Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Diesel - dźwignia STOP na pompie wtryskowej



66 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lutego 2016 - 03:06

A jak powinna działać ta dźwignia STOP ? Bo mam wrażenie jakby blokowała mi dopływ paliwa i przez to mam mało mocy, U mnie ta dźwignia unosi się na jakieś 2cm. Gdy przygazuję to skacze przy 1300-1500 obrotach.



#52 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 lutego 2016 - 20:02

Dźwignia w górze, paliwo jest. Dźwignia w dole - odcięcie. W stacyjce jest zawór sterujący, gdy gasisz przez zawór podciśnienie trafia do gaszaka i dźwignia idzie w dół. Podczas odpalania układ się napowietrza i dźwignia idzie w górę.
Gdy wdusisz dźwignię musisz czuć że sprężynka ją pcha ku górze. Albo jest coś nie tak z zaworkiem przy stacyjce :hmm: .

#53 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2016 - 22:01

Jest tak jak mówisz tylko, że ten STOP nie idzie na maksa do góry, tylko unosi się na 2 cm. Czy złe zazębienie gaszaka może być tego przyczyną ?

#54 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marca 2016 - 21:34

Mam jeszcze jedną dziwną usterkę wajchy STOP-u. Nie wiem jak to wam opisać więc wrzucam filmik. https://www.youtube....h?v=8g_9CsN8-gk

#55 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 19 marca 2016 - 09:05

http://mb201-124.eu/...post__p__335326



#56 Offline   mAxgaming


  • Postów: 36
  • Na forum od: 24 paź 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marca 2016 - 13:38

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 19 marca 2016 - 09:05 napisał

Ale mi obroty nie falują. Zapomniałem tylko dodać, że w tym samym czasie jak skacze wajcha, to silnik trzęsie się, tak jakby nagle kopa dostał.

#57 Offline   RLS


  • Postów: 27
  • Na forum od: 17 maj 2009
  • Miejscowość: Solina
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Yamaha Drag Star

Napisano 17 lipca 2016 - 08:29

Witam
Jeżeli temat już był to przepraszam ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
A więc, miałem lekki wyciek oleju spod głowicy , dałem auto do mechanika na wymianę uszczelki pod głowicą. Po tej wymianie nie podnosi się wajcha gaszaka po przekręceniu kluczyka, ale wystarczy ją lekko ruszyć [dosłownie milimetr] i ładnie idzie do góry. Mechanik nie wie co się stało. Wszystko inne działa, gaszenie itd.To jest trochę upierdliwe przed każdym odpalaniem auta podnosić maskę .
Jeżeli ktoś miał z takim zjawiskiem do czynienia to proszę o podpowiedź gdzie tkwi przyczyna. MB 124 2.5d z 1991r

#58 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 17 lipca 2016 - 11:28

Ręcznie ruszając gaszakiem, nie zacina się?
Sprawdź przewody podciśnieniowe (czy nie są źle podpięte, zagięte, zapchane).

#59 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 17 lipca 2016 - 12:00

Szczelność podstawa...po przekręceniu kluczyka dzwignia nawet bez zapalania musi iść w góre.. jak ma problem to pierwsze bym posprawdzał przewody

#60 Offline   RLS


  • Postów: 27
  • Na forum od: 17 maj 2009
  • Miejscowość: Solina
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Yamaha Drag Star

Napisano 17 lipca 2016 - 21:18

Nic się nie zacina, sprawdzałem na różne sposoby. Za nisko też nie opada, przewody sprawdzałem kilka razy. szukałem i nic nie znalazłem. chyba pozostało mi sprawdzić jakie jest podciśnienie. Ale gdyby było coś nie tak z podciśnieniem to inne rzeczy by też nie działały. Chyba że coś się stało w pompie wtryskowej?








Podobne tematy Zwiń