 maja 2014 - 17:28

Dobra, na chwilę obecną działa jak powinno, pasta poszła na obudowę, uszczelniacz był od razu nowy zakładany, wiem, że koło trzeba do..yhm kręcić na maxa, z klinem też już jakoś mi się udawało, jak złapię trochę więcej czasu to poskładam silnik do kupy i może w końcu odpalę nieruchomość :D.

#34 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 września 2015 - 15:57

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 05 maja 2014 - 17:14 napisał

Pytanie, w jakim położeniu miałeś wał. Jeśli miałeś OT na kole, to pierwszy i szósty tłok będą w GMP i zawory wciśniesz tylko ciut - praktycznie wcale. Ale wtedy 2,3,4 tłok są prawie w DMP i na tych cylindrach musi się dać wcisnąć- otworzyć "ręcznie" zawory. Pamiętaj jeszcze, ze trzeba do tego bardzo dużo siły.


Ja chyba źle ustawiłem bo mam znak na 24 czy jakoś tak (slabo widać) i tłoki 3 i 4 w GMP. Na walku rozrządu jest na znaku, ale rozumiem ze wałek rozrządu kreci się 2x na 1 obrót wału korbowego? Mogę to tak złożyć ?

#35 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 września 2015 - 16:38

Nie możesz. Wał ma być na OT albo lekko po (max 6-7 st) i wałek na znak. Na jeden obrót wałka rozrządu wał korbowy wykonuje dwa obroty.

#36 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 września 2015 - 11:33

Przykręciłem głowicę, muszę teraz ustawić rozrząd.

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 05 maja 2014 - 17:14 napisał

Od strony prawej, czyli od strony kolektora ssącego łańcuch ma być napięty, od strony wydechu luźny. Jeśli masz stary łańcuch rozrządu (nie nowy), i po ustawieniu idealnie na znakach góry i dołu jest lekko luźny od strony kolektora ssącego, musisz leciutko tknąć wałek rozrzadu przeciwnie do ruchu zegara (w lewo). Napniesz w ten sposób łańcuch. Przykręć na gotowo pierwszy i ostatni konik. Wsadź śrubokręt w otwór po napinaczu łańcucha i pchnij łyżwę. Zrób delikatnie dwa obroty wałem, aż trafisz na OT. Znak na wałku ma się zgrywać, jeśli masz stary łańcuch może nie być idealnie - znak na wału może wypaść, gdy na kole masz już za OT - max 5 stopni na skali. Jesli jest ok, przykręć kolejny konik, znowu dwa obroty itd.

Na początek ustawiam wał na OT, a wałek rozrządu tą wyżłobioną kropka pionowo w górę. Używam starego łańcucha i moje pytanie brzmi: czy mogę przy skręconej klawiaturze obrócić tą zębatkę w lewo w celu naciągnięcia łańcucha? Bo ten cytat odnosi się do wariantu ze zdjętymi konikami. Tzn w ogolę nie wiem czy dam radę przekręcić o taki minimalny ruch zębatkę z łańcuchem złożoną, żeby ten łańcuch napiąć bo to pewnie będą jakieś milimetry.

#37 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2015 - 12:11

Minimalny ruch dasz rade zrobić. Ważna jest delikatność - jak nie idzie, to nie na siłę, bo narobisz szkód.

#38 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 września 2015 - 09:41

Ok, jednak nie obejdzie się bez rozkręcenia klawiatury. Muszę zamknąć wszystkie zawory. Nigdy tego nie rozkręcałem, powinienem o czymś wiedzieć na coś uważać? Da się w ogolę ten wałek źle zamontować, czy on ma jedno ustawienie?

#39 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 września 2015 - 09:53

Wałek ma punkt, który musi się zgrać ze znakiem na pierwszym "koniku" zaworowym. Co do demontażu - trzeba uważać na podkładki między konikami a zaworami - lubią się przykleić do konika i odpaść. Przed montażem koników trzeba pozbyć się oleju z gwintów w głowicy i przestrzegać momentu dokręcania - 15 Nm. Każdy konik i podkładka ma trafić z powrotem na swoje miejsce.

Żeby móc kręcić wałkiem bez kolozji zaworów z tłokami można też ustawić wał na 30 st przed OT.

#40 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 września 2015 - 22:09

oki rozrząd ustawiony, wystarczyło poluzować śruby koników, żeby się zawory schowały. Dokręciłem podanym momentem, czekam tylko na nowa sprężynkę od napinacza i po godzinie dziennie zbliżam się do odpalenia maszyny. Dzięki wielkie za pomoc m104.








Podobne tematy Zwiń