Skocz do zawartości




- - - - -

m103 300E 12v remont silnika



67 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 września 2015 - 09:48

No więc chyba jest lipa. Wczoraj w nocy robiłem pierwszą próbę i wyglądało to tak:

1. https://www.youtube....h?v=XFHYYuoR-sk po tych stukach pierwsza myśl to, że walnął tłok o zawór, ale założyłem klucz na kolo pasowe przeleciałem cały obrót i nic nie blokowało.
2. https://www.youtube....h?v=c3iRLMFVb_U druga próba, odpalił, ale na 5 cylindrach 1 chyba nie chodził bo kolektor wydechowy był zimny (reszta gorąca) no i trząsło i w ogolę jakoś dziwnie dzwonił.
3 Później próbowałem jeszcze raz odpalić ale strzelił w wydech a, że było już bardzo późno to na tym skończyłem.

Jeszcze to co mi na szybko przyszło do głowy to wyjąłem świece z 1 cylinda i byla czarna w miejscu przeskoku iskry (nowa świeca) więc mniemam, że iskra była.
Zastanawiam się teraz czy panikuje i 10 sec pracy silnika to za krótko żeby nawet olej się dobrze rozprowadził czy od razu powinno być wszystko git.
Nie wiem za bardzo jak tu teraz sprawdzić czy coś może być nie tak? Gdyby rozrząd był źle ustawiony to by odpalił w ogóle?

Wymyśliłem, że może sprawdzić sprężanie na tym cylindrze co nie odpalił i jak by źle zawory chodziły to by było widać na manometrze, że jest lipa?



#42 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 września 2015 - 14:56

im dluzej ogladam ten filmik tym gorzej to brzmi

#43 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 września 2015 - 15:54

Nie pomieszałeś kolejności przewodów zapłonowych ? To kopnięcie przy rozruchu i nierówna praca pasuje do tego. Rozrząd brzmi na dobrze złożony - słychać przy kręceniu rozrusznikiem, że sprężanie ma +/- prawidłowe na wszystkich garach.

#44 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 września 2015 - 16:08

hm, raczej nie. Wszystko złożyłem tak samo jak było i sprawdzałem ze 2/3 razy, chociaż zastawaniem się o co chodzi z ta numeracja na obudowie od przewodów, tam są te numery cylindrów? jakos tak ponumerowane w cały świat 53162 czy jakoś tak (mowie z pamięci).

Przewody są stare tak samo nie zmieniałem palca ani kopułki, a trochę już mają może coś z tym.

To stuknięcie jest dość mocno słyszalne bo jeszcze parę razy kręciłem przed tym jak odpalił i za każdym razem jak walnęło to przestawałem bo się przestraszyłem ze coś jest zwalone, dopiero na filmie potem jak oglądałem widać ze obrotomierz się rusza przy tym stuknięciu czyli to jest moment zapłonu.

Użytkownik ceglak edytował ten post 25 września 2015 - 16:09


#45 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 września 2015 - 16:25

Sprawdź tą kolejność zapłonu na początek. Powinno być 1-5-3-6-2-4. Pierwszy cylinder to prawe górne wyjście z kopułki i dalej zgodnie z ruchem zegara.

#46 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 25 września 2015 - 17:42

Mnie też to brzmi na złą kolejność kabli. Kiedyś w innym aucie pomieszałem i miałem dokładnie taki sam problem. Auto strzelało przy rozruchu, nie chciało odpalić a jak się w końcu udało, to chodziło strasznie nierówno.

#47 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 września 2015 - 18:48

Eh no chciał bym żeby to było to, ale byłem przed chwila tam sprawdzić i jest ok.. tam jest na obudowie aparatu zapłonowego podpisane która wtyczka gdzie powinna być tylko cylindry liczę od rozrządu (nr 1) do kabiny (6) zresztą inaczej by się nie dało podłączyć przez długość kabli. Nie wiem rozłożę jeszcze dzisiaj ten aparat cały i skręcę jeszcze raz (przy naprawianiu kompów działa :D )

#48 Offline   mars121


  • Postów: 181
  • Na forum od: 28 kwi 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 września 2015 - 19:59

Nie czytałem wątku w całości ale sprawdź jeszcze czy kopułka jest założona prawidłowo/w odpowiedniej pozycji.

Użytkownik markslew edytował ten post 15 listopada 2015 - 16:18
Ort.


#49 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 września 2015 - 20:17

Wyświetl postUżytkownik mars121 dnia 25 września 2015 - 19:59 napisał

nie czytałem wątku w całości ale sprawdź jeszcze czy kopułka jest założona prawidłowo/w odpowiedniej pozycji.

W tym silniku nie da się tego złożyć źle. Kopułka i palec pasuje tylko w jeden sposób.

#50 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 25 września 2015 - 20:21

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 25 września 2015 - 20:17 napisał


W tym silniku nie da się tego złożyć źle. Kopułka i palec pasuje tylko w jeden sposób.

A jak jest w tym silniku z aparatem zapłonowym? Tzn. czy da się go założyć odwrotnie, czy też pasuje tylko w jeden sposób?








Podobne tematy Zwiń