Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Zniknął II-gi bieg


29 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 24 grudnia 2012 - 00:51

Czyli wychodzi na to, że dupa. Płyta zaworowa, czyli olej nie idzie tam gdzie trzeba? Czy to sie naprawia/wymienia? Reszta skrzyni bez zarzutu. Biegi wrzuca gładko i nie ślizga......



#12 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 grudnia 2012 - 12:01

lutek66, to się naprawia tylko najpierw trzeba znaleźć fachurę który bedzie wiedział co w którym miejscu sprawdzić bo jak wiadomo płyta zaworowa i jej elementy prostym podzespołem nie jest ;)

#13 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 30 grudnia 2012 - 13:59

Mały edit. Dzisiaj mnie tknęło. Zachciało mi się regulować skrzynię. Okazało się przy okazji, że cięgno od skrzyni miałem obrócone "przed" linkę gazu, zamiast "za", więc dodawanie gazu na maxa nie powodowało redukcji. Teraz już redukuje, ale do rzeczy. Jak ruszam to idzie 1 potem 3, a jak dodam gazu, to redukuje. I redukuje na 2!!!!! Ale tylko na ułamek sekundy, a potem zbija jeszcze do jedynki. Może to być coś innego, czy tylko ta płyta zaworowa przychodzi Wam do głowy?

#14 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 30 grudnia 2012 - 14:15

lutek66, widzę że jesteś z Wałbrzycha , więc do 'mojego" mechanika nie będziesz miał daleko. Obecnie stoi u niego jedno moje auto ,więc wkrótce się z nim zobaczę. Zapytam co on o tym sądzi i jak drogo będzie to kosztowało u niego. Dodam że naprawia praktycznie same mercedesy. Części ma oryginały od Wróbla w dobrej kasie.
Jednak wyczytałem że zaczęło się to po regeneracji wiązki , więc sprawdził bym ją jeszcze raz. Bo ktokolwiek tam zacznie zaglądać to będzie działał na ślepo

#15 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 30 grudnia 2012 - 14:26

Jutro wlezę pod auto. Zobacze, co tam. A nóż widelec sam naprawię. Dzięki za zainteresowanie. Czekam na info. Pozdrawiam.

#16 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 30 grudnia 2012 - 14:27

sprawdź dokładnie stan oleju na zimnej i na ciepłej skrzyni.
Przy zbyt niskim stanie u mnie zrzucał tylko na kickdown`e, dwa biegi w dół na 1 sek. Nie redukował o jeden stopień przy otwartej przepustnicy.

#17 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 30 grudnia 2012 - 15:17

Stan jest taki, że do górnej kreski na bagnecie brakuje ok 1-1,5 mm.

#18 Offline   Xytras


  • Postów: 61
  • Na forum od: 16 lis 2009
  • Miejscowość: Żory
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudnia 2012 - 21:31

Płyta sterująca to raz, dwa to ew. jak sądzę może być pierwsza taśma hamulcowa, jej tłok lub zabezpieczenie np.?

#19 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 stycznia 2013 - 19:32

Wyświetl postUżytkownik Xytras dnia 30 grudnia 2012 - 21:31 napisał

jak sądzę może być pierwsza taśma hamulcowa, jej tłok lub zabezpieczenie np.?
Bardzo dobry pomysł.
B2 używana jest do pierwszego biegu, potem zaciskana jest B1 i mamy bieg drugi, następnie B1 jest zwalniana i zapinane jest sprzęgło K1 - uzyskujemy trzeci bieg,
U Ciebie, jeśli brakuje dwójki, może faktycznie nie zaciskać się B1, dlatego ciągnie na jedynce.
Sprawdzić należy serwo B1, jest dostępne pod zaślepką od zewnątrz skrzyni.

#20 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 01 stycznia 2013 - 22:40

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 01 stycznia 2013 - 19:32 napisał


Sprawdzić należy serwo B1, jest dostępne pod zaślepką od zewnątrz skrzyni.

Ok. Znalazłem sobie to. Jest tam info o tym serwie, oraz widać, gdzie ono jest. natomiast nie bardzo wiem, jak mam sprawdzić, czy pracuje ono dobrze czy nie? Albo może jak ma wyglądać, lub jak się zachowywać? I jeszcze jedno. Czy mam się przygotować, na cieknięcie/spuszczenie oleju?








Podobne tematy Zwiń