Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Zagłówki tylne - nie opuszczają się


59 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2016 - 16:20

O ile dobrze pamiętam, ten przewód ma być właśnie luźno, nigdzie nie podłaczony. Gerri chyba kiedyś o tym pisał.



#52 Offline   124lct


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 kwi 2016
  • Miejscowość: Łańcut
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2016 - 23:13

Dzięki m104 , niestety nie moge znaleźć tego wątku dotyczacego tego wężyka , jakaś podpowiedź ?

pozdrawiam

#53 Offline   mot_tom


  • Postów: 56
  • Na forum od: 03 wrz 2008
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2016 - 18:44

Wrzucam posta bo właśnie "naprawiłem" nieopadające zagłówki. Przyczyna banalna - odłączony wężyk w bagażniku przy mechanizmie składania. Wcześniej wyjmowałem tapicerkę bagażnika i musiałem zrzucić przy zakładaniu. Oczywiście zanim doszedłem co się dzieje sprawdziłem wszystko od pompy po elektrozawór i nic :sciana: , dopiero próba opuszczenia zagłówków paszczowo zdiagnozowała przyczynę - ewidentna nieszczelność. Wtedy do mnie dotarło, że wcześniej grzebałem w bagażniku i mogłem coś porozłączać. Potem już było łatwo :hooray:

#54 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 lipca 2016 - 09:20

Miałem podobny problem zagłówki nie opadały więc rozebrałem dywaniki zobaczyłem na rureczki i okazało się że obie były przeżarte (przytpione) i nie było ciśnienia. Naprawiłem je wycinając zniszczone kawałki i wmontowałem 2 kawałki rurek od pianki montażowej (ta końcówka do rozprowadzania piany) na ciepło natłoczyłem ją na oryginalne rurki i okleiłem dokładnie taśmą izolacyjną. Może materiałem który użyłem ASO by się nie pochwaliło ale zagłówki działają teraz jak nowe a to jest najważniejsze :)

Dołączona grafika

#55 Offline   RolandV


  • Postów: 469
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 520

Napisano 07 grudnia 2017 - 19:22

Właśnie staram się zdiagnozować niedziałające zagłówki.
Sprawdzone:

podciśnienia działają bo po ominięciu zaworka i odpaleniu auta zagłówki się chowają.
Ewidentnie nie dochodzi sterowanie minusem po naciśnięciu przycisku na konsoli.
W przycisku po naciśnięciu przycisku zwieramy czarno/żółty (+) z zielono/czarnym i w ten sposób + przechodzi do tego
przekaźnika od kontroli złożenia rolety. Tam jeśli roleta jest całkiem złożona (-) jest puszczany na sterowanie zagłówkami.
I tu jest chyba problem. Pytanie gdzie znajduje się ten przekaźnik od rolety ?
Chyba że źle myślę ?

#56 Offline   RolandV


  • Postów: 469
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 520

Napisano 09 grudnia 2017 - 18:14

Wyjąłem zaworek otwierający podciśnienie do zagłówków, podłączyłem pod 1 zacisk stały + , pod drugi stały - ,
na zacisk gdzie jest zielony kabel podałem - i próbowałem zassać powietrze. Zaworek się nie otwiera, nie przepuszcza powietrza.
Czyli chyba uszkodzony, chętnie bym go rozebrał ale chyba jest zanitowany.
Czy takie sprawdzenie daje 100% pewności że uszkodzony ?

#57 Offline   W124POWER


  • Postów: 132
  • Na forum od: 22 paź 2016
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudnia 2017 - 21:27

Raczej tak robiłem to samo na koniec wymieniłem zaworek i działa.

#58 Offline   RolandV


  • Postów: 469
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 520

Napisano 09 grudnia 2017 - 23:36

Dobra, zaworek jest dobry, po prostu wcześniejsze posty w tym temacie wprowadzają w błąd. Sterowanie odbywa się za pomocą impulsu podawanego z przecisku na konsoli ale impuls jest PLUS, a nie jak podawaliście MINUS. Wystarczy znaleźć gdzie nie przechodzi sygnał i po sprawie.

#59 Offline   niuton


  • Postów: 3
  • Na forum od: 05 mar 2018
  • Miejscowość: WGM
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2018 - 13:46

macie może schemat podciśnień do zagłówków ?

#60 Offline   janek1306


  • Postów: 98
  • Na forum od: 25 maj 2015
  • Miejscowość: Ostrowiec Św.
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:a4 b5 1.9 tdi

Napisano 07 października 2018 - 11:37

http://www.autolib.d...AGRAMS/4120.pdf








Podobne tematy Zwiń