Mam takie może głupie pytanie, ale wole je zadać. Czy po rozgrzaniu silnika i pomiarze sprężania warto robić próbę olejową? Pytam ponieważ w sumie rozgrzany silnik ma rozprowadzony olej, a jeśli pierścienie przepuszczają to powinien go uszczelnić olej silnikowy to próba olejowa nie powinna nic zmienić bo już olej został rozprowadzony ... niewiem czy dobrze to ująłem. Druga sprawa, wiem na pewno że coś puszcza kompresje dzisiaj to potwierdziłem, dlatego pytam o tą próbę olejową na ciepłym silniku. Ponieważ w silniku podczas odkręcenia korka wlewu oleju dymi się (z otworu na pokrywie zaworów też) zaś po wyciągnięciu bagnetu nic nie leci ... nie wiem czy słusznie można wysnuć wniosek że prawdopodobnie winne są zawory? klepią napewno szklanki to wiem, muszę je wymienić ale chciałbym zrobić usługę kompleksowo dlatego prosiłbym o rady
1
Pomiar ciśnienia sprężania (kompresji) - na ciepło czy na zimno?
Rozpoczęty przez XM, paź 08 2013 21:00
25 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 19 lutego 2014 - 23:37
#22
Napisano 20 lutego 2014 - 00:33
Jeśli ciśnienie odbiega w dół na danym cylindrze dość mocno od pozostałych to trzeba zrobić. Albo jeśli ciśnienia są poniżej normy. Wg. książki minimum to 18 Bar dla naszych Diesli. Dowiesz się czy puszcza przez zawory czy pierścienie.
Dmuchać to może lekko. Najważniejsze by nie dmuchało ewidentnie spalinami Jeśli dmucha spalinami to owe spaliny lecą sobie poprzez pierścienie do skrzyni korbowej i dalej przez korek wlewu oleju.
A robiłeś pomiar? Ile wyszło?
Użytkownik luka9 dnia 19 lutego 2014 - 23:37 napisał
podczas odkręcenia korka wlewu oleju dymi się
Dmuchać to może lekko. Najważniejsze by nie dmuchało ewidentnie spalinami Jeśli dmucha spalinami to owe spaliny lecą sobie poprzez pierścienie do skrzyni korbowej i dalej przez korek wlewu oleju.
A robiłeś pomiar? Ile wyszło?
#23
Napisano 20 lutego 2014 - 01:01
robiłem ale na zimnym , bo wtryski oddałem do roboty i nie miałem go jak zagrzać, a czy przy pierścieniach nie leciały by one także przez bagnet po wyjęciu czy prowadnica bagnetu jest zanurzona w oleju?
Na zimno powiem tak w kolejności cylindrów 20-17-16.5-19 , zawory klepią dość ostro powiedziałbym(na zimnym i ciepłym raczej tak samo do jakiś ok. 1000-1500obr/min potem jakby lepiej, no i jak przegonie auto dość porządnie i się zagrzeje to też robi się lepiej), oleju bierze więcej niż 0,5l a mniej niż 1l na 1000km.
Druga sprawa próbę olejową jak wykonam to ile tego oleju wlać w cylinder? I kolejna sprawa czy da się jakoś rozwiązać sposób aby paliwo przy kręceniu nie leciało z przewodów . Mimo wszystko trochę się zdziwiłem bo auto lekko dymi, lecz wtryski były niesprawne, oleju w płynie nie ma, płynu w oleju też, Odma trochę pluje olejem. No i teraz w zimie pompa zaczyna gubić olej (od dołu) i uszczelka dekla zaworów też przecieka, więc trochę oleju mniej spala bo trzeba wziąć poprawkę na to że go gubi , na trasie jeszcze 165 wyciąga, może nie ma rewelacji, ale nie pomyślałbym że kompresja będzie tak słaba
Na zimno powiem tak w kolejności cylindrów 20-17-16.5-19 , zawory klepią dość ostro powiedziałbym(na zimnym i ciepłym raczej tak samo do jakiś ok. 1000-1500obr/min potem jakby lepiej, no i jak przegonie auto dość porządnie i się zagrzeje to też robi się lepiej), oleju bierze więcej niż 0,5l a mniej niż 1l na 1000km.
Druga sprawa próbę olejową jak wykonam to ile tego oleju wlać w cylinder? I kolejna sprawa czy da się jakoś rozwiązać sposób aby paliwo przy kręceniu nie leciało z przewodów . Mimo wszystko trochę się zdziwiłem bo auto lekko dymi, lecz wtryski były niesprawne, oleju w płynie nie ma, płynu w oleju też, Odma trochę pluje olejem. No i teraz w zimie pompa zaczyna gubić olej (od dołu) i uszczelka dekla zaworów też przecieka, więc trochę oleju mniej spala bo trzeba wziąć poprawkę na to że go gubi , na trasie jeszcze 165 wyciąga, może nie ma rewelacji, ale nie pomyślałbym że kompresja będzie tak słaba
#24
Napisano 20 lutego 2014 - 03:09
Użytkownik luka9 dnia 20 lutego 2014 - 01:01 napisał
to ile tego oleju wlać w cylinder?
Około 1...1,5 łyżki co się zupę je pokręć kilka razy by się rozeszło i pomierz
Użytkownik luka9 dnia 20 lutego 2014 - 01:01 napisał
I kolejna sprawa czy da się jakoś rozwiązać sposób aby paliwo przy kręceniu nie leciało z przewodów
Dzwignię STOP wciśnij.
Użytkownik luka9 dnia 20 lutego 2014 - 01:01 napisał
Na zimno powiem tak w kolejności cylindrów 20-17-16.5-19
Na ciepłym by było o wiele lepiej nie przejmuj sie, jak jeździ dobrze i odpala ciesz się z silnika
Użytkownik luka9 dnia 20 lutego 2014 - 01:01 napisał
auto lekko dymi
Jak dymi to znaczy że silnik żyje każdy Diesel musi czasem przykopcić zdrowo
#25
Napisano 20 lutego 2014 - 09:34
no dobra nie powiem diesel ojca OM606 z okulara wytwarza więcej dymu choć to hmmm Zdrowy silnik, już bo go remontowaliśmy w zeszłym roku, a 1.9TDI brata przy wciśnięciu gazu to w ogóle smog , mój w porównaniu do nich to dosłownie Ekolog , moje auto ma zdrowo ponad 500k km przelotu. Tylko ten dym z korka oleju mnie niepokoi, i szykuje się do wymiany tych szklanek, to nie wiem czy opłaca się robić to na raty, jeśli zaraz bym musiał zrywać głowicę, żeby robić zawory, czy wymienić szklanki, uszczelniacze, prowadnice jako osoba która robi przy aucie wszystko sam, dodatkowo młoda, bez dużego doświadczenia, starająca się iść w kierunku mechaniki, staram się robić wszystko jak należy , niestety wszystko kosztuje jak wiemy ,dlatego nie zawsze mogę robić wszystko na już, więc remont silnika i tak rozłożył by się w czasie do końca lata. Jedyne czego żałuje że zmierzyłem to sprężanie bo czego oczy nie widzą tego sercu nie żal jak to się mówi.
Dobra dzięki za informacje
Dobra dzięki za informacje
#26
Napisano 28 marca 2020 - 11:04
Trochę odgrzebię temat
Według WIS, pomiary ciśnienia sprężania w dieslu wykonuje się na rozgrzanym do 80 stopni silniku.
Sprawdzałem najpierw na przykładzie silnika OM642, ale z ciekawości sprawdziłem też OM606 i w obu przypadkach instrukcja podaje na rozgrzanym silniku.
Dlaczego nie na zimnym, to już nie wiem
Według WIS, pomiary ciśnienia sprężania w dieslu wykonuje się na rozgrzanym do 80 stopni silniku.
Sprawdzałem najpierw na przykładzie silnika OM642, ale z ciekawości sprawdziłem też OM606 i w obu przypadkach instrukcja podaje na rozgrzanym silniku.
Dlaczego nie na zimnym, to już nie wiem
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 28 marca 2020 - 11:05
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[w201/w124] Vacum pompa - brak podciśnienia |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | dudziako |
|
||
Kąt wtrysku - wątpliwości z pomiarem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | przemekm |
|
||
W124 2.0 m111 Wskazówka ciśnienia oleju przyklejona? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|
||
W124 200D podłączenie podciśnienia |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bubek200D |
|