Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Hamulce - tarcze wentylowane


64 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   Młody


  • Postów: 111
  • Na forum od: 11 lut 2007

Napisano 06 lutego 2008 - 21:10

Wytrzymałość łańcucha = wytrzymałość najsłabszego ogniwa...

Moje zdanie jest tak pomiędzy zdaniem EssiRS, a Borat, tzn. jeżeli chcesz mieć skuteczny układ hamulcowy to najpierw zadbaj o stan techniczny całości, bo niesprawna jedna jego część powoduje, że jest do niczego i nawet duże tarcze i super klocki tu nie pomogą. Natomiast po doprowadzeniu całości do perfekcji warto/ma sens zakładanie większych tarcz, itd... :jump:



#52 Offline   dan124


  • Postów: 584
  • Na forum od: 07 sty 2008
  • Miejscowość: warśafka
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2008 - 21:42

od jakiś trzech lat doświadczam tego żę warto było :jump:

#53 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 08 lutego 2008 - 19:53

Borat napisał:

doszedles :ok: ja tam swoje zdanie utrzymuje ;-)
Czyli jakie jest twoje zdanie? Że nie warto zakładać większych hamulców (nie patrząc na pozostałe podzespoły)? :ok:

#54 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 lutego 2008 - 19:58

EssiRS napisał:

Że nie warto zakładać większych hamulców

moje zdanie jest takie, ze wystarczy jak kupisz nowe tarcze i klocki, doprowadzisz do porzadku zaciski itd.. te operacje wystarcza, zeby miec dobre hamulce. Jak na razie nie zobaczylem dowodu na to, ze ta modyfikacja cos poprawia (oprocz lepszej reakcji hamulca), ale nie mam nic przeciwko w koncu na pewno nie pogarsza hamowania.

#55 Offline   dan124


  • Postów: 584
  • Na forum od: 07 sty 2008
  • Miejscowość: warśafka
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2008 - 21:09

u mnie były nie wentylowane więc różnica ogromna

ciężko przegrzać

acha po zmianie u mnie okazało się że przewody hamulcowe są za długie :ok:

i była chwilowa niewydolność serca przy hamowaniu :E

na szczęście są jeszcze biegi uffff :ok:

#56 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 lutego 2008 - 08:29

dan124 napisał:


acha po zmianie u mnie okazało się że przewody hamulcowe są za długie :mrgreen:

Pewny jesteś że to było przyczyną niewydolności? Przecież o ile układ jest odpowietrzony to nie powinno mieć znaczenia czy przewód ma 40 czy 45 cm.... Być może były sparciałe lub wkradła się jakaś nieszczelność?

#57 Offline   dan124


  • Postów: 584
  • Na forum od: 07 sty 2008
  • Miejscowość: warśafka
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2008 - 10:40

przetarły się ( opona dociskała do blachy przewód )

to było dzień dwa po zmianie

więc było przez moment gorąco :mrgreen:

wiesz to było jakieś trzy lata temu i około 100 tk wstecz

działają do dziś i to bardzo dobrze :slinka:

#58 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 10 lutego 2008 - 13:49

Okejos, jest tak... planuje przerzutkę całego zestawu tarcz i klocki etc. przód z 300-24V TE gdzie są czterotłoczkowe... teraz pytanie do eksperta dan124: aby przerzucić wentylowane tylne z auta TE na auto E potrzebuję jedynie zaciski i tarcze, czy coś jeszcze? :jump:

#59 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2008 - 18:58

chyba oslony metalowe tez trzeba dac wieksze :jump:.

#60 Offline   kruszyn


  • Postów: 46
  • Na forum od: 30 wrz 2007
  • Miejscowość: Stargard Szczeciński
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Grand Espace 3.0 V6 24V

Napisano 23 lutego 2008 - 10:28

Odświeżę
Jak to się ma do felg ?? wszystko pasuje jak w modelu ze fabrycznymi tarczami ( bo sam jestem zainteresowany) ??








Podobne tematy Zwiń