Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Stukanie, klekot w silniku OM602



112 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 25 czerwca 2014 - 23:52

Wtryski nowiutkie :). Rocznik 1992, dokładnie jak Twój. Muszę zobaczyć, czy w ogóle mam ten EGR (może np. już poprzedni właściciel wywalił)



#32 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2014 - 07:46

Takie szukanie nieźle wnerwia. To najpewniej jakaś głupota. Czy pompa? Raczej nie, bo dźwięk dochodzi tak właśnie z okolic filtra powietrza. Ani spod pokrywy zaworów, ani z samego dołu silnika, ani też z pompy wtryskowej. Zaraz dostanę szału :E

#33 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2014 - 07:47

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 25 czerwca 2014 - 23:04 napisał

(...)Bo u mnie są podobne dźwięki od pewnego czasu i nie mogę ich zlokalizować. Co najciekawsze: jeżeli jest ciepło na polu, to w samochodzie cisza, wszystko elegancko, jeżeli przychodzą temperatury w okolicach 0, to coś zaczyna stukać (nie ważne czy silnik zimny czy ciepły) i pojawiają się dźwięki jak tutaj opisane.

Ano właśnie, u mnie też, tylko w moim przypadku granica temperatury to ok 10 stopni :) Co na północnym wschodzie nawet latem bywa normą :/

#34 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 czerwca 2014 - 10:02

No u mnie w okolocach 10 stopni coś zaczyna stukać, a jak są jakieś przymrozki, lub jest tylko kilka stopni na plusie, to już stuka w całej okazałości. Zastanawiam się, czy jakaś guma albo coś nie parcieje i przestaje coś amortyzować i przez to stuka. Pomysły już mi się skończyły :/

#35 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 czerwca 2014 - 15:49

Okazało się, że miałem wybitą podporę wału (już od pewnego czasu coś szarpał przy ruszaniu). Może jak było zimno, to resztki gumy twardły i przez to tłukło? Okaże się, jak temperatura spadnie :). Jeżeli stukanie nie ustanie, to wtedy pojadę do mechanika (chyba, że tu jeszcze dojdziemy do tego, co stuka), jak posłucha, to może coś stwierdzi.

Użytkownik Szarik edytował ten post 26 czerwca 2014 - 15:49


#36 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2014 - 17:58

Z podporą wału lub ogólnie z przeniesieniem napędu być może też coś mam. Kilka m-cy temu wymieniałem też przegub gumowy wał-skrzynia biegów. Tak w ogóle to miałem po przejechaniu kilkuset km sprawdzić, czy śruby się nie poluzowały, ale jakoś nie mam natchnienia :D

A co do stukania...

Dzisiaj nie wytrzymałem :drunker: , otworzyłem maskę, wywaliłem cały filtr powietrza i powiedziałem K****, Z*********, itp itd :grinpeace: , poszarpałem czym popadnie, postukałem młotkiem :spokoj: i... cisza :magic: Zobaczymy na jak długo :]

#37 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 czerwca 2014 - 18:33

Mi kiedyś rezonował pasek od spodu - biczował pod kołem pasowym pompy wspomagania, wymieniłem na nowy + nowa kiwaczka napinacza paska i po problemie.

#38 Offline   maraz80


  • Postów: 257
  • Na forum od: 10 sie 2012
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lutego 2015 - 19:53

Mój miet do 1000-1500 obrotów wydaje dziwny dzwięk wręcz jakby chodził na 4 cylindrach, takie warczenie bardziej niż klekotanie. Do tego mam wrażenie że przy ruszaniu w tym zakresie obrotów przeniesienei napędu się "spóźnia". Powyżej 1500 jest ok, brzmi dobrze jedzie w miare. >???

#39 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 16 lutego 2015 - 20:03

Zaczął bym od sprawdzenia wtrysków, rozciągnięcia łańcucha i ustawienia pompy na silniku.

#40 Offline   maraz80


  • Postów: 257
  • Na forum od: 10 sie 2012
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lutego 2015 - 20:19

Rwa, tego się obawiam. Wcześniej psizczał pasek niemiłosiernie, ale raczej łożysko napinacza nie miałoby takiego wpływu>?








Podobne tematy Zwiń