Skocz do zawartości




- - - - -

m103 300E 12v remont silnika



67 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 września 2015 - 20:34

Nie ma jako takiego aparatu. Jest kopułka przykręcana do pokrywy rozrządu i palec przykręcany do wałka rozrządu. Kopułki nie ma opcji przykręcić inaczej, 3 różnie rozstawione śruby, w wałku jest spory występ ustalający położenie palca.



#52 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 września 2015 - 12:11

Sprezanie ok, wacha dochodzi. Kuleje na wolnych obrotach i to walniecie przy starcie jakby zniknęło. Jak dodaje gazu to sie wkreca dobrze. To chyba pozostaje kwestia iskry ? Kable, palce itd no bo co jeszcze moze byc?

#53 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 września 2015 - 21:52

Jak komuś chce się jeszcze to czytać to mam kolejny filmik z podpowiedzią w zabawie "zdiagnozuj silnik przez internet" :D

https://www.youtube....h?v=n1NtOB8Tv40 looknijcie pls czy mam dobrze ustawiony ten rozrząd i czy ta kropka którą się sugeruje na walku to jest rzeczywiście ta która ma być.

No i w ogolę może ktoś coś z tych syków wywnioskuje :P Przypominam że chodzi o to że nie pali pierwszy gar.

Tutaj filmik z pracy silnika https://www.youtube....h?v=apnXrPwUrAg

#54 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 27 września 2015 - 08:48

A sprawdzałeś może najprostsze rzeczy, czyli iskra na pierwszym cylindrze, czy palec i kopułka nie są wypalone? Kiedyś w innym aucie miałem taką sytuacje, że po ściągnięciu i ponownym założeniu dosyć starych kabli WN, jeden z nich nie miał przejścia prądu.

#55 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 27 września 2015 - 10:37

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 27 września 2015 - 08:48 napisał

czy palec i kopułka nie są wypalone?

Warto też zerknąć na to co pod palcem.
Kupiłem coupe z wypadającymi zapłonami. Poprzedni właściciel wymienił przewody, kopułka i palec też wyglądały na świeże. Auto chodziło nierówno, a czasami przygasało. Problem był jak się okazało w osłonie plastykowej pod palcem rozdzielacza. Miała w kilku miejscach przebicie. po oczyszczeniu i tymczasowym zaizolowaniu, silnik chodzi jak nie ten. Oczywiście na plus.

#56 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2015 - 13:34

Wyświetl postUżytkownik biszkopt dnia 27 września 2015 - 10:37 napisał

Warto też zerknąć na to co pod palcem.
Kupiłem coupe z wypadającymi zapłonami. Poprzedni właściciel wymienił przewody, kopułka i palec też wyglądały na świeże. Auto chodziło nierówno, a czasami przygasało. Problem był jak się okazało w osłonie plastykowej pod palcem rozdzielacza. Miała w kilku miejscach przebicie. po oczyszczeniu i tymczasowym zaizolowaniu, silnik chodzi jak nie ten. Oczywiście na plus.

O to może być dobry trop bo ta moja podkładka wygląda fatalnie jak by ją szczury pogryzły. Ale pokolei. Chciałem poklei wszystko wyeliminować.

Proszę o odpowiedź czy tak ustawiony wałek rozrządu przy wale na OT = dobrze ustawiony rozrząd? http://www.fotosik.p...048bb353cf40108

Nie startuje 1 cylinder, a więc trzeba sprawdzić czy:

1. Jest iskra - czy można wyciągnąć świece dotknąć do bloku i tak sprawdzić czy jest iskra? Gdzieś czytałem. że w ten sposób można jakiś tam sterownik spalić czy coś, chociaż innego sposobu na sprawdzenie iskry nie znam.

2. Czy dochodzi paliwo? - wykręcam świece i widzę mokre / suche, a czy jak leje wtryskiwacz to raczej nie jest takie istotne bo jak by paliwo dochodziło to i tak by zapłon był nie?

3. Sprężanie sprawdzałem i na 1 cylindrze było ok 10.5 bara, wynik może nie rewelacyjny ale chyba wystarczający żeby był zapłon.

Czy są jeszcze jakieś inne czynniki które mogą mieć tu znaczenie? Mogłem coś np źle podłączyć jakieś podciśnienie albo wtyczkę? To by chyba miało wpływ na inne cylindry tez ?

Użytkownik ceglak edytował ten post 27 września 2015 - 13:34


#57 Offline   Wujek-Beton


  • Postów: 747
  • Na forum od: 11 sty 2011
  • Miejscowość: wieś na wsi
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Subaru Legacy IV

Napisano 28 września 2015 - 04:49

Wałek masz dobrze ustawiony, iskrę sprawdzałem u siebie tak jak piszesz i nic się nie spaliło. Możesz wykręcić wtryskiwacz i wtedy sprawdzić czy leje czy pyli jak powinien, przerabiałem to u siebie, ale to raczej nie powinno być przyczyną.

#58 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 września 2015 - 13:47

Iskra jest, przełączyłem nawet na gaz i tez pierwszy nie pali więc to nie wtryski. Obawiam się, że coś z tą uszczelką bo olej niebezpiecznie żadki jest i mleczny, jak by już wody dostał...

#59 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 października 2015 - 15:15

Ok własnie znalazłem w instrukcji: "The cylinder head gasket is not watertight untill the engine has reached normal operating temperature and the gasket has swollen." Także jedno zmartwienie mniej, ale dalej nie pali na jednym cylindrze.

Kolejny trop jaki mam w ustaleniu czemu nie pali 1szy gar to użycie lampy stroboskopowej w celu ustalenia czy iskra nie jest zdmuchiwana. Bo na zewnątrz jest, ale ktos mi powiedział, że to nie jest jednoznaczne z tym, że jest w środku przy wkęconej świecy.

#60 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 października 2015 - 13:36

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 25 września 2015 - 16:25 napisał

Sprawdź tą kolejność zapłonu na początek. Powinno być 1-5-3-6-2-4. Pierwszy cylinder to prawe górne wyjście z kopułki i dalej zgodnie z ruchem zegara.

Przeglądam te instrukcje aso i trafiłem na coś takiego http://www.fotosik.p...d31ed07a00af722 ustawienie jest prawie takie samo oprócz nr 1 który jest przestawiony z nr 5? Są różne możliwości podłączenia tego czy gdzieś jest błąd?








Podobne tematy Zwiń