Skocz do zawartości




- - - - -

W140 500SE, PRoblem ze skrzynia


32 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2012 - 18:57

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 11 października 2012 - 18:53 napisał

jakeis rady ?
Poczekaj, jak ostygnie auto, i sprawdź czy wsteczny wrócił.



#22 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 11 października 2012 - 20:23

wstecznego dalej brak, zobacze jeszcze rano ale sie nie ludze juz.
Po wrzuceniu R, czuc szarpniecie ze bieg sie zalacza ale niema sily jechac. Obroty max 1500tys po dodaniu gazu w takim stanie.
Po przelaczeniu na D jedzie
Po przelaczeniu na P albo N slychac wycie ? szuranie ? w kazdym razie slychac jakies odglosyze skrzyni.
Jakie spodejrzenia co to moze byc ?

#23 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2012 - 20:41

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 11 października 2012 - 20:23 napisał

Jakie spodejrzenia co to moze byc ?
Jak ja miałem takie objawy, to po wyjęciu pompy oleju ze skrzyni, następne kilka elementów w formie puzzli wysypało się na podłogę....

#24 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 października 2012 - 07:55

O no to raczej ci się rozwiązał problem , skrzynie trzeba wyjąć i rozebrać , one chyba od wstecznego zaczynają .
Ja miałem dość mocno uszkodzoną skrzynię , kompletny remont , nowe(używane) kosze, tarczki - wyjęcie włożenie , 2750.
U mnie też na wstecznym przestał jechać, tzn. łapał ale dopiero przy 3-4 tyś. obr. ale szarpał strasznie , a do przodu przeciągał mocno.
Jak się okazało tarczki się posklejały tak że nie dało ich się z koszy wyjąć.
Przy okazji przypilnuj aby poszły nowe oringi - pompy , i tych pokryw hamulców, miarki , linki itp. ogólnie to groszowe sprawy(części w serwisie)
U mnie taki był remont że musiałem potem sam skrzynie wyciągać i to wszystko uszczelniać- może częściowo z mojej winy bo przegrzałem trochę skrzynie, ale złożona była na stare oringi - niektóre sylikonem posmarowane.

I jeszcze jakby się coś z pompą stało to nigdzie nie ruszy na żadnym biegu, stan oleju na pracującym silniku będzie sporo ponad max. - przerabiałem to także.

Użytkownik kawa1975 edytował ten post 12 października 2012 - 07:58


#25 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 12 października 2012 - 09:40

No dokladnie tak jest mam stan oleju sporo ponad max. Jestem umowiony juz do skrzynkarza. Dzis rano sprawdzilem jeszcze olej smierdzial spalenizna. Oleju nie zmienilem na szcescie to przynajmniej ten koszt mi odejdzie. Mam nadzieje ze uda mi sie dojechac do skrzynkarza.

#26 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 15 października 2012 - 17:24

Panowie, jeszcze zanim sie udam zostawic moja wyplate u skrzynkarza pisze zeby sie upewnic. Olej na bagnecie ma kolor brazowy (taki przechodzacy z czerwonego w brazowy) smierdzi spalenizna na bagnecie. Skrzynia wyje po wrzuceniu na P i na N, Na D jedzie ale tylko na 3 biegu. Po zapiecu sztywno na 2 i na B nie jedzie. Po wrzuceniu na R czuc ze lekko bujnie do tylu ale nie jedzie. Czy to sa objawy uszkodzonej skrzyni czy moze przepalonego oleju i wymiana cos pomoze ? Naprawde nie pasuje mi ze stalo sie to z dnia na dzien bez zadnej przyczyny. Czy jezeli bylaby uszkodzona pompa oleju to nie jechal by na zadnym biegu czy na 3 moglby jechac ?

#27 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 października 2012 - 17:38

Jeśli pompa, to na żadnym nie pojedzie - ASB to urządzenie hydrauliczne.
To nie są objawy "złego oleju"... poza tym jeśli olej się już przepalił, to miał powód, i wymiana nie pomoże - należy usunąć i skutek, i przyczynę.
I to nie jest tak, że z dnia na dzień Ci się skończyła... ona po prostu umarła akurat tego dnia.
Umierała na pewno już od jakiegoś czasu.

EDIT:
Jak mierzyłeś olej?
Dokładnie opisz procedurę.
Mam pewien pomysł mglisty....

#28 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 19 października 2012 - 07:46

Witam
Sa postepy :D Wczoraj wybieralem sie jzu do skrzynkarza, jako ze brak wstecznego to wypchalem samochod z podworka, zalaczam na D no i jade. Po drodze do skrzynkarza sie zamotalem i zle pojechalem no coz trzeba by wycofac :D a co mi tam wrzucam R i jak pocisnal do tylu to maskara :D Cos sie odmulilo i juz z powrotem kazdy bieg dziala. (Zanim wyjechalem to spuscilem strzykaweczka jakies pol litra oleju ze skrzyn z nadzieja ze wsteczny sie naprawi, ale sie nie naprawil a tu prosze wystarczylo sie przejechac. Teraz stan jest na max) Czy moge sie ludzic ze wymienie olej filtr i ta sprezunke K1 i bedzie sie w miare jezdzilo ?

#29 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 października 2012 - 17:51

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 19 października 2012 - 07:46 napisał

Czy moge sie ludzic ze wymienie olej filtr i ta sprezunke K1 i bedzie sie w miare jezdzilo ?
Łudzić możesz się nawet, że jutro ropa będzie po 1.25 PLN...
Nie wiem co Ci napisać.
Po wcześniejszych objawach wróżyłem Ci ciężki remont skrzyni, a tu proszę - wychodzę na amatora ;)
Ale na poważnie - czy po magicznej naprawie skrzynka nadal wyje bez obciążenia? Wydaje jakieś dźwięki?
Pisałem wcześniej o mglistym pomyśle, miałem wtedy na myśli zawalenie mułem bagiennym płyty, lub pinu w serwie pierwszej taśmy...
Jak masz kasiorkę na to, to spuść oliwę, zdejmij miskę i zobacz, czy Ci czasem coś nie zostało w niej, jakieś ciało stałe.
A z zbyt wielkim optymizmem póki co się wstrzymaj.

#30 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 19 października 2012 - 19:37

Specem od ASB nie jestem, ale w cudowne naprawienie nie wierzę. Miałem kiedyś że przejechałem 30 m na R i nagle po wrzuceniu D brak żadnego biegu ani do przodu, ani do tyłu. Za kilka godzin znów spróbowałem i wszystko było ok, biegi były. Za około 2 miesiące znów to samo, zaprowadziłem auto do skrzyniarza, winny był zacięty zaworek na płycie sterującej.








Podobne tematy Zwiń