Skocz do zawartości




- - - - -

Silnik M119 5.0 V8


43 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2008 - 13:10

ok bedę wdzięczny, bo jak się trochę powygłupiam to mój łapie trochę temp. wentylatory się włączają ale nie wiem przy jakiej temp. - sprawdzę



#22 Offline   Mofi


  • Postów: 239
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 11 lutego 2008 - 13:22

Cytat

przy jakiej temp. - sprawdzę

na pewno za późno, standardowo około 95` wtedy silnik ciągle podnosi temp a wiatraki nie dają rady chłodzić. i temperatura wzrasta powyżej 100` i chodzi o to żeby włączały sie wcześniej i nie łapały tak wysokiej temp.

#23 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 lutego 2008 - 14:39

Mofi napisał:

Du mnie się to dzieje jak dobrze pamiętam przy około 86` C

To praktycznie chodzą cały czas :D

#24 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2008 - 15:04

86st. to chyba trochę za wcześnie u mnie na wskazniku cały czas jet powyżej 80st. to w lecie będą właśnie cały czas chodziły - no i jak klima dojdzieto cały dzień się nie wyłączą.
A ciekawe czy nie ma różnych czujników o różnej temp. załanczania?

#25 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 11 lutego 2008 - 15:07

Mofi, dokładnie o takie podpowiedzi mi chodziło, dlatego dostajesz ode mnie "punkt pomógł" :D Widzę że temat nie tylko mnie zainteresował :D

#26 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 lutego 2008 - 15:11

kawa1975 napisał:

A ciekawe czy nie ma różnych czujników o różnej temp. załanczania?

Nie ma co kombinować. Jeżeli chłodnica i układ nie zakamienione, sprawny korek na zbiorniczku (zawór) to układ da rade utrzymać temperaturę w optymalnych granicach dla silnika przy "normalnym" użytkowaniu. Jeżeli ktoś lubi palić gumę lub zwracać na siebie uwagę :D to proponuję zamontować wyłącznik w kabinie oraz poprowadzić dodatkowe zasilanie do wiatraka (ów) aby w razie konieczności móc je załączyć. Wszelkie rzeźby przy czujnikach itd mogą spowodować iż motor będzie nie dogrzany, a wiadomo co się z tym wiąże...

#27 Offline   Mofi


  • Postów: 239
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 13 lutego 2008 - 12:14

po założeniu opornika włączają się przy 89`C
jeszcze nie mam danych ale będę miał wkrótce.

Rob napisał:

Nie ma co kombinować.

Mylisz się, to jest sprawa przerabiana przez bardzo wielu użytkowników m119, którzy mają z tym do czynienia na co dzień. Motor bardzo szybko łapie temp.

kwestię dodatkowego włącznika wiatraków tez jest stosowany, wygodniejszy jest jednak z automatu.

co do modyfikacji to można popracować nad wałkami. jest firma w Niemczech Hagmann która sprzedaje komplet niestety za 1500 euro przyrost mocy rzędu 30-35PS

#28 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2008 - 13:03

jak będziesz miał chwilę to wez dokładnie - po polsku zapodaj jak ,gdzie i jaki opornik założyć
może być na pw, lub email chociaż pewnie więcej osób to zainteresuje
a ja po eksperymentuje

#29 Offline   skmh


  • Postów: 489
  • Na forum od: 13 lis 2007
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 lutego 2008 - 13:34

Z mojego zrozumienia to rezystor musi mieć 1,1k ohma aby wiatrak załaczał sie przy 92 stopniach a czujnik jest pod przednią częścia pokrywy silnika obok filtra powietrza ,i wystarcza zwarcie rezystorem tego czujnika .

#30 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 13 lutego 2008 - 17:08

U mnie temperatura dochodzi do 90C przy normalnej jeździe po mieście, ale jeszcze nigdy tej wartości nie przekroczyłem. Chyba, że za bardzo oszczędzam ten motor.

Informację na temat opornika najlepiej zamieść tutaj, bo kilka osób chętnie się dowie co i jak.

Czy po usunięciu katalizatora będzie trzeba ingerować w sterowanie? :jump:


Dodano:


Znalazłem taki moduł do startowania z pierwszego biegu na ebay.com:

http://cgi.ebay.com/...sspagenameZWDVW








Podobne tematy Zwiń