Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Stukanie, klekot w silniku OM602



112 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Jarek151900


  • Postów: 156
  • Na forum od: 25 lis 2012
  • Miejscowość: Wałcz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 października 2013 - 16:48

W sumie masz rację. A może wypalony zawór chodź w :star: w124 o tym nie słyszałem.



#12 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 października 2013 - 16:53

Wyświetl postUżytkownik Jarek151900 dnia 12 października 2013 - 16:48 napisał

A może wypalony zawór

To by kompresja spadła, silnik by kulał na jeden cylinder.

#13 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 października 2013 - 17:05

Stuka mi od mniej więcej 200-250 km. Jeśli chodzi o panewkę również wątpię. Po pierwsze stukająca panewka to już naprawdę końcówka silnika, wątpię żebym jeszcze jeździł a tym bardziej na stukającej przejechał tyle km.

Po drugie dzisiaj zrobiłem rano test i po rozgrzaniu silnika pojechałem na dość strone wzniesienie (żeby był obciążony) i dałem mu w gaz. Zero stuków, ładnie się zebrał. Panewka raczej powinna dać wówczas o sobie znać.

Dźwięk dochodzi raczej spod pokrywy zaworów. Najbardziej słyszę go u góry silnika (chyba, że się roznosi). Słychać to również na filmie (mniej więcej na środkowej części góry silnika).

Stukanie słyszalne w całym zakresie temperatur (od zimnego po rozgrzany).

Nie pomogło dolanie oleju (było na 1/2 stanu, jest na 3/4). Olej 15W40.

Problem wystąpił na krótko po wymianie termostatu.

Ponadto nie pomyślałem, żeby to nagrać, ale z rury nie widać dymu.

Stukanie zaczęło się raczej nagle. Przyjeżdżam do domu (na trasie nie słychać nic) zatrzymuję się a tu stukanie.

Stukanie (choć występujące w jednakowych interwałach czasowych) jest nieregularne (są momenty, kiedy nie słychać w ogóle).

Poza klepaniem silnik pracuje jak słychac równo. Nie buja się.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 12 października 2013 - 17:12


#14 Offline   Jarek151900


  • Postów: 156
  • Na forum od: 25 lis 2012
  • Miejscowość: Wałcz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 października 2013 - 17:10

łańcuch rozrządu jest napinany przez hyrdo napinacz tak? może jest za słabe ciśnienie i dopiero po zwiększeniu obrotów prawidłowo napina. Nie wiem :hmm:

#15 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 października 2013 - 17:30

Wyświetl postUżytkownik Jarek151900 dnia 12 października 2013 - 17:10 napisał

łańcuch rozrządu jest napinany przez hyrdo napinacz tak?

Tak jest, ale gdyby nawalał to by było słychać łańcuch, a nie punktowy stuk.

Jak dodajesz gazu a cichnie to szklanka, większe obr. większe ciśnienie oleju i szklankę jakoś da radę wypełnić.

#16 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 października 2013 - 17:38

Może "płukanka" pomoże? I wymiana oleju?

Najprawdopodobniej od nawet wiosny jeździłem z niesprawnym termostatem. Latem nie zwracałem na to uwagi, zauważyłem teraz jesienią, jak przyszły pierwsze przymrozki i chłodne dni. Jeszcze trochę tak pośmigałem. Po zrobieniu 40km silnik był ledwo ciepły (osiągał max 40-50 stopni).

Jak wiadomo i jak już wspominał w innym wątku kolega @markslew silnik się wtedy zamula (osadza się nagar). Może się coś przytkało i jest tam nieodpowiednie smarowanie? Ojel zmieniany w sierpniu (oczywiście z filtrem).

@markslew

Po dodaniu gazu nic nie słyszę (klepie dość głośno i silnik raczej by tego nie zagłuszył). Na trasie całkowita cisza.

Koledzy jeszcze jedno pytanko. Ten samochód odkąd pamiętam (auto znam od lat '90), poprzedni właściciel to sąsiad, jeździło na 15W40.

Jak zniósłby teraz przeskok na 10W40?

@Jarek151900

Kolega @markslew dobrze mówi. Łańcuch "rzęcholi" (to chyba najlepsze określenie dźwięku wydawanego przez łańcuch rozrządu:-)). Tutan ewidentnie klepie...

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 12 października 2013 - 17:43


#17 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 12 października 2013 - 18:21

wielkiej różnicy mu zmiana oleju nie zrobi

chyba któraś końcówka wtryskiwacza się zaczyna odzywać

spróbuj na cały kocioł ropy dolać 1 litr mixolu

#18 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 października 2013 - 18:44

Dzisiaj po przegonieniu autka na trasie (ok 40 km) stukanie po rozgrzaniu było znacznie cichsze. Podczas jazdy nie dzieje się zupełnie nic.

Po przegonieniu ciśnienie oleju (wg wskaźnika) na biegu jałowym spadało do ok 1,8-2,0. Po dodaniu gazu natychmiast 3.

Te cichsze stukanie nawet było dośc podobne do stukającego wtrysku (troszkę jakby dzwoniło), jednak auto pracowało cały czas równiutko i nie kopciło nawet po dodaniu gazu.

Końcówki wtrysków są nowe (wymieniony kpl w kwietniu b.r.) tylko nieumiejętnie (pocą się). Tacy mechanicy:/

Jeśli to wtrysk to sobie poradzę, natomiast na hałasujące popychacze/szklanki macie jakieś rady??

Z góry dzięki!

#19 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 13 października 2013 - 19:23

na stukające szklanki to płukanka i zalanie silnika porządnym olejem, jak są w misce szczyny to nie dziwota ze szklaneczki stukają

#20 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 13 października 2013 - 20:14

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 13 października 2013 - 18:44 napisał

natomiast na hałasujące popychacze/szklanki macie jakieś rady??

Najpierw po wstępnej diagnozie ( na słuch ) bym je sprawdził. Zdejmij pokrywę zaworów, i na nagrzanym wciskaj każdą gdy krzywka w górze, wszystkie muszą być twarde.








Podobne tematy Zwiń