Skocz do zawartości




- - - - -

[190 2.0d] Od czego ta wtyczka?


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Parada1909


  • Postów: 2
  • Na forum od: 26 paź 2013
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2013 - 19:17

Witam,

posiadam Mercedesa z 88 roku, 190 z piecykiem 2.0 w Diesel'u.

Od zakupu ( 5 lat w posiadaniu taty, aktualnie już w moim ) nie działa cała tablica (obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa jak i temperatury). Jeden z mechaników ( a były ich dziesiątki - niestety żaden nie spełnił moich oczekiwań ) stwierdził, że linka od prędkościomierza jest zerwana i to jest powodem, wymienił ją na nową oraz z jego tłumaczeń " pogrzebał tu i tam " i na całe 100 km prędkościomierz działał.

Przeszukałem Wasze forum, lecz nie znalazłem (a może nie potrafię używać opcji "szukaj" ) tematów, które mogłyby odpowiedzieć na moje pytania, dlatego proszę znawców i fanatyków MB o porady :

1. od czego jest ta wtyczka na zamieszczonych zdjęciach? jak sprawdzić, który kabel z której strony powinien być przylutowany w tej wtyczce?
2. co jest powodem problemu z gaszeniem auta za pomocą stacyjki? myślałem o dławiku, lecz czytając niektóre tematy stwierdziłem, że to coś innego. Przez te 5 lat parę razy się coś tam działo, pamiętam, że tata w minutę tą usterkę za pomocą palcy naprawiał... niestety już nie ma jak mi pokazać jak to robił.
3. Czy mocne szarpanie auta na pół sprzęgle (najbardziej na 1 i na wstecznym, im większy bieg tym zanika) oznacza wymianę poduszek silnika lub skrzyni? a może to docisk sprzęgła?
4. czy głośne buczenie z tyłu samochodu ( pasażerowie na tyle szału dostają przez co jestem zmuszony późno zmieniać bieg tak, aby kolejny wchodził od średnich obrotów ) może być spowodowane starymi gumami, na których wisi tłumik?

Z góry przepraszam, za mało profesjonalne określenie moich problemów, lecz niestety jestem laikiem w tych sprawach - po prostu posiadam pięknego staruszka o którego chciałbym w końcu zadbać..

Jeżeli ktoś miałby chęć po odpowiadać na większą ilość pytań laika poproszę o kontakt PW lub e-mail.


1. http://www.fotosik.p...c8c297351f.html
2. http://www.fotosik.p...3cf50bb35d.html
3. http://www.fotosik.p...0c70ad9c5b.html



#2 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 26 października 2013 - 20:19

napraw to jak najszybciej bo to jest wyłącznik termiczny wentylatora, obojętne który kabel do którego styku

#3 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2013 - 21:16

Oj kolego... Po pierwsze, to mamy tu regulaminowy zwyczaj, że jeden nowy temat = jeden problem. Po drugie, to jednak wyszukiwarka coś znajduje, a wtedy można się dopisywać do konkretnych tematów, zamiast zakładać nowe.
No i uzupełnij profil, podaj model samochodu: http://mb201-124.eu/...e&module=usercp - jak by co, to każde 190 to model W201, a skoro masz 2.0 diesel, to masz silnik OM601.

Pierwszy punkt już wiesz.
Drugi - po prostu wpisz w wyszukiwarkę "problem z gaszeniem". Poczytasz o gaszaku i zaworku przy stacyjce - "schemat" tej instalacji jest prosty.
Punkt 3. - wpisz w szukajkę "żabkowanie" - jest cała masa przyczyn, np. "amortyzatorek gazu" czy nawet przytkany smok w baku. A może faktycznie coś ze sprzęgłem - są różne rodzaje szarpania.
Punkt 4. - a czy wpisywałeś... "buczenie"? :) Skoro buczy przy konkretnych obrotach (a nie przy konkretnej prędkości), to na 99% coś z wydechem. Raczej nie licz na sparciałe gumy - byłoby za łatwo (choć pewnie są sparciałe), raczej jakaś dziurka w rurze lub tłumiku.

No i jeszcze o tym liczniku wtrąciłeś... eh. No masz coś nakopane, może linka niedokręcona oraz wtyczka niepodpięta... nie wiem. Trzeba by zajrzeć. Są też tematy o liczniku, dopisz się gdzieś. A najlepiej sam najpierw wyczytaj jak go wyjąć. Gdyby Ci tu pisać wszystko na raz (naliczyłem z 6 problemów), mnogość różnych scenariuszy... zgubiłbyś się. Bierz się na spokojnie, ale po kolei za problemy.

Użytkownik XM edytował ten post 26 października 2013 - 21:17









Podobne tematy Zwiń