Skocz do zawartości




- - - - -

Regeneracja/wymiana wtryskiwaczy - SZCZECIN


32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   damian89


  • Postów: 29
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Galaxy 1.9 TDI

Napisano 10 grudnia 2013 - 21:52

Witam.

Około miesiąc temu stałem się ''szczęśliwym'' posiadaczem Mercedesa W124 i od tego momentu ciągle w niego wkładam. Sypie się lekko elektryka, ale to są tzw. pierdoły.
Niestety, okazało się, że mam wtryski do regeneracji. Samochód pali 11l/100 km :) (2,5 Diesel automat) Dodać mogę jeszcze, że pływak żyje własnym życiem, zacina się cały czas, raz pokazuje dobrze (chyba) raz źle (był wyciągnięty i oczyszczony z mazi, która się tam osadziła. Czy ktoś ma do polecenia, kogoś to zajmuje się regeneracją wtrysków? (z szybkiej diagnozy wynika, że 3 są do regeneracji - bo strasznie dudni z nich). I w przybliżeniu, ile może kosztować taki zabieg? Jestem ze Szczecina.

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Użytkownik damian89 edytował ten post 10 grudnia 2013 - 22:06




#2 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 10 grudnia 2013 - 21:55

Zaraz temat poleci do kosza - szukaj !!!

Na szybko zaaplikuj mu litr oleju mixol na pełen zbiornik paliwa i jak wyjeździsz wsadzaj ucho na szybko i sprawdź czy dalej dudni :okdouble:

#3 Offline   damian89


  • Postów: 29
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Galaxy 1.9 TDI

Napisano 10 grudnia 2013 - 22:05

Mam nadzieję, że nie poleci do kosza, bo nie widziałem podobnego tematu, aczkolwiek, ktoś pisał o wtryskiwaczach, mi chodziło o polecenie kogoś ze Szczecina, i może komuś też w przyszłości się przyda :)
Czy trzeba zalać go do pełna? Czy mógłbym zrobić to np. wlewając 10 litrów ON i wtedy dodać trochę tego specyfiku?

#4 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 10 grudnia 2013 - 22:19

od polecania jest specjalny dział ! tu natomiast omawiane są sprawy techniczne i czy Szczecin , czy Tumidaj to ten temat jest wymaglowany od liczby pierwszej do ostatniej
Weź kalkulator i sobie rachuj ile na litr musisz wlać , a ile na pięć i ...

#5 Offline   damian89


  • Postów: 29
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Galaxy 1.9 TDI

Napisano 10 grudnia 2013 - 22:28

Luzik arbuzik, dzięki wielkie! :)

#6 Offline   czarnylotos


  • Postów: 143
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: WZ
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E38 728,735,Iveco

Napisano 13 grudnia 2013 - 23:21

Czy ten temat jest aż tak wymaglowany?? trudno powiedzieć...
Jeżeli chodzi o mixol to według mojej opinii lepszy efekt będzie po oleju syntetycznym do dwusuwów. Sam osobiście w busach stosowałem półsyntetyk orlenu, jednak mieszankę robiłem i robię mocniejszą tak 1:10. Wydaje mi się, że póki co uniknąłem problemów w wtryskami jak również z pompowtryskami.

Znajomy miał iveco 2,8 HPI 2000 rok z przebiegiem 450.000. Bus rzucił palenie, padło na wtryski!!! Jakiś czas temu to było, więc miało by kosztować kupę kasy. Mocno zaprzyjaźniony mechanik zalecił kurację syntetykiem 1:4. Odpalił na samostarcie, kichał prychał, kopcił.... klepał tak parę godzin na placu. Po zatankowaniu nowego paliwka auto odżyło i znowu zaczęło jechać. Kuracja kosztowała 40 zł za olej i 12 za czteropak. po 2-óch latach iveco sprzedało się na pierwszych pompowtryskach z przebiegiem ok. 550.000 i ciekawostka z pierwszym sprzęgłem.

#7 Offline   damian89


  • Postów: 29
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Galaxy 1.9 TDI

Napisano 14 grudnia 2013 - 18:43

Panowie, czyli co? Mam kupić olej syntetyczny do dwusuwów i wlać go normalnie do paliwa i pojeździć na nim? Ja wiem, że Mercedes to czołg, i też słyszałem o takich metodach stosowanych na jakiś starych rosyjskich maszynach! Trochę się boje, ale... Może warto jest zaryzykować. Wtryski od nowości czyli już około 22 lat nie były wymieniane, więc może jest to dobry pomysł?

Czy polecacie jakiś konkretny olej? I czy wlać go przy końcówce paliwa? Czy np. teraz mam ponad połowę baku :)

Użytkownik damian89 edytował ten post 14 grudnia 2013 - 18:46


#8 Offline   czarnylotos


  • Postów: 143
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: WZ
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E38 728,735,Iveco

Napisano 14 grudnia 2013 - 20:01

ja leję na maksymalną końcówkę baku bezpośrednio do zbiornika na stacji paliw 1litr czerwonego oleju 2T semisyntetic, potem zalewam 10 ON i normalnie użytkuję auto, robię jakieś 70-80 km i normalne tankowanie... Mowa tu o dostawczym VW LT 2.5 Tdi. Z rury nic dziwnego się nie wydostaje więc jest chyba ok.
Mechanik sugerował, że oleje syntetyczne lepiej czyszczą i rozpuszczają nagary itp.... Zrobię taką kurację w MB i opiszę efekty, a może skutki. Niestety dopiero na początku przyszłego tygodnia.

#9 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2013 - 21:20

A my nie mamy już przypadkiem tematów o dodatkach
http://mb201-124.eu/...iksolu-do-baku/
http://mb201-124.eu/...du-wtryskowego/
http://mb201-124.eu/...iem-liqui-moly/
http://mb201-124.eu/...atek-do-paliwa/

#10 Offline   damian89


  • Postów: 29
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Galaxy 1.9 TDI

Napisano 15 grudnia 2013 - 14:22

No dobra, to zrobię tak jak radzicie z tym syntetycznym olejem, bo póki co zalałem mixol'em - lecz w troszkę większej ilości, na butelce było napisane 100 ml na 10 ON, więc zatankowałem ponad połowę baku i wlałem całą butlę, jak zaświeci się Żyd to zaleje syntetykiem i zobaczymy czy coś się zmieni. A propos, regeneracji wtrysków to w Koszalinie znalazłem Panów, którzy regenerują jeden za 150 zł, więc jeżeli kuracja syntetykiem nie przyniesie skutków, to pewnie wybiorę się do nich. Jak zakończę cały proces z czyszczeniem wtrysków (za pomocą oleju) to pochwale się czy dało to jakiś efekt czy też nie.

Jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, to jestem otwarty na wszystkie propozycje.








Podobne tematy Zwiń