2
67 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 25 września 2015 - 09:48
No więc chyba jest lipa. Wczoraj w nocy robiłem pierwszą próbę i wyglądało to tak:
1. https://www.youtube....h?v=XFHYYuoR-sk po tych stukach pierwsza myśl to, że walnął tłok o zawór, ale założyłem klucz na kolo pasowe przeleciałem cały obrót i nic nie blokowało.
2. https://www.youtube....h?v=c3iRLMFVb_U druga próba, odpalił, ale na 5 cylindrach 1 chyba nie chodził bo kolektor wydechowy był zimny (reszta gorąca) no i trząsło i w ogolę jakoś dziwnie dzwonił.
3 Później próbowałem jeszcze raz odpalić ale strzelił w wydech a, że było już bardzo późno to na tym skończyłem.
Jeszcze to co mi na szybko przyszło do głowy to wyjąłem świece z 1 cylinda i byla czarna w miejscu przeskoku iskry (nowa świeca) więc mniemam, że iskra była.
Zastanawiam się teraz czy panikuje i 10 sec pracy silnika to za krótko żeby nawet olej się dobrze rozprowadził czy od razu powinno być wszystko git.
Nie wiem za bardzo jak tu teraz sprawdzić czy coś może być nie tak? Gdyby rozrząd był źle ustawiony to by odpalił w ogóle?
Wymyśliłem, że może sprawdzić sprężanie na tym cylindrze co nie odpalił i jak by źle zawory chodziły to by było widać na manometrze, że jest lipa?
1. https://www.youtube....h?v=XFHYYuoR-sk po tych stukach pierwsza myśl to, że walnął tłok o zawór, ale założyłem klucz na kolo pasowe przeleciałem cały obrót i nic nie blokowało.
2. https://www.youtube....h?v=c3iRLMFVb_U druga próba, odpalił, ale na 5 cylindrach 1 chyba nie chodził bo kolektor wydechowy był zimny (reszta gorąca) no i trząsło i w ogolę jakoś dziwnie dzwonił.
3 Później próbowałem jeszcze raz odpalić ale strzelił w wydech a, że było już bardzo późno to na tym skończyłem.
Jeszcze to co mi na szybko przyszło do głowy to wyjąłem świece z 1 cylinda i byla czarna w miejscu przeskoku iskry (nowa świeca) więc mniemam, że iskra była.
Zastanawiam się teraz czy panikuje i 10 sec pracy silnika to za krótko żeby nawet olej się dobrze rozprowadził czy od razu powinno być wszystko git.
Nie wiem za bardzo jak tu teraz sprawdzić czy coś może być nie tak? Gdyby rozrząd był źle ustawiony to by odpalił w ogóle?
Wymyśliłem, że może sprawdzić sprężanie na tym cylindrze co nie odpalił i jak by źle zawory chodziły to by było widać na manometrze, że jest lipa?
#42
Napisano 25 września 2015 - 14:56
im dluzej ogladam ten filmik tym gorzej to brzmi
#43
Napisano 25 września 2015 - 15:54
Nie pomieszałeś kolejności przewodów zapłonowych ? To kopnięcie przy rozruchu i nierówna praca pasuje do tego. Rozrząd brzmi na dobrze złożony - słychać przy kręceniu rozrusznikiem, że sprężanie ma +/- prawidłowe na wszystkich garach.
#44
Napisano 25 września 2015 - 16:08
hm, raczej nie. Wszystko złożyłem tak samo jak było i sprawdzałem ze 2/3 razy, chociaż zastawaniem się o co chodzi z ta numeracja na obudowie od przewodów, tam są te numery cylindrów? jakos tak ponumerowane w cały świat 53162 czy jakoś tak (mowie z pamięci).
Przewody są stare tak samo nie zmieniałem palca ani kopułki, a trochę już mają może coś z tym.
To stuknięcie jest dość mocno słyszalne bo jeszcze parę razy kręciłem przed tym jak odpalił i za każdym razem jak walnęło to przestawałem bo się przestraszyłem ze coś jest zwalone, dopiero na filmie potem jak oglądałem widać ze obrotomierz się rusza przy tym stuknięciu czyli to jest moment zapłonu.
Przewody są stare tak samo nie zmieniałem palca ani kopułki, a trochę już mają może coś z tym.
To stuknięcie jest dość mocno słyszalne bo jeszcze parę razy kręciłem przed tym jak odpalił i za każdym razem jak walnęło to przestawałem bo się przestraszyłem ze coś jest zwalone, dopiero na filmie potem jak oglądałem widać ze obrotomierz się rusza przy tym stuknięciu czyli to jest moment zapłonu.
Użytkownik ceglak edytował ten post 25 września 2015 - 16:09
#45
Napisano 25 września 2015 - 16:25
Sprawdź tą kolejność zapłonu na początek. Powinno być 1-5-3-6-2-4. Pierwszy cylinder to prawe górne wyjście z kopułki i dalej zgodnie z ruchem zegara.
#46
Napisano 25 września 2015 - 17:42
Mnie też to brzmi na złą kolejność kabli. Kiedyś w innym aucie pomieszałem i miałem dokładnie taki sam problem. Auto strzelało przy rozruchu, nie chciało odpalić a jak się w końcu udało, to chodziło strasznie nierówno.
#47
Napisano 25 września 2015 - 18:48
Eh no chciał bym żeby to było to, ale byłem przed chwila tam sprawdzić i jest ok.. tam jest na obudowie aparatu zapłonowego podpisane która wtyczka gdzie powinna być tylko cylindry liczę od rozrządu (nr 1) do kabiny (6) zresztą inaczej by się nie dało podłączyć przez długość kabli. Nie wiem rozłożę jeszcze dzisiaj ten aparat cały i skręcę jeszcze raz (przy naprawianiu kompów działa )
#48
Napisano 25 września 2015 - 19:59
Nie czytałem wątku w całości ale sprawdź jeszcze czy kopułka jest założona prawidłowo/w odpowiedniej pozycji.
Użytkownik markslew edytował ten post 15 listopada 2015 - 16:18
Ort.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|